loading...
بلاش
پلاتزو بازدید : 39 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
حال اينترنت ما خراب است
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416
نويسنده: گلسـا ماهيـان

دل مديران فنـاوري اطلاعـات کشورمـان خوش است، آن هم در اوضاعي که با گـذشت زمان هر روز شرايـط کاربران اينترنتي کشـور ما بدتر مي‌شـود امـا همچنان کسي به روي خـودش هم نمـي‌آورد. به جـاي اين که فکري به حال اينترنت مريض و نابه سامان کشورمان بکنيم باز هم به فکر مطرح کردن طرح‌ها و ايده‌هاي جديد هستيم.

به تازگي هم که علاقه زيادي به اين پيدا کرده‌ايم که همه فناوري‌ها را براي خودمان بومي کنيم.

مسلما اين موضوع که بتوانيـم از پس بومي‌سازي فناوري‌هاي مختلف برآييـم و در اين کار به مرحلـه‌اي از پيشرفت برسيم که از هر سرويسي موجود يک نسخه بومي را براي خودمان تهيه کنيم، بسيار باعث افتخار بوده و بسيار هم پسنديده است اما مشکل اصلي اين است که ما هميشه فقط حرف مي‌زنيم و به جاي اين که به حل مشکلات اصلي خود بپردازيم به سراغ فرعيات مي‌رويم و آن‌ها را هم نصفه و نيمه رها مي‌کنيم.

اين که مي‌گوييم دل مديران ارتباطي کشورمان خوش است به اين دليل است که به تازگي باز هم وزير ارتباطاتمان در مورد گوگل ارث اسلامي حرف‌هايي را زده است. حالا شما خودتان تصور کنيد که در شرايطي که به سختي مي‌توانيم يک سايت داخلي را باز کنيم و حتي براي باز شدن يک صفحه سبک مانند صفحه خانگي سايت گوگل بايد مدت زمان زيادي را منتظر بمانيم، اکنون گوگل ارث اسلامي چه دردي را از ما دوا خواهد کرد.

کاش به جاي اين که دائم به فکر اين باشيم که چگونه خودمان را به ديگر کشورهاي جهان ثابت کنيم، قبل از هر چيز به اين فکر باشيم که آيا خدماتي که به کاربران داخلي ارائه مي‌شود، راضي‌کننده هستند؟

اين که هر کاربر ايرانـي الان چند هفتـه‌اي است که براي باز کردن يک صفحه معمولي مجبور است زمـان زيادي را صـرف کرده و در نهايت با اعصابي خورد از خير کاري که داشته اسـت بگذرد، يک مشکـل بسيار بزرگ به نظر مي‌رسد که کسي براي حل آن اقدامي نمـي‌کند و حتي جوابـي به کاربران سردرگم در اين رابطه داده نمي‌شود.

در چنين شرايطي است که وزير ارتباطات ما اعلام مي‌کند که اقدامات مربوط به گوگل ارث اسلامي آغاز شده و در نهايت روند ايجاد اين سايت نياز به امکانات مختلفي دارد که از ميان آن مي‌توان به 200 تا 300 هزار نفر پرسنلي اشاره کرد که گفته شده براي اجراي اين طرح مورد نياز است.

اين که صحبت از اجراي اين طرح شود مسئله بسيار خوبي به نظر مي‌رسد و اين که قـرار باشد اين همه کارمند نيروي خود را صرف اجرا و پياده‌سازي اين پورتال کنند بـاز هم به ما ربطي ندارد اما اين که چرا قبل از اين که به مشکلات اساسي و بنيـادي داخـلي در رابطه با بستر بيمار اينترنت کشورمان پرداخته شود، صحبت از اجرايي شـدن اين قبيل طرح‌ها مي‌شود جاي فکر دارد و شايد تا حدودي به ما هم مربوط شود.

شايد لازم باشد به اين نکته هم فکر کنيم بر فرض اين که اين پورتال‌ها با صرف هزينه و نيروي انساني و مادي زيادي به راه افتادند، آن وقت خود کاربران ايراني مي‌توانند حتي يک صفحه از اين پورتال‌ها را به آساني باز کنند يا بايد براي باز شدن هر صفحه از آن مدت زمان زيادي را در انتظار بمانند و در نهايت از خير آن بگذرند.

بايد قبول کنيم که حال اينترنت کشورمان خراب است.

پلاتزو بازدید : 30 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
انتخابات، اينترنت و اما، اگرها
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416
نويسنده: حسين اکبري

بالاخره موسم انتخابات رياست جمهوري دوره يازدهم کشورمان از راه رسيد تا در کنار هزاران مولفه مرتبط با متن و حواشي آن، تمامي ريز و درشت‌هايي که اين روزها اتفاق مي‌افتد با عينک انتخاباتي ديده شده و در نتيجه آن بازار داغ شايعات قوت بگيرد.

اين شايعه‌ها شايعه‌هايي هستند مانند شايعه تاثير مستقيم انتخابات بر کندي اينترنت اين روزها!

طي هفته‌هايي کـه پيـش رو داريم و با هر چه نزديک شدن به روز انتخابات رياست جمهوري در بيست و چهـار خرداد ماه بر مدت زماني که نشانگر انتظار مرورگرهاي مختلف مي‌چرخيـد تا صفحـه فراخوان شده را بارگذاري نمايد، افزوده مي‌شود و با توجه به نزديکي به روز انتخابـات رياست جمهـوري بازار شايعات گوناگون شکل گرفته و با توجه به احتمال ارتباط اين دو مقوله کـه به ظاهـر ارتباطي هم با هم ندارند، زماني قوت مي‌گيرد که با توجه به کاهش سرعـت اينتـرنت هيچ يک از مسئولان مقوله ارتباطات، پاسخي نداده و مي‌توان گفت بر شايعـات نيز مهر تائيدي نيز زده‌اند.

