loading...
بلاش
پلاتزو بازدید : 28 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
مهندسي مکانيک در آندرويد!
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416

اين هفته نيز يک نرم‌افزار فـوق‌العاده بـراي سيستم‌عامل آندرويد داريم. اگر يادتان باشد در هفته قبل گفتيم که اين سيستم‌عامل را اصلا دست کم نگيريد، چون از انعطاف‌پذيري بالايي در زمينه برنامه‌نويسي برخوردار است.

نرم‌افزار اين هفته يک برنامه مهندسي حرفه‌اي و قدرتمند است.

اگر مهندس رشته‌هاي عمران، مکانيک و يا معمـاري هستيـد به هـيچ وجه برنـامه Frame Design را از دست ندهيد.

اساس اين برنامه براي تحليل و محاسبات مسائل دو بعدي است.

محيط کاربر پسند اين برنامه به شما اجازه مي‌دهد تا به راحتي و توسط انگشتانتان در مقادير و طراحي‌ها، توزيع نيروها و شکل سازه‌ها تغيير ايجاد کنيد. مقادير ورودي به دو صورت متني و گرافيکي قابل تنظيم هستند و محاسبات به طور شفاف در پس‌زمينه نرم‌افزار صورت مي‌گيرد.

البته بديهي است که اين نرم‌افزار نمي‌تواند جاي نمونه دسکتاپ خود را بگيرد اما براي حل سريع مسائل ساده بسيار مناسب است.

در اين نرم‌افزار مي‌توانيد نيروهاي لحظه‌اي، برشي، تنش، خمش و نيروهاي ارتجاعي را مورد بررسي قرار دهيد. همچنين انواع بارهاي مستطيلي، مثلثي و موارد بارهاي ترکيبي و عوامل ايمني مرتبط با آ‌ن‌ها قابل اعمال است. در اين نرم‌افزار انواع ارتباطات ثابت و لولايي و همين طور انحرافات تحميلي نيز قابل تنظيم است.

در يک پروژه مي‌توانيد عناصر مشابه را که در يک گروه قرار دارند، در يک گروه رنگي قرار دهيد. همان طور که مي‌دانيد در مشخصات عناصر مختلف، استانداردهاي رايجي وجود دارد که طراح قادر است از کتابخانه‌هاي عمومي مهندسي برنامه، آن‌ها را به پروژه وارد کند. براي مثال مي‌توانيد مشخصات فولاد مورد نظرتان را وارد کنيد.

علاوه بر اين‌ها مي‌توانيد با پروژه‌هاي طراحي بتن و برنامه‌هاي طراحي فولاد تبادل اطلاعات داشته باشيد. همين طور امکان انتقال اطلاعات به صورت عکس و يا در قالب فايل نوشتاري را داريد. شما مي‌توانيد از فرمول‌هاي برنامه نيز استفاده کنيد و براي خوانا شدن پروژه‌هاي‌تان در آن حاشيه‌نويسي کنيد. طرح‌ها در اين برنامه کاملا مقياس‌بندي شده‌اند. واحدها در دو نوع متريک و امپريال قرار دارند.

براي اعمال آسان تغييرات و راحتي کار، امکاناتي مانند کپي چندگانه، زوم چند لمسي، عمل بازگشت، ويرايش گرافيکي و متني در نظر گرفته شده است. همچنين تمامي گره‌ها شماره‌گذاري شده‌اند و خطوط بعد‌هاي اندازه‌گيري قابل سنجش هستند.

شرکت سازنده نرم‌افزار Frame Design يعني dako براي محصول خود 10 زبان را در نظر گرفته است و در اين برنامه مهندسي حتي اجازه تعويض تم و تغيير روشنايي را نيز به کاربران داده است.

روند ذخيره‌سازي اطلاعات در اين برنامه به صورت ابري است.

 

www.bytemobile.persiangig.com/...FrameDesign.zip

 

حسين سيد‌‌آباد‌‌ي

پلاتزو بازدید : 41 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
آشنايي با انواع صفحه کليد
صفحه کليدهاي دوست داشتني
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416

صفحه کليدي که همواره کاربران از آن براي تايپ اطلاعات در رايانه خود استفاده مي‌کنند، شايد در ظاهر طراحي ساده‌اي داشته باشد اما واقعيت اين است که داراي نمونه‌هاي متعددي است که اطلاع يافتن از آن مي‌تواند براي شما نيز جذاب باشد. بعد از آن که در يکي از شماره‌هاي بايت به آموزش نحوه صحيح تايپ 10 انگشتي پرداختيم، حالا مي‌خواهيم شما عزيزان را با انواع صفحه‌کليد رايانه آشنا کنيم. صفحه‌کليدهاي معمولي، بيسيم، شيشه‌اي و مجازي برخي از انواع صفحه کليدهاي طراحي شده تا به امروز است که در اين مطلب به ارائه توضيحات مختصر درباره آن‌ها مي‌پردازيم.