از اين روي ماجرا که بگذريم، مشکلات جاري بر بستر فناوري اطلاعات و اينترنت کشور از منظر ديگري نيز قابل گلايه خواهد بود.

اينترنت خدماتي است که هر چنـد در برخي جوامع پيشرفته تا حد زير ساخت‌هاي اوليه همچون آب و برق عموميـت يافتـه اما هنوز در کشور ما از جمله و گروه مسائل خدماتي محسوب مي‌شـود و که از جملـه آن‌ها مي‌توان به پرداخت قبوض، انجام تراکنش‌هاي مالي از طريق درگاه‌هاي الکترونيکي بانک‌ها و خريد و فروش اينترنتي اشاره کرد.

رعايت حقوق مصرف‌کنندگان ايجاب مي‌کند که هر اقدامي براي مقابله با اجحاف در حق مردم صورت گرفته و در کم‌ترين زمان نسبت به رفع مشکل اقدام نمايند.

اين مسئله از آن رو مهـم جلوه خواهد کرد که اختلال اينترنت در شرايطي رقم مي‌خورد که نه تنها بر اسـاس الزامات قانوني برنامه‌هـايي مانند سند چشم‌انداز بايد در جهت گسترش اينترنت گـام بر داريم، بلکه لازم بـه يادآوري است که روند امور در سال‌هاي اخير به اين گونـه رقم خورده است کـه با ارجاع دادن تمام مردم به اين نوع از تعاملات، بسياري از خـدمات دولتي از دنيـاي حقيقي رخت بر بسته و راهي دنياي مجازي شده است تا در نهايـت اختـلال اينترنـت مترادف شود با اختلال در جامعه.

با اين رويکرد، دو احتمال وجود خواهد داشت.

نخست آن که هيچ کدام از مسئولان از شرايط نامناسب اين روزهاي اينترنت کشور خبر ندارند که بايد گفت پذيرش اين نکته و وضعيت نابه‌سامان اينترنت، متضمن بي‌مسئوليتي ايشان خواهد بود.

دوم آن که از کندي شديد اينترنت خبر دارند اما راهکاري براي اصلاح امور نداشته يا دست کم فعلا تدبير اصلاحي در دستور کار ندارند که پذيرش اين فرض مي‌تواند معاني مختلفي داشته باشد!

اين جا است که نه تنها کارکرد نهادهاي نظارتي هم زير سوال خواهد رفت بلکه فرجام امر موجب رونق گرفتن بي‌اعتمادي در جامعه خواهد شد که پر واضح است مي‌تواند در مسير شکل‌گيري حماسه سياسي، حماسه اقتصادي به مثابه سمي مخرب عمل کرده و اين موضوع باعث القاي مسائلي باشد که مطلوب نظر هيچ احدي نخواهد بود.

پلاتزو بازدید : 33 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
روزهاي جنجالي براي وزارت ارتباطات و رويدادهاي کم نظير
هفته جنجالي ارتباطات
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416

هفته گذشته و در گير و دار برگزاري روز جهاني ارتباطات و هم زماني آن با آخرين روزهاي کاري دولت، اين انتظار مي‌رفت که اين همزماني به نحوي شايسته‌تر گرامي داشته شود و دولت از آن براي ارائه گزارش کار استفاده کند اما آن چه که در هفته گذشته رخ داد بيشتر شبيه به يک زلزله 8 ريشتري بود و باز هم دولت فرصت‌سوزي کرد.

انتخاب خبر در بين تحولات رخ داده کار سختي بود و از اين رو گلچيني از اتفاقات رخ داده را براي شما درج مي‌کنيم.

 

افزايش ضريب تلفن همراه

به گزارش مهر، وزارت ارتباطات و فناوري مانند دو سال گذشته جشنواره ملي فاوا را در روز 28 ارديبهشت‌ماه برگزار کرد که در اين جشنواره محمود احمدي‌نژاد - رئيس‌جمهور نيز حضور داشت. وي در اين همايش با اشاره به دستاوردهايي که دولت نهم و دهم براي بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات رقم زدند گفت: «در سال 84 خط موبايل در بازار آزاد يک و نيم ميليون تومان فروخته مي‌شد و دولت با ثبت‌نام سيم‌کارت 400 هزار توماني، 2 هزار ميليارد تومان نقدينگي جمع کرده بود اما الان شاهد وجود سيم‌کارت‌هاي مجاني در بازار هستيم. به نحوي که با 2500 تومان مي‌توان يک سيم‌کارت خريد آن هم با 2500 شارژ و 55 دقيقه مکالمه مجاني شب و نصفه شب! الان شاهد هستيم که بسياري از افراد 3 سيم‌کارت دارند و با توجه به ضريب نفوذ بيش از 110 درصدي تلفن همراه در کشور، روزانه بالغ بر 750 ميليون پيامک رد و بدل مي‌شود. خدا بدهد برکت...»

 

اظهارات جنجالي وزير

بعد از اظهار نظر جنجالي وزير، روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين باره توضيحاتي را داد. براساس اين توضيحات، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات معتقد است که لايه يونسفر به عنوان يکي از 7 لايه پيرامون زمين که لايه‌اي با بار الکتريسيته است، توجه بسياري از محققان را به خود جذب کرده چرا که اين لايه امکان انتقال ديتاي صوتي و تصويري و حتي انتقال انرژي الکتريسيته به ساير نقاط زمين و يا فضاي ماوراء جو و يا ايستگاه‌هاي فضايي را دارد. اين امر از زماني شروع شد که متخصصين متوجه اين شدند که مي‌توان با ميدان القائي نوع دوم فيبرنوري را تحت تاثير جنگ الکترونيک قرار داد. لذا لايه يونسفر مورد توجه قرار گرفت و براي انتقال ديتاي صوتي و تصويري متوجه استفاده از آن شدند و اين که گفته مي‌شود آقا امام زمان (عج) به هنگام ظهور در ميان در و حجر در مکه المکرمه قيام مي‌فرمايند و در آن زمان هم صدايشان و هم تصوير مبارکشان را همه جهانيان مشاهده مي‌کنند، شايد اين امکان از طريق انعکاس ترکيب لايه يونسفر و ترپوسفر به وجود آيد.

 

دعوا بر سر ساختمان

بولتن نيوز نوشت: «صبح روز يکشنبه 29 ارديبهشت 92، چند نفر که بر اساس گفته کارمندان مرکز ملي فضاي مجازي، از نيروهاي حراست وزارت ارتباطات بودند به همراه برخي از مسئولان پژوهشگاه سابق ارتباطات و فناوري اطلاعات، بدون هماهنگي و نابه‌هنگام وارد مرکز ملي فضاي مجازي شدند و خواستار پس‌گيري اين پژوهشگاه شدند.

به گزارش بولتن نيوز ورود اين افراد به مرکز ملي و پژوهشگاه فضاي مجازي منجر به درگيري‌هايي شده است؛ به نحوي که اين افراد آسانسورهاي اين مرکز را قفل و ورود و خروج را مسدود کرده و با تخليه اتاق معاون اداري مالي اين مرکز، تلاش کرده‌اند که جايگاه قبلي خود را پس گيرند. جريان از اين قرار بود که شوراي عالي اداري مصوبه قبلي خود را مبني بر خارج کردن پژوهشگاه ICT از وزارت ارتباطات و تغيير ساختار آن به پژوهشگاه فضاي مجازي وابسته به مرکز ملي فضاي مجازي تغيير داد که اين مصوبه در جلسه صد و پنجاه و نهم در تاريخ 25 ارديبهشت‌ماه جاري بنا به پيشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور به تصويب رسيد و بر اساس آن که به امضاي غلامحسين الهام معاون رئيس‌جمهور و دبير شوراي عالي اداري رسيد، از اين پس موسسه تحقيقات و فناوري اطلاعات وزارت ICT با تغيير نام به عنوان پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات بايد به صورت وابسته در وزارت ارتباطات اداره شود و بار ديگر از مرکز ملي فضاي مجازي جدا شود. اين مصوبه اما با مخالفت‌هايي از سوي رئيس مرکز ملي فضاي مجازي روبه‌رو شد و مهدي اخوان بهابادي رئيس اين مرکز، استدلالاتي به ديوان عدالت اداري ارائه داد و دستور توقف اين مصوبه را تا اطلاع ثانوي صادر کرد تا اوضاع اين پژوهشگاه که طي يک سال اخير بارها دستخوش تغيير و تحولات ساختاري و اسمي شده است، به حالت عادي برگردد.

 

برکناري يا عزل؟

در اين هفته مدير کل روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز از سمت خود استعفا داد و وزير ارتباطات طي حکمي علي افتخاري را جايگزين وي کرد. برخي نيز موضوع استعفا را رد کرده و موضوع عزل را مطرح کردند. سيد محمد حسين پور در دولت‌هاي نهم و دهم مديرکل روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و مشاور وزراي ارتباطات محمد سليماني، رضا تقي‌پور و محمدحسن نامي بود.

مهدي غيبي

پلاتزو بازدید : 37 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
باز هم پاي زامبي‌ها در ميان است!
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416

اين هفته با يک برنامه در سبک اکشن و از نوع تعقيب و گريز با شما همراه هستيم. اگر به بازي‌هاي اکشن و همين طور فرار و پيشروي علاقه داريد، اين بازي مخصوص شماست؛ تعقيب و گريزي که در آن زامبي‌ها به دنبال شما هستند و از تمام جهت‌ها زامبي بر سر شما مي‌ريزد. اين بازي با نام Dalton – THE AWE SOME براي سيستم‌عامل ويندوز فون طراحي شده است که نسخه iOS آن که قبل از اين‌ها توليد شده، نيز موجود مي‌باشد. در اين بازي شما در نقش کاراکتر اصلي يعني Dalton بايد با اسلحه کوچک خود و پرش‌هاي به هنگام، دشمنان خونخوار خود را پشت سر بگذاريد و فقط بايد بدويد تا خوراک زامبي‌ها نشويد. جالبي اين بازي اين است که در يک محيط کارتوني و با زمينه يک کاغذ شطرنجي صورت مي‌گيرد و کاراکترهاي بازي مثل هميشه آدمک‌هاي کوچک و با مزه هستند؛ البته نه در مورد زامبي‌هاي اين بازي. جالب است بدانيد اين بازي کوچک و ساده بيش از 2 ميليون بار براي iOS دانلود شده و اين بار در مارکت ويندوزفون قرار گرفته است. بازي Dalton – THE AWESOME براي ويندوزفون‌هاي 7.5 به بالا مناسب مي‌باشد. اين بازي زيبا با حجم پايين 14 MB از نشاني زير قابل دريافت است.