 

انواع صفحه‌کليد

در معرفي انواع صفحه‌کليد نمي‌توان به طور دقيق آمار مشخصي از تعداد نمونه‌هاي آن ارائه کرد زيرا با توجه به سرعت بالاي رشد فناوري در حوزه توليد سخت‌افزارهاي رايانه‌اي، همواره نمونه‌هاي جديدي از آن‌ها طراحي و روانه بازار مي‌شود اما با توجه به شرايط امروزي مي‌توان به نمونه‌هاي موجود در بازار اشاره کرد. ساده‌ترين نوع صفحه‌کليد نوع کابلي يا معمولي است که از ساليان دور در بازار موجود بوده است. البته اين نوع از صفحه‌کليد نيز خود داراي دو نوع متفاوت است. يک مدل آن داراي پورت خروجي PS2 و مدل ديگر داراي پورت خروجي USB است. نکته قابل توجه در انتخاب اين صفحه‌کليد اين است که بايد قبل از خريد خود، به پورت‌هاي ورودي مادربورد که در پشت کيس رايانه قابل مشاهده است، نگاهي بيندازيد. ممکن است مادربورد شما امکان نصب پورت PS2 را نداشته باشد و ناگزير به استفاده از پورت USB باشيد. البته بايد به اين نکته نيز اشاره کنيم که با استفاده از پورت‌هاي تبديل PS2 به USB مي‌توان اين مشکل را حل کرد.

 

صفحه‌کليدهاي بيسيم

نوع ديگري از صفحه‌کليد که امروزه بيش از سال‌هاي گذشته مورد استفاده قرار مي‌گيرد نوع بدون سيم يا همان وايرلس آن است. حذف شدن کابل اتصالي صفحه‌کليد به کيس و جايگزيني آن با يک فرستنده کوچک شبيه به حافظه فلش که به کيس متصل مي‌شود بسياري از مشکلات از جمله کوتاه يا بلند بودن کابل و دست و پاگير بودن آن را رفع مي‌کند. انرژي الکتريکي لازم براي فعال بودن اين نوع صفحه‌کليد با استفاده از باتري‌هاي قلمي معمولي و يا باتري‌هاي کوچک مخصوص تامين مي‌شود تا کمبود کابل انتقال‌دهنده انرژي الکتريکي و اطلاعات را جبران کند.

 

صفحه‌کليدهاي ژله‌اي

اما از نظر نوع ساخت صفحه‌کليد نيز مي‌توان به نمونه خاصي از آن اشاره کرد. صفحه کليدهاي ژله‌اي و تاشو که کاربرد فراواني دارد و در محل‌هاي کاري متعددي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين نوع از صفحه‌کليدها از پلاستيک نرم و يا سيليکون ساخته شده‌اند که علاوه بر امکان تا شدن، ويژگي ضد آب بودن را نيز دارند. همين موضوع سبب شده است تا استفاده از اين صفحه کليدها در آزمايشگاه‌هاي علمي و مکان‌هايي که امکان مرطوب شدن صفحه‌کليد وجود دارد، مورد استقبال قرار بگيرد. نکته قابل توجه درباره اين صفحه کليدها اين است که مي‌توان آن‌ها را با استفاده از پورت‌هاي خروجي مخصوص علاوه بر رايانه به تبلت‌ها و يا تلفن‌هاي هوشمند نيز متصل کرد. اين ويژگي سبب شده است تا بسياري از کاربران تبلت از ابعاد کوچک صفحه‌کليدهاي تاشو براي انجام کارهاي تايپي خود استفاده کنند.

 

صفحه کليد شيشه‌اي

نوع ديگري از صفحه‌کليد که از نظر نوع ساخت با مدل‌هاي ديگر تفاوت دارد صفحه‌کليدهاي شيشه‌اي است. اين صفحه کليد که در حال حاضر توسط يکي از شرکت‌هاي توليدکننده سخت‌افزار توليد مي‌شود، صفحه‌اي شيشه‌اي است که با المان‌هاي موجود در صفحه‌کليد حقيقي منقش شده است. کاربراني که کار با تبلت‌ها و گوشي‌هاي تلفن لمسي را تجربه کرده‌اند به راحتي مي‌توانند با اين صفحه‌کليد کنار آمده و از آن استفاده کنند اما ممکن است کار با آن براي ساير کاربران کمي دشوار باشد.

 

صفحه کليدهاي مجازي

آن چه تا به اين جا درباره آن صحبت شد، مربوط به صفحه‌کليدهايي بود که به راحتي با چشم قابل رويت است و از نظر فيزيکي موجوديت آن قابل مشاهده است اما شايد برايتان جالب باشد که بدانيد فناوري مجازي‌سازي در زمينه طراحي و توليد صفحه‌کليدها نيز تاثيرگذار بوده است. در اين شيوه با استفاده از يک پرتو افکن هوشمند، تصويري مجازي از صفحه‌کليد در مقابل دستان کاربر نقش مي‌بندد. اين تصوير کاملا مشابه صفحه‌کليدهاي حقيقي است و کاربر مي‌تواند به طور طبيعي و با استفاده از آن کارهاي تايپي خود را انجام دهد. پرتوافکن استفاده شده در اين زمينه اين توانايي را دارد که با ارزيابي حرکات دست کاربر داده‌هاي مورد نظر او را شناسايي کرده و به رايانه و يا ساير دستگاه‌هاي الکترونيکي او منتقل کند.