www.xapcn.com//plus/download.p...c23dc15b87ab44e

پلاتزو بازدید : 23 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
مصاحبه با ماريسا ماير، معاون سابق بخش جست‌وجوي گوگل
جست‌وجوهاي گوگلي
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416

حضور خانم‌ها در جهان فناوري بسيار کم‌تر از آقايان است و طبق آماري که وجود دارد در حرفه‌هايي که به رايانه يا رياضيات مربوط مي‌شود، تنها يک چهارم از شاغلان را زنان تشکيل مي‌دهند. البته اين رقم به شکل قابل توجهي در حال افزايش است و خانم‌هاي موفق و تاثيرگذار در جهان وب و فناوري‌هاي ديجيتالي هم با قدرت حاضر شده و در بسياري از شرکت‌ها و سازمان‌هاي شناخته شده‌اي که در جهان وجود دارند، به عنوان اعضاي کليدي به فعاليت مشغول هستند.

در شرکت‌هايي چون موزيلا، سوني اريکسون، ياهو و گوگل بسياري از مسئوليت‌هاي اصلي بر عهده خانم‌ها است. به طور مثال مديرعامل فعلي شرکت ياهو کسي است که تا چند وقت پيش در شرکت گوگل سمت معاونت بخش محصولات جست‌وجو را برعهده داشت.

خانم ماريسا ماير (Marissa Mayer) بيش از 10 سال در گوگل کار کرد و پس از آن هم به ياهو پيوست و در حال حاضر در جهان وب فرد بسيار شناخته شده‌اي است.

راه‌اندازي محصولات و سرويس‌هاي بسيار محبوب و پرطرفدار گوگل، چون شبکه اجتماعي اورکات، جي‌ميل و iGoogle براساس تلاش‌هاي بسياري بوده است که ماريسا ماير انجام داده است. خانم ماير که متولد 30 مي سال 1975 ميلادي است در ابتدا در دانشگاه استانفورد در رشته شيمي به تحصيل پرداخت اما پـس از مدتي از اين رشته انصراف داده و در رشته زيست شناسـي به ادامه تحصيل مشغول شد اما باز هم ايـن رشتـه مورد علاقه او نبود و در نهايت در رشته مهندسي رايانه و سيستم‌هاي سمبليک تحصيل کرد و مدرک خـود را در اين رشته گرفت. ماير از ميان رشته‌هـايي که مرتبط با رايانه هستند بيش از هر چيز به شاخه هوش مصنوعي علاقه داشت و تحصيلات تکميـلي‌اش را در اين شاخه ادامه داد و بعد از آن هم پروژه‌هاي زيادي را در اين رابطه سرپرستي کرد.

طرح اوليه پروژه‌هاي بزرگ گوگل مانند نقشه گوگل و گوگل ارث براساس پيشنهادات او شکل گرفت. بسياري از افراد اعتقاد دارند که بعد از «لري پيج» و «سرگئي برين» او بيشتر از ديگر افراد در کارش به صورت حرفه‌اي عمل مي‌کند و در کاري که انجام مي‌دهد، به طور کامل تخصص دارد.

سايت latimesblogs.latimes.com مصاحبه‌اي را با او در زمينه فعاليت‌هايش در گوگل انجام داده است که در ادامه آن را مي‌خوانيم.

 

تفاوت اصلي گوگل با ديگر شرکت‌ها چيست؟ به نظر شما چه عاملي باعث شده است که گوگل در طول 10 سال گذشته فاصله بسيار زيادي با ديگر شرکت‌هايي که در اين زمينه کار مي‌کنند، پيدا کند؟

من فکر مي‌کنم که گوگل قبل از هر چيز فهميد که مردم به چه چيزي نياز دارند و سعي کرد که اين نياز را به بهترين شکل ممکن برآورده سازد. يکي از نيازهاي اصلي تمام افراد اين است که نادانسته‌هاي خود را به آساني جست‌وجو کنند و اگـر به دنبال موضوع خاصي هستند، بدون دردسر در مورد آن اطلاعات به دست آورند. در حال حاضر بيشتر مردم جهان که با اينترنت سر و کار دارند به محض اين که در مورد موضوعي اطلاعات مي‌خواهند آن را در گوگل جست‌و‌جو مي‌کنند و اين تفاوت گوگل با ديگران است.

 

نقش گوگل در پيشرفت زندگي شما چه بوده است؟

براي من تا زماني که در گوگل بودم اين شرکت اصلي‌ترين رکن زندگي‌ام را تشکيل داده بود. من تمام دوستانم را در محيط کاري‌ام به دست آوردم و افتخار مي‌کنم که از ابتدا با گوگل همراه بوده‌ام. تمام وقت و انرژي من صرف گوگل شده است و هدف من در زندگي موفقيت در جهان فناوري در تمام زمينه‌ها است.

 

به نظر شما در ميان تمام پروژه‌هايي که گوگل تا کنون آن‌ها را اجرايي کرده، در طي 10 سال گذشته مهم‌ترين دستاورد گوگل چه بوده است؟

به طور قطع موتـور جست‌وجوي گوگل هنوز هم مهم‌ترين دستاورد ايـن شرکت است. رقباي اين موتور جست‌وجو فاصلـه بسيار زيادي از آن دارند و اين فاصله با گذشت زمـان بيشتر هم مي‌شود. علاوه بر آن گوگل راه جديدي را در زمينه تبليغات براي همه باز کرده و با ديگر نوآوري‌هايي که تا کنون داشته است، جهان وب را براي کاربران دگرگون کرده است.