مصطفي عبد‌‌الهي

پلاتزو بازدید : 81 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
نظارت بر قاچاق کالا کارکرد ندارد
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416
نويسنده: مهــد‌ي غيبي

سلام به همه بايتي‌هاي عزيز

نظارت بر بازار ابزار گوناگوني دارد که همه اين ابزار در يد قدرت دولت است. از جمله اين نظارت‌ها جلوگيري از حضور کالاي قاچاق در بازار است. از اين رو راهکارهاي مختلفي براي اين منظور طراحي مي‌شود که به همراه آن هر سازمان روش مخصوص به خود را نيز به همراه دارد. در کشور ما نيز ستاد مبارزه با قاچاق کالا وجود دارد که وظيفه آن مقابله با اين پديده در بازار است اما عملکرد اين نهاد در بازار نقش زيادي را در بازار ايفا مي‌کند.

اگر به تاريخ رجوع کنيد خواهيد ديد که هر زمان اين ستاد با تواني مضاعف و برنامه‌اي جديد به مبارزه پرداخته است بازار با آرامش قيمتي و محصولي يکدست رخ نمايي کرده است و در نهايت خريدار و مصرف‌کننده هر دو راضي از شرايط به گذران زندگي مشغول بوده‌اند. اما همين که اين نظارت با چالش روبه‌رو شود، به تبع آن بازار نيز با مشکل همراه بوده است.

چند سالي است که برنامه‌هاي متنوعي بر بازار تلفن همراه اعمال مي‌شود تا بازار شرايط يک دست و بدون قاچاقي را تجربه کند اما گويا اين تلاش‌ها هنوز ره به جايي نبرده است و فقط در برخي از برهه‌هاي زماني مفيد واقع شده است.

اين روند مشکل فعلي را به‌وجود آورده است که گروه‌هاي مافيايي کوچک و بزرگ در بازار تشکيل شده است که با اعمال نفوذ در حوزه‌هاي تصميم‌ساز از طريق قدرت پول، خيلي از شرايط را به نفع خود مي‌چرخانند. بزرگ شدن اين گروه‌ها باعث مي‌شود در دراز مدت نتوان اقدامات سلبي براي مهار بي‌قانوني‌ها در بازار انجام داد و همان‌گونه که سردار ابويي معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشته است؛ برخوردهاي ضربتي از سوي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنين نيروي انتظامي نا امني در بازار ديجيتال کشور را افزايش مي‌دهد که به موجب همين امر جمع‌آوري اين کالا به صورت مستمر و مدون صورت مي‌گيرد.

وي در ادامه مي‌افزايد؛ نمي‌توان به صورت يک شبه بازار تلفن همراه را از گوشي‌هاي قاچاقي پاک کرد چرا که اين اقدام شتاب‌زده به ضرر مصرف‌کننده نهايي مي‌شود؛ به طوري که بهاي اين کالاي ارتباطي به صورت چشمگيري روند صعودي پيدا مي‌کند.

با خواندن اين نکات اولين سوالي که در ذهن ايجاد مي‌شود آن است که چرا بايد گذاشت کار به اين قسمت برسد که نتوان در آن ورود کرد و مشکل را برطرف ساخت؟ آيا در اين عدم اقدام خداي ناکرده عدم اقتدار وجود داشته است؟

چرا در مبادي گلوي قاچاق را نمي‌گيريد و بعد در صحنه فروش وارد مي‌شويد. فروشنده‌اي که براي پاسخ‌گويي به مشتري خود مجبور است محصول را تهيه کند حال مي‌خواهد قاچاق باشد، خواه غير قاچاق چرا براي وي مشکل ايجاد مي‌کنيم؟ آيا منافعي در اين عدم برخوردها وجود دارد؟

به هرحال بي راه نيست اگر بگوييم سيستم‌هاي امنيتي و نظارت آمار دقيقي از ورود قاچاق و افراد مرتب با آن را در اختيار ندارند، پس چرا برخوردي صورت نمي‌پذيرد؟ منافع چه کساني يا چه مراکزي در اين غفلت‌هاي بعضا تعمدي، تامين مي‌شود؟

اين‌ها بخشي از سوال‌هايي است که در پس بازار آشوب‌زده اين روزها به ذهن خطور مي‌کند و جوابي براي آن يافت نمي‌شود. ما نيز مي‌خواهيم نيمه پر ليوان را ببينيم البته اگر بگذارند. آن‌چه مسلم است آن است که نظارت فعلي بر حوزه قاچاق کالا اصلا قابل قبول و کارا نيست و بايد تدبيري جديد براي آن انديشيد.