 

به نظر شما گوگل براي 10 سال آينده خود چه برنامه‌اي دارد؟

من فکر مي‌کنم که بيش از هر مسئله‌اي شرکت گوگل روي ادامه نوآوري‌هاي خود تمرکز خواهد کرد. گوگل فکرها و ايده‌هاي جالبي در مورد جست‌وجو و روش‌هاي آن دارد. فکر مي‌کنم که هنوز هم اين راه کامل نشده است و در حال حاضر هنوز جست‌وجوها به صورت 100 درصد درست نيستند. گوگل راه‌هاي جديدي را براي هر گونه جست‌وجويي از کتاب‌ها، ويدئوها و نقشه‌ها گرفته تا مسائل ساده پياده خواهد کرد. علاوه بر اين موارد گوگل قصد دارد طرح‌هايي را براي انتقال کسب و کار سالم به صورت آنلاين به اجرا درآورد.

پلاتزو بازدید : 34 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
راز و رمز موتورهاي جست وجوگر
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416
نويسنده: گلسا ماهيان

شايد بتوان گفت که اينترنت بدون حضور موتورهاي جست وجويي که در حال حاضر وجود دارد بيشتر از نصف کارايي و جذابيت خود را براي کاربران از دست خواهد داد. اين روزها موتورهاي جست وجو عصاي دست بسياري از کاربران هستند و ما را تا حدود زيادي بي نياز از ديگران کرده اند. براي پاسخ دادن به هر سئوالي که به ذهنمان وارد مي شود، کافي است که به اينترنت دسترسي داشته و با يک جست وجوي ساده در عرض يک چشم به هم زدن به آن چه که مورد نيازمان است برسيم. خلاصه در يک کلام بايد گفت که اين موتورها در حقيقت موتور اينترنت هم هستند و باعث روشن ماندن و جذابيت بيشتر اين فناوري شده اند. شايد بسياري از کاربران با عنواني با نام « موتور جست وجو» آشنايي نداشته باشند در حالي که تا به حال از آن زياد استفاده کرده اند. به عنوان مثال ممکن است که شما بارها به سايت گوگل سر زده باشيد اما دقيقا ندانيد کاري که در اين سايت انجام مي شود چه بوده و به چه صورتي انجام مي گيرد. سال 1992 بود که شبکه جهاني وب يا همان اينترنت به راه افتاد و امروزه در هر زمينه اي که بتوان تصور کرد، اينترنت يک ابزار بسيار موثر و توانمند به حساب خواهد آمد. بايد بدانيد که در حال حاضر جهان اينترنت منبع بسيار بزرگي از اطلاعات است که روز به روز هم بر حجم اين منبع اضافه مي شود. اکنون بيش از ميلياردها صفحه که اطلاعات زيادي از موضوعات مختلف را در خود دارند روي سرورهاي مختلف اينترنتي قرار گرفته‌اند. نرخ رشد اين اطلاعات به جايي رسيده است که امروزه مشکل دسترسي به اطلاعات بسيار جدي تر از نبود اطلاعات شده است. اين حرف به اين معني است که شايد بتوان گفت دغدغه اصلي کاربران امروزي اين شده است که درگير اين نيستند که براي موضوعي خاص به دنبال مطلب بگردند بلکه تمامي اطلاعات مورد نياز آن ها وجود دارد و تنها بايد تصميم بگيرند که اطلاعات کدام صفحه مناسب تر و معتبرتر است که از ميان تعداد عظيم صفحات موجود در اينترنت، آن صفحه را براي خواندن انتخاب کنند. به اين ترتيب اگر ابزاري وجود داشته باشد که اين عمليات انتخاب را براي ما انجام داده و به افراد در پيدا کردن اطلاعات مورد نيازشان کمک کند بسيار خوب خواهد شد. در واقع اين ابزارها در حال حاضر هم وجود دارند و افراد آن ها را با نام «موتور جست وجو» مي شناسند. در حقيقت موتورهاي جست وجو با گرفتن کلمه يا عبارتي از کاربر، ليستي از سايت هاي مرتبط با موضوع مورد علاقه او را نمايش خواهند داد. در موضوع ويژه اين هفته قصد داريم که نگاهي به موتورهاي جست وجو و نحوه کار کردن آن ها داشته باشيم. اگر شما هم از اينترنت براي پيدا کردن مطالب مورد نظرتان استفاده مي کنيد بد نيست که با روش کار اين موتورها آشنا شويد تا با انجام يک جست وجوي صحيح، بهترين نتايج را به دست آوريد.