پلاتزو بازدید : 30 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
يک ارتباط خوب، از نوع بيسيم
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416
به ويژگي‌هاي اتصال به شبکه تبلت‌ها توجه کنيد

اين روزها، بازار گوشي‌هاي تلفن‌همراه هوشمند و تبلت‌ها، داغ‌تر از ديگر کالاهاي ديجيتال است. در حالي که قيمت اين کالاها نيز در بازار به سبب نوسانات قيمت ارز، ثبات کمي دارد و بيشتر نمونه‌هاي خوب اين محصولات نيز قيمت‌هاي بسيار بالايي دارند، توجه به انتخاب مناسب اهميت بسيار زيادي پيدا مي‌کند. در ميان محصولات موجود در بازار ما، محصولاتي با برند‌هاي شناخته شده، محصولات ايراني و برندهاي گمنام چيني به چشم مي‌خورند. متناسب با تنوع محصولات، قيمت‌ها نيز متنوع‌اند و محصولات ارزان قيمت 300 يا 400 هزار توماني تا نمونه‌هاي 2 يا 3 ميليون توماني وجود دارند. برند، کيفيت ساخت قطعات و فناوري‌هاي به کار گرفته شده در يک محصول در قيمت آن موثرند. در اين ميان بسياري از مشتريان مردد مي‌مانند که چه محصولي انتخاب کنند و چه مولفه‌هايي را در انتخاب خود مد نظر قرار دهند. يکي از مولفه‌هاي مهم و قابل توجه در انتخاب يک تبلت يا تلفن‌همراه هوشمند، ويژگي‌هاي اتصال و ارتباطي آن است. بيشتر ويژگي‌هاي يک تبلت يا تلفن‌همراه هوشمند زماني به مرحله کاربرد وارد مي‌شوند که بستر اتصال به اينترنت فراهم شده باشد. در واقع اگر تبلت يا گوشي تلفن‌همراه شما به اينترنت متصل نباشد، نمي‌توانيد از بسياري از امکانات آن بهره‌ بگيريد. بنابراين توجه به اين نکته که گوشي يا تبلت از چه بسترهاي ارتباطي پشتيباني مي‌کند، در اهم موضوعات قرار دارد. GSM ابتدايي‌ترين بستر ارتباط در شبکه تلفن سلولي است. يعني هر دستگاهي که از اين بستر ارتباطي پشتيباني کند، توانايي برقراري تماس و ارسال پيامک متني را داراست. GPRS و EDGE دو بستر ارتباطي نسل دومي تلفن همراه هستند. اين دو بستر ارتباطي در برخي از شهرهاي بزرگ ايران و در مناطق خاصي توسط اپراتورهاي تلفن همراه ارائه مي‌شوند و امکان اتصال به اينترنت و ارسال پيام‌هاي چند رسانه‌اي را در اختيار کاربر قرار مي‌دهند. 3G يا بستر نسل سومي، نيز در حال حاضر در کلان شهرهاي ايران ارائه مي‌شود. اين بستر ارتباطي مي‌تواند اينترنت را با سرعتي بسيار بالاتر از سرعت نسل‌هاي قبلي به تبلت يا تلفن همراه برساند. تقريبا همه گوشي‌هاي تلفن همراه هوشمند و تبلت‌هاي داراي امکان مکالمه، از GPRS و EDGE پشتيباني مي‌کنند اما اگر به اينترنت پرسرعت‌تري نيازمنديد و حاضريد براي آن هزينه کنيد، پشتيباني از بستر 3G را نيز مد نظر قرار دهيد. عموما هزينه اتصال به اينترنت در شبکه تلفن سلولي گران‌تر از روش‌هاي کابلي است. از همين رو بيشتر گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها، امکان اتصال از طريق شبکه WiFi را نيز فراهم مي‌کنند. شبکه WiFi يک شبکه ارتباطي بيسيم کوتاه برد است. اتصال به اين شبکه از طريق Access Point و يا مودم‌هاي WiFi محلي امکان‌پذير است. اين دسترسي اصولا زماني مقدور مي‌شود که شما براي مدتي نسبتا طولاني در محلي مانند خانه يا محل کار خود ثابت باقي بمانيد و از اتصال WiFi بهره بگيريد. پس اگر اين چنين امکاني براي شما فراهم است، WiFi را نيز حتما مد نظر قرار دهيد. WiFi شامل سه نسل g ،b و n است. پهناي باند، برد شبکه و قدرت امواج از نسل b به نسل n افزايش مي‌يابد. بنابراين گوشي‌هايي که از نسل n پشتيباني مي‌کنند گران‌تر هستند. دقت داشته باشيد که پشتيباني گوشي از نسل n براي اتصال با حداکثر پهناي باند شرط لازم است اما کافي نيست. براي تکميل شدن روال اتصال، بايد مودم يا Access Point نيز از اين فناوري پشتيباني کند. در صورتي که گوشي يا مودم از فناوري پايين‌تري مانند g يا b پشتيباني کند، حداکثر پهناي باند، برابر با کم‌ترين پهناي باند موجود خواهد بود.

بلوتوث نيز يکي از روش‌هاي اتصال تبلت‌هاست که تقريبا در عموم آن‌ها وجود دارد. اين روش براي انتقال فايل‌هاي کوچک يا اتصال به هندزفري کاربرد دارد و اصولا يک روش ارتباطي محسوب نمي‌شود.

پلاتزو بازدید : 31 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
سبک و ارزان
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416

رقابت بر سر وزن لپ‌تاپ يک رقابت پايان‌ناپذير است؛ رقابتي که هر روز وارد فاز تازه‌اي مي‌شود و به عنوان برتري در بازار رقابت از آن ياد مي‌شود. اما هر چه وزن يک لپ‌تاپ پايين‌تر، قيمت آن بالاتر چرا که لپ‌تاپ سبک خواهان بيشتري دارد.

در اين هفته يک لپ‌تاپ سبک وزن از HP را با عنوان Pavilion Sleekbook 14-b009tu به شما معرفي مي‌کنيم.

اين لپ‌تاپ 14 اينچي وزني معادل يک کيلو و هشتصد گرم وزن دارد که پردازنده آن Core i3 است. رم اين دستگاه 2 گيگابايت است که به نظر مي‌رسد براي کارهاي روزمره ميزان کمي باشد لذا توصيه مي‌کنيم که اين ميزان را افزايش دهيد. کمبود اين ميزان زماني مشخص تر مي‌شود که، گرافيک هم از اين ميزان رم استفاده کند.

در اين دستگاه از کارت گرافيک آن‌بورد استفاده شده است.

گرافيک انتخاب شده توانايي اجراي نرم‌افزارهاي دو بعدي را دارد و بازي‌هاي متوسط را نيز البته بعد از افزايش رم به راحتي انجام مي‌دهد.

ويژگي‌هاي ديگر اين مدل آن را به عنوان دستگاهي مناسب براي سفر و ارائه سمينار و ديگر موارد اداري تبديل کرده است.

از ديگر مزاياي اين دستگاه پورت‌هاي کامل آن است که توانايي زيادي را براي دارندگان آن به همراه مي‌آورد.

همچنين روي سيستم خنک کننده اين مدل کار بيشتري شده است تا اين نقص کم‌تر شود.

پلاتزو بازدید : 30 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
ايجاد گوشه منحني با کمک تصوير (قسمت دوم)
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416

در شماره گذشتـه تلاش کرديم تا با کمک نرم‌افـزار فتوشاپ چهار گوشـه يـک کادر را گرد کرده، تصاويـر مربـوط به چهـار گوشـه ايـن شکـل را در شاخـه‌اي بـا نـام imgBorderSample و با نام‌هاي زير ذخيره کرديم:

corner-top-left.png

corner-top-right.png

corner-bottom-left.png

corner-bottom-right.png

اکنون مقدمات کار آماده است. قبل از انجام کار، الگوريتم کلي پياده‌سازي اين کادر را مرور مي‌کنيم. کادر مورد نظر ما از چهار کنترل Div تو در تو تشکيل شده است. البته ممکن است شما در هنگامي که قصد داشته باشيد اين مثال را به‌طور عملي پياده‌سازي کنيد، Divهاي ديگري را نيز به اين مجموعه بيفزاييد اما شکل کلي کار تغيير نخواهد کرد. هر يک از اين Divها بايد يک خصوصيت style داشته باشد که در آن خصوصيت background تنظيم شده باشد. داخلي‌ترين Div بايد خصوصياتي براي تنظيم عرض و ارتفاع کنترل، داشته باشد.

با توجه به الگوريتم فوق، در ادامه درباره پياده‌سازي style مربوط به هر يک از Divها صحبت خواهيم کرد. همان‌طور که مي‌دانيد، در صورتي که قصد داشته باشيم تصوير background يک Div را مشخص کنيم، بايد از قالب CSS زير استفاده کنيم:

Background:url(‘address of image’);

که address of image موقعيت مکاني «نسبي» عکس نسبت به مکان فايل CSS است. به عنوان مثال اگر خصوصيت فوق درون يک فايل CSS در شاخه‌اي به نام CSS تعريف شده باشد و تصوير ما در شاخه‌اي با نام img باشد و از طرف ديگر شاخه‌هاي CSS و img برادر يکديگر باشند، نحوه آدرس‌دهي به شکل زير خواهد شد:

Background:url(‘../img/name of image’);

همان‌طور که مشاهده مي‌کنيد براي رسيدن به شاخه img، بايد نخست با کمک علامت دو نقطه، به يک شاخه بالاتر مراجعه کنيم و سپس از آن‌جا آدرس عکس را بدهيم. در شماره آينده ادامه اين مبحث را پي مي‌گيريم.

پلاتزو بازدید : 20 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
کليد‌هاي ميانبر ويندوز 8 (قسمت پنجم)
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416

در هفته‌هاي گذشته برخي از کليد‌هاي ميانبر سيستم‌عامل ويندوز 8 را به شما خوانندگان معرفي کرديم. در اين شماره به تعداد بيشتري از اين کليد‌هاي ميانبر اشاره خواهيم کرد.