چرا موتورها به وجود آمدند؟

ممکن است که ميلياردها صفحه اينترنتي وجود داشته باشد که در مورد موضوعات مختلف اطلاعات مورد نياز شما را در اختيارتان قرار دهند اما شما از وجود اين صفحات اطلاعي نداشته و حتي نتوانيد به دنبال آن ها بگرديد. به اين ترتيب وجود اين سايت ها عملا بي فايده خواهد بود. با توجه به اين که تعداد سايت هاي مختلف به شکل صعودي در حال رشد است لزوم يک مرکز براي شناسايي اين پايگاه ها به منظور استفاده بهتر و بيشتر کاربران، ضروري به نظر مي رسيد. تا به حال هيچ مرکز رسمي بين المللي مسئولي در اينترنت به وجود نيامده است که اسامي و آدرس سايت هايي که در اينترنت منتشر مي‌شوند را به کاربران اعلام کند و به همين دليل تنها راه پيدا کردن آن سايت ها اين است که آدرس دقيقشان را داشته باشيم. اين کار هم در ظاهر ساده به نظر نمي رسد و به همين دليل بود که موتورهاي جست‌وجو براي آسان شدن دسترسي کاربران به مطالب موجود در سايت هاي اينترنتي راه اندازي شدند. اگر بخواهيم کمي بيشتر توضيح دهيم بايد گفت که اکنون بدون موتورهاي جست وجو نمي توانيم از به روز رساني هاي سايت هاي اينترنتي مختلف مطلع شويم. با اين اوصاف مي توان به آساني فهميد که بزرگترين و مهمترين توانايي موتورهاي جست وجوگر اين است که مي توانند مخاطبان واقعي هر سايتي را براي آن شناسايي کرده و جذب کنند به اين ترتيب صاحبان وب سايت ها از شر مخاطبان وبگرد و سرگردان خلاص خواهند شد. آمارهايي که به تازگي منتشر شده نشان از اين دارد که بسياري از کاربران سفر خود در جهان مجازي را با موتورهاي جست وجو آغاز مي کنند و در حال حاضر استفاده از اين موتورها بسيار عادي شده است و بعد از ارسال و دريافت نامه هاي الکترونيکي يا همان ايميل ها، جست وجو کردن و کار با موتورهاي جست وجو، دومين فعاليت عمده کاربران در اينترنت به حساب مي آيد. هر چه تعداد کاربران اينترنتي و همچنين تعداد مطالب و محتواي موجود در اينترنت بيشتر شود اين نياز هم بيشتر احساس مي شود که اين اطلاعات به شکلي بايگاني شده و دسته بندي شوند. در حقيقت موتورهاي جست وجوگر وظيفه بايگاني اين صفحات و سايت ها را به عهده دارند و مي توانند تمامي اطلاعات را در زمان مورد نياز به سرعت در اختيار کاربران قرار دهند. معمولا اين گونه است که سايت هايي که توسط يک موتور به عنوان نتيجه جست وجو نمايش مي دهد، به ترتيب بر حسب ميزان ارتباط با عبارت جست وجو شده به صورت نزولي ليست مي‌شوند. يعني در نتايج ارائه شده سايتي که به عنوان اولين نتيجه به شما نشان داده مي شوند، مرتبط‌ترين نتيجه خواهد بود. تا به اين جا در اين رابطه صحبت کرديم که موتورهاي جست وجو به چه دليل به وجود آمده و از ديدگاه کاربران وب چه اهميتي دارند. اما بد نيست که نگاهي هم به اين موضوع داشته باشيم که آيا موتورهاي جست وجو از نظر تجاري و از ديدگاه مدير يک وب سايت هم داراي اهميت مي باشند يا نه؟

 