پنجره + E: در هر يک از محيط‌هاي ويندوز 8 که باشيد، با فشردن اين دکمه‌هاي ميانبر مي‌توانيد به Computer دسترسي داشته باشيد. Computer همان برنامه Explorer.exe است که در حالت پيش‌فرض، نماي کلي از درايوهاي هاردديسک و ديگر حافظه‌هاي متصل به رايانه شما را نمايش مي‌دهد.

پنجره + دکمه‌هاي جهت‌دار: هنگام کار با يک برنامه در محيط دسکتاپ کلاسيک، فشردن دکمه پنجره به همراه هر يک از دکمه‌هاي جهت‌دار منجر به حرکت پنجره برنامه به همان سمت خواهد شد. مثلا اگر در حال کپي فايل‌هايي از يک پوشه به پوشه ديگري هستيد، مي‌توانيد همزمان هر دو پوشه را باز کنيد و يکي از آن‌ها را به سمت راست و ديگري را به سمت چپ صفحه نمايش بفرستيد. دو مرتبه فشردن پنجره و دکمه بالا منجر به ماکسيمايز شدن برنامه و دو مرتبه فشردن پنجره و دکمه پايين منتهي به مينيمايز شدن برنامه خواهد شد.

پنجره + F1: اگر مشغول کار روي دسکتاپ کلاسيک باشيد و هيچ برنامه‌اي باز نباشد، فشردن دکمه F1 برنامه Windows Help and Support را باز مي‌کند. در صورتي که در حال کار با يک برنامه باشيد، فشردن دکمه F1 منوي Help همان برنامه را باز خواهد کرد. با فشردن دکمه‌هاي ميانبر پنجره و F1 در هر شرايطي مي‌توانيد Windows Help and Support را باز کنيد.

تا به اين جا کليد‌هاي ميانبر زيادي را معرفي کرديم اما هر کاربر مي‌تواند کليد‌هاي ميانبر اختصاصي خود را براي اجراي برنامه‌هاي مورد علاقه خود تعريف کند. اين ويژگي در ويندوز 7 نيز وجود دارد.

براي تعريف کليد ميانبر اختصاصي براي اجراي برنامه‌ها، روي آيکن ميانبر برنامه در دسکتاپ يا روي نوار وظيفه راست کليک کرده و گزينه Properties را از منوي حاصل از راست کليک برگزينيد.

در زبانه Shortcut روي فيلد Shortcut Key کليک کنيد. به طور پيش‌فرض در اين فيلد عبارت None نوشته شده است. حال با فشردن دکمه‌هاي Ctrl و Shift يا Ctrl و Alt به اضافه يکي از حروف صفحه کليد، يک ميانبر براي اين برنامه تعريف کرده و تغييرات را اعمال کنيد. فشردن اين دکمه‌ها در هر شرايطي منتهي به انتقال به صفحه دسکتاپ و اجرا شدن برنامه مي‌شود، به شرطي که برنامه هم اکنون در حال اجرا نباشد.

پلاتزو بازدید : 26 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
پرونده‌اي ديگر در راه است
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416
نويسنده: علي‌رضــا مظاهـري

آرام آرام پرونده وزارت ارتباطات دولت دهم نيز در حال بسته شدن است و اين وزارتخانه که زماني صحبت از حذف و ادغام آن با وزارتخانه‌هاي ديگر هم به ميان آمده بود با کوله‌باري از برنامه‌هاي اجرا شده و نشده، به همراه دولت در حال رفتن است. به طور حتم در اين فرصت اندک نبايد اتفاق جديدي براي اين وزارتخانه بيفتد و مي‌توان همين الان کار آن را مانند ديگر وزارتخانه‌ها تمام شده فرض کرد. بنابراين با همين شرايط بايد چشم به راه دولت جديد و به خصوص وزير ارتباطات آن داشته باشيم و خبر برنامه‌هاي اين وزارتخانه را از آن دنبال کنيم. مسئله‌اي که شايد بزرگترين آسيب را به اين وزارتخانه و يا شايد بيشتر وزارتخانه‌ها وارد کرد مشکل تعويض مديريت‌ها و يا بهتر بگوييم تعويض وزيران بود که در بسياري از موارد باعث به تعويق افتادن برنامه‌هاي وزارتخانه‌ها شد. به احتمال زياد اين مشکل از آن جا نشات مي‌گيرد که به برنامه‌ها در سطح سازمان و يا کشوري نگاه نمي‌شود و اين برنامه‌ها به نوعي مقيد به افراد هستند که در صورت حذف آن‌ها، اجراي برنامه‌هايشان در حالت خوب به تاخير مي‌افتد و يا در بدترين وضعيت متوقف مي‌شود. در نظر گرفتن اهداف کشور، نگاه واقع بينانه و به دور از هرگونه بزرگنمايي و اغراق، برقراري عدالت و انصاف در کار و روحيه انتقادپذيري و خستگي‌ناپذيري شايد از رموزي باشند که باعث اعتلاي بخش‌هاي مختلف مي‌شود و اميد داريم در وزارتخانه ارتباطات دولت جديد بيشتر از پيش آن‌ها را ببينيم.