مديران سايت و جست وجوگرها

اين گونه نيست که جست وجوگرها يک ابزار يک منظوره باشند و تنها به درد کاربران اينترنتي بخورند و اطلاعات مورد نيازشان را در اختيارشان قرار دهند. در واقع بايد گفت که موتورهاي جست وجو يکي از مهم‌ترين ابزارها براي فعالان عرصه تجارت الکترونيک به حساب مي آيند. براي کسي که صاحب کسب و کار اينترنتي است، ضروري به نظر مي رسد که بتواند بيننده هاي زيادي را به سايتش هدايت کند. در واقع هر چه تعداد بازديدکنندگان يک وب سايت بيشتر باشد، احتمال موفقيت آن هم بيشتر خواهد بود. اگر کسي به دنبال فروش کالا و ارائه خدمات از طريق اينترنت است بايد به اندازه کافي بيننده داشته باشد تا بتواند به سود مناسبي دست پيدا کند. بدون ترديد اگر سايتي بيننده نداشته باشد دچار يک مرگ آنلاين خواهد شد و به همين دليل است که مديران و طراحان سايت به درستي آگاه هستند که فقط اين که يک سايت طراحي خوبي داشته باشد نمي توان تضمين کرد که بيننده کافي هم دارد. بلکه بايد فکري هم براي جذب بيننده به سايت داشته باشيم. بدون شک در اين لحظه بايد به موتورهاي جست وجو فکر کرد زيرا اگر آدرس وب سايت ما در نتايجي که توسط اين موتورها نشان داده مي شود، بالاتر ديده شود، امکان بازديد از وب سايت ما بيشتر خواهد شد. در حال حاضر بيش از 82 درصد از کاربران اينترنتي از موتورهاي جست وجو به عنوان ابزار اصلي خود براي يافتن وب سايت ها استفاده مي کنند. و 57 درصد از کاربران اينترنتي هم هر روز در اينترنت به جست وجو پرداخته و از اين راه به دنبال کالاها و خدمات مورد نياز خود مي گردند. اگر بخواهيد اهميت و نقش عمده موتورهاي جست وجو در اينترنت را بيشتر درک کنيد بايد بگوييم که اکنون بيش از 85 درصد از ترافيک هدفمندي که در اينترنت وجود دارد به دليل موتورهاي جست وجو است و تمامي اين آمار و ارقام در کنار هم نشان از اين دارد که موتورها بهترين ابزار براي مديران وب سايت ها هستند تا به خريداران کمک کنند که سريع تر به وب سايت آن ها هدايت شوند. معمولا اين گونه است که کاربران در بيشتر موارد تمايل به ديدن 10 رتبه اولي که در نتايج جست وجو وجود دارد، دارند و مي دانند که اين صفحات اوليه قادر هستند که به نياز آن ها پاسخ دهند اما آمارها به اين شکل است که چيزي در حدود 70 درصد از کاربران در هنگام عمليات جست وجو تنها روي سه سايت ابتدايي نتايج کليک مي کنند و از تنها 7 درصد از کاربران به دنبال مشاهده سايت هايي هستند که در رتبه هاي بيستم به بعد قرار دارند. بيش از 85 درصد از کاربران هم اگر جوابي براي جست وجوي خود در 10 نتيجه اول نمايش داده شده نديدند، موتور جست وجوگر خود را عوض مي کنند. 33 درصد از کاربران هم در اين فکر هستند که سايتي که در ابتداي نتايج جست وجو به آن ها نشان داده مي شود در مورد موضوع جست وجو شده، سرآمدتر از ديگر سايت هاست و مطالب بهتري نسبت به ديگر رقباي خود دارد. اين آمار نتيجه بسيار واضحي دارند اين که اگر سايتي در رتبه بالاي نتايج جست وجو قرار نگيرد، بخش مهم و بزرگي از مخاطبان خود را از دست خواهد داد. در حال حاضر تجارت الکترونيک با مسئله رتبه بندي در موتورهاي جست وجو سازگاري زيادي پيدا کرده زيرا رتبه هاي بالاتر روي فروش بيشتر تاثير مستقيمي دارد و اکنون اين وب سايت شرکت گوگل است که در اين رابطه بيشتر از همه به کاربران کمک مي کند و بيشتر مردم اگر به دنبال موضوعي در اينترنت مي گردند مستقيما به سراغ موتور جست وجوي شرکت گوگل مي روند. تمامي اين مسائل باعث مي شود که مديران سايت ها به دنبال اين باشند که رنکينگ خود را در موتورهاي جست وجو بالا ببرند به اين معنا که در رتبه هاي بالاتري به کاربران نمايش داده شوند، البته اين کار باعث نمي شود که شما به صورت 100 درصد به موفقيت دست پيدا کنيد زيرا برخي از روش‌هايي که براي اين کار مورد استفاده قرار مي گيرد بعد از مدتي باعث مي شود که موتور جست وجو، وب سايت شما را به عنوان يک عامل متقلب شناسايي کرده و از نتايج جست وجو به صورت کلي حذف مي کند. به همين خاطر مديران بايد در اين رابطه بسيار محتاط و آگاهانه عمل کنند.

 

چگونه کار مي کنند؟

تا به حال شده است که به اين موضوع فکر کنيد که در زماني که چند کلمه را در مستطيل سفيد رنگ يک موتور جست وجي قوي مانند گوگل، تايپ مي کنيد، دقيقا چه اتفاقي مي افتد؟ شما چند لغت را وارد اين موتور جست وجو مي کنيد و پس از مدتي در حد يک چشم به هم زدن، گوگل به شما نتايجي را نشان خواهد داد در حالي که نمي دانيد در پشت پرده دقيقا چه اتفاقي افتاده است. هر موتور جست وجويي از يک سري الگوريتم خاص و اختصاصي براي نمايش نتايجش استفاده مي کند و الگوريتم دقيقي که گوگل از آن استفاده مي کند، دقيقا مشخص نيست اما کليات آن مشابه به آن چيزي است که توسط موتورهاي جست وجوي مشابهش هم مورد استفاده قرار مي گيرد. در مورد طرز کار کلي موتورهاي جست وجو بايد گفت که تمامي اين موتورها به عنوان اولين راه براي کاهش زمان جست وجو از روش پيش پردازش محتواي وب سايت ها استفاده مي کنند. در اين زمان اگر يک کاربر درخواستي را از يک موتور جست وجو داشته باشد به جاي اين که آن درخواست به ميليون ها وب سايت فرستاده شود از طريق عمليات پيش پردازش با داده هاي موجود مقايسه مي شود و در صورت وجود هر گونه مطابقتي نتايج به ما نمايش داده خواهد شد. انجام عمليات پيش پردازش با استفاده از برنامه نرم افزاري با نام crawler انجام مي گيرد و اين برنامه با کمک از نگهدارنده ها و به روزکنندگان بانک هاي اطلاعاتي فرستاده مي شود تا فهرست صفحات وب را جمع آوري کند. در کنار اين عمليات يک برنامه ديگر هم صفحات بازيافت شده را پيمايش مي کند تا کلمات را از آن استخراج کرده و سپس اين لغات مرتبط به همراه يک لينک که مربوط به آدرس صفحه است، در يک فايل با نام شاخص ذخيره خواهند شد. تمامي جست وجوهايي که کاربران انجام مي دهند با اين فايل شاخص مقايسه مي شوند و عمليات تطابق در حقيقت با اين فايل انجام مي گيرد نه کل وب سايت هاي موجود در اينترنت.