پلاتزو بازدید : 25 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)

 

Internet Explorer در برابر آدرس‌هاي آلوده مقاوم‌تر است
حفاظ پنجره شما چقدر مستحکم است؟
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416

يکي از زمينه‌هاي رقابت‌ مرورگرها، حوزه امنيت است و در اين ميان، هر از چند گاهي روش خاصي يافت مي‌شود که نشان مي‌دهد مرورگرها تا چه حد در مقابل انواع حملات آسيب‌پذير هستند.

در جديدترين اين روش‌هاي امنيتي، آزمايشگاه NSS مرورگرها اينترنتي را با آدرس‌هاي آلوده مورد بررسي قرار داده است.

به نقل از ماهر آزمايشگاه NSS در آزمايش جديدي دريافته است که نسخه دهم Internet Explorer شرکت مايکروسافت، بدافزارهاي بيشتري را نسبت به مرورگرهاي ديگر مانند کروم، سافاري، فايرفاکس و اپرا مسدود مي‌کند.

در اين آزمايش عملکرد آخرين نسخه‌هاي پنج مرورگر اينترنتي محبوب در مدت 28 روز در برابر 754 آدرس URL آلوده شده به بدافزار مورد بررسي قرار گرفت.

در اين بررسي IE10 با مسدود نمودن 99.9 درصد آدرس‌هاي آلوده در صدر قرار گرفت و پس از آن کروم با 83.1 درصد، فايرفاکس با 10 درصد، سافاري با 9.9 درصد و اپرا با 1.8 درصد در رده‌هاي بعدي قرار گرفتند.

با توجه به گزارش آزمايشگاه NSS، مرورگرهاي سافاري و فايرفاکس هر دو از Safe Browsing API v1 گوگل استفاده مي‌کنند، در حالي که اپرا از يک طرح مشابه ديگر استفاده مي‌کند.

به نظر مي‌رسد هيچ يک از اين گزينه‌ها به خوبي کار نمي‌کند. بايد توجه داشت که مرورگر کروم از Safe Browsing API v2 استفاه مي‌کند.

در مقابـل Internet Explorer، مانند مرورگر اينترنتي کـروم از ترکيبـي از URL و فيلترينـگ معـروف فايـل استفـاده مي‌کنـد ولـي با استفـاده از لايـه اضافـي Application Reputation توانسته است در صدر ايـن جدول قرار گيرد و بدافزارهاي بيشتري را مسدود نمايد.

فناوري شرکت‌هاي مايکروسافت و گوگل در اصل با يکديگر تفاوت ندارد اما به نظر مي‌رسد مايکروسافت تجزيه و تحليل‌هاي مبتني بر فايل پيچيده‌تري را براي کشف تهديدات به کار مي‌برد.

آزمايشگاه NSS، عملکرد IE10 در ويندوز 8 را مورد آزمايش قرار داده است؛ سيستم App Rec نيز در IE9 براي کاربران ويندوز 7 وجود دارد اما مشخص نيست که اين سيستم در IE9 بتواند حفاظتي مشابه با IE10 داشته باشد.

البته توجه به اين موضوع اهميت زيادي دارد که مسدود نمودن يک آدرس آلوده، اولين قدم براي آلوده نشدن به بدافزارهاست.

چه بسا که دو آدرس آلوده در دو مرورگر متفاوت باز شود و تنها در يکي از آن‌ها، منتهي به آلوده شدن رايانه شود.

آزمايشي که شرکت امنيتي NSS انجام داده است، به مسدود کردن صفحات آلوده معطوف بوده است و سيستم ايمني مرورگر IE10 در مقابل کوچک‌ترين خطرهاي احتمالي در سايت‌هاي اينترنتي عکس‌العمل نشان داده است.

روش‌هـاي مکمل ديگري نيز وجود دارد که مي‌تواند مانـع از مـراجعه کاربران مرورگرها به سايت‌هاي آلوده شود.

استفـاده از ابزارهاي امنيتـي موسوم به Internet Security يکي از اين روش‌هاست.

بيشتر سازندگان نرم‌افزارهاي امنيتي مانند Norton Bitdefender ،Kaspersky و سازندگان ديگر محصولاتي در اين حوزه دارند.

اين محصولات امنيتي با تمام مرورگرهاي نصب شده در سيستم‌عامل، همگام مي‌شوند و در صورتي که کاربر قصد مراجعه به يک سايت با ماهيت آلوده را داشته باشد، با نمايش يک پيغام مانع از ورود وي به سايت آلوده خواهند شد.

جست‌وجوي سايت‌ها از طريق گوگل يکي از روش‌هاي خوب براي بررسي سلامت سايت‌هاي اينترنتي است.

گوگل سعي مي‌کند صفحات آلوده را در فهرست نتايج جست‌وجوي خود نمايش ندهد.

دست آخر، پس از کليـک کردن کاربر روي يک لينک، قبل از باز شدن صفحه در مرورگر اينترنتي کاربر، سايت در سرور‌هاي گوگل مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

تغيير مسير، برخورد با لينک بدافزاري و وجود اسکريپت‌هاي خطرناک، باعث مي‌شود ورود به صفحه متوقف شده و گوگل در اين مورد به کاربر اخطار دهد.

استفاده از نرم‌افزارهاي افزودني مانند WOT به مرورگرهاي اينترنتي يکي از روش‌هاي خوب براي شناخت سايت‌هاست.

اين افزونه که در حال حاضر براي تمام مرورگرهاي مطرح اينترنتي قابل به کارگيري است، به کاربران اجازه مي‌دهد تا سايت‌ها را از نظر صحت گفتار، ايمني، صحت فروش و امنيت اخلاقي نمره‌گذاري و رتبه‌بندي کنند.

در صورتي که سايتي از نظر بيشتر مراجعانش در هر يک از اين پارامترها، امتياز پاييني گرفته باشد، اين افزونه به کاربر توصيه مي‌کند از مراجعه به سايت صرف نظر کند.

کسـري پاک‌نيت

پلاتزو بازدید : 32 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
حسابي به نام خود باز کنيد
صفحه‌اي براي شما
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416

پس از گذشت سه ماه از زماني که About.me از AOL جدا شد، اين پايگاه که اصالتا از سن‌فرانسيسکو است هفته گذشته خبر داد که پلتفورم خود را به امکان نام دامنه‌هاي شخصي مجهز کرده است. البته همين مسئله باعث شده است تا اين سرويس خدمات خود را براي کاربران جديد از حالت رايگان خارج کرده و براي آن‌ها خدمات خود را در قالب دو برنامه مالي ارائه کند. سرويس About.me در کنار امکاناتي که براي آن طراحي شده، به کاربران کمک مي‌کند تا بتوانند در فضاي اينترنت به سادگي و در عين حال به شکلي حرفه‌اي صاحب صفحه وب شوند با اين هدف که اين صفحه وب جنبه‌هاي مختلف زندگي آن‌ها را منعکس مي‌کند. کاربران مي‌توانند بااستفاده از ابزار About.me از ميزان ترافيک و بازديدکنندگان خود و اين که از کجا آمده‌اند و روي کدام مطالب کليک مي‌کنند اطلاعات جمع کنند.

کاربران فعلي About.me مي‌توانند همانند گذشته از خدمات اين سرويس استفاده کنند اما امکاني براي آن‌ها قرار داده شده که در صورت پرداخت مبلغ 4 دلار در هر ماه مي‌توانند نام دامنه دلخواه خود را به ثبت برسانند و از آن براي دسترسي به پروفايل خود در About.me استفاده کنند.

براي آن دسته از افرادي که قصد دارند نام دامنه مختص به خود را داشته باشند، سرويس About.me با همکاري Namecheap.com در گرفتن و اتصال نام دامنه مورد علاقه افراد به پروفايلشان نزد About.me کمک مي‌کند.

همچنين در صورتي که کاربران از بسته 4 دلاري در هر ماه استفاده کنند، بنر About.me از بالاي صفحه وب آن‌ها حذف خواهد شد. علاوه بر اين‌ها تمام کاربران About.me در صورت ثبت‌نام در اين پايگاه مي‌توانند از امکانات Google Analytics براي داشتن داده‌هاي ترافيک صفحه وب خود و اطلاع از ميزان بازديد آن استفاده کنند.

برنامه ديگري که About.me براي کاربران خود در نظر گرفته شامل هزينه 9 دلاري در هر ماه است که امکاناتي نظير جست‌وجو و پوشه‌بندي کار را در اختيار کاربران خود مي‌گذارد. اين برنامه مالي قرار است تا چند ماه ديگر به اجرا گذارده شود. امکانات در نظر گرفته شـده در اين برنامـه مالي با فنـاوري‌هاي شرکـت Wefollow انجام مي‌شود که About.me آن را در اين ماه خريداري کرد.

سرويس About.me توسط "رايان فريتاس"، "توني کنراد" و "تيم يانگ" در اکتبر 2009 بنيان گذاشته شده است. پيش از آن که اين سرويس در ماه دسامبر راه‌اندازي شود، توسط AOL خريداري شد. پس از گذشت دو سال سرويس About.me اعلام کرد که دوباره در قالب يک شرکت، مستقل شده است. البته AOL هشت درصد از سهام خود را در About.me نگه داشته است.

در اين مدت About.me امکانات مختلفي را به سرويس خود اضافه کرد که از جمله آن‌ها مي‌توان به ابزارهاي WordPress، يوتيوب، Vimeo و SoundCloud اشاره کرد.

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما تاچه حد ازخدمات فروشگاه های اینترنتی راضی هستید؟
    آیا دوست دارید در پروژه های وبلاگ شرکت کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 174
  • بازدید ماه : 161
  • بازدید سال : 1,085
  • بازدید کلی : 17,336