 

گام بعدي، اولويت بندي

کار بعدي که انجام مي شود اين است که نتايجي که به دست مي آيند با يک اولويت خاص به کاربر نشان داده شوند. تعداد لينک ها يا در اصطلاح همان Urlهايي که به عنوان نتايج جست وجو توليد مي شوند، بسيار زياد است. ولي مشخص است که تمامي اين نتايج به درد بخور نيستند و کاربر از ديدن حجم زياد آن ها خوشحال نخواهد شد. پس بهتر است که براي اين که دسترسي سريع تري به صفحات به درد بخور داشته باشيم، صفحاتي که موضوع مرتبط‌تري دارند در اولويت بالاتري قرار گيرند. براي اولويت بندي هم روش هاي متفاوتي وجود دارد و در اين روش ها چگونگي توزيع شدن کلمات و تعداد تکرار آن ها بررسي مي شود و براي هر کلمه يک وزن عددي توليد مي شود. معمولا بيشتر افرادي که در بالا بردن رنکينگ سايت در موتورهاي جست وجو، ادعاي تخصص دارند، سعي مي کنند با روش هايي مانند تکرار کلمات اولويت نمايش شما را بالا ببرند. وزن عددي توليد شده در اين روش به معني درجه اهميت و اعتبار کلمات در اسناد مختلف است. به اين کار در حقيقت وزن دهي واژه يا term weighting گفته مي شود. هر چه تعداد دفعات تکرار يک واژه بيشتر باشد اهميت آن واژه بالاتر خواهد رفت و هر چه تعداد صفحات يا اسنادي که شامل آن واژه است بيشتر باشد اهميت آن واژه در تمايز اسناد کمتر خواهد بود. به طور معمول اين گونه است که کلمه هايي که در عنوان يک صفحه قرار مي گيرند به عنوان مهم ترين کلمات آن متن شناخته مي شوند. موتور جست وجوي گوگل از اين روش براي بالا بردن نتايج جست وجوي خود استفاده مي کند. شايد اکنون راحت تر بفهميد که چرا در زماني که جست وجويي را انجام مي دهيد نتايج بي ربطي که بيشتر مربوط به سايت هاي تبليغاتي است در چند مورد اول به شما نمايش داده مي شود. وقتي روي اين موارد کليک مي کنيد، با صفحاتي مواجه خواهيد شد که در بالاي آن صفحات يا درون صفحه تعداد زيادي از کلمات مربوط به آن چه که شما جست وجو کرده ايد، نوشته شده است ولي چيز خاص و مفيدي در محتواي سايت وجود ندارد و به جاي آن با حجم انبوهي از تبليغات مواجه خواهيد شد. اين همان چيزي است که در قبل هم در مورد آن صحبت کرديم و بيشتر افراد سعي مي کنند که با استفاده از اين روش ها بلايي سر موتور جست وجو بياورند که آن ها را به عنوان يک نتيجه برتر به کاربر نشان دهد. اما اگر مشخص شود که شما چه کاري براي بالا آمدن در نتايج انجام داده ايد براي هميشه توسط آن موتور جست وجو بلاک خواهيد شد.

 

موتورها همه چيز را حدس مي زنند

بخش ديگري که براي کاربران جذابيت دارد اين است که زماني که در حال تايپ کردن يک عبارت در باکس جست وجو هستند، خود موتور سعي مي کند که حدس بزند که شما به دنبال چه کلماتي هستيد و مواردي را به عنوان پيشنهاد به شما نشان مي دهد. براي اين که در اين رابطه براي شما توضيح دهيم بايد با مفهومي با نام Caching آشنا شويد. در حين عمليات Cache آن چيزي که به تازگي از سوي کاربران ديگر جست وجو شده و به درخواست شما هم نزديک است، در جايي نگهداري مي شود و در زماني که کاربر پرس و جوي خود را به موتور جست وجو ارسال مي کند مورد استفاده قرار مي گيرد. به عنوان مثال زماني که موتور جست وجو به شما املاي صحيح کلمه اي را اعلام مي کند يا از شما مي پرسد که شايد منظور شما فلان کلمه است، از اين روش استفاده مي کند. راه ديگري که براي سرعت دادن به پاسخ دادن به درخواست هاي کاربران مورد استفاده قرار مي گيرد توجه به مکان جغرافيايي کاربر است. هر کسي با توجه به مکاني که در آن زندگي مي کند مي‌تواند جست وجوهاي متفاوتي داشته باشد. در کنار تمامي اين روش ها که همه آن‌ها به صورت مشترک توسط تمامي موتورهاي جست وجو به کار گرفته مي شوند، هر شرکتي هم روش هاي مخفي و انحصاري براي خود دارد که از آن ها صحبتي به عمل نمي آورد. به خاطر تفاوت هاي موجود در همين الگوريتم هاي مخفي است که يک موتور جست وجو بسيار عالي عمل مي کند و موتور ديگري ضعيف تر ظاهر مي شود.

 

انواع موتورهاي جست وجو

موتورهاي جست وجو به دو دسته کلي تقسيم مي شوند. در دسته اول موتورهاي جست وجوي پيمايشي و در دسته دوم فهرست هاي تکميل دستي قرار مي گيرند. به عنوان نمونه وب سايت گوگل جزو دسته اول قرار خواهد گرفت زيرا به صورت خودکار ليست خود را تشکيل مي دهد و از طريق پيمايش اينترنت آن چيزي که کاربران نياز دارند را ارائه مي کند. اگر شما در صفحات سايت خود تغييراتي را ايجاد کنيد، اين دسته از موتورهاي جست وجو به صورت خودکار مي فهمند و ليست اين تغييرات را اعمال خواهند کرد. اما در دسته دوم اين موارد وجود ندارد و اين موتورهاي جست وجو به کاربران خود وابسته هستند. در صورتي که شما تغييري را در صفحات خود ايجاد کنيد بايد به موتور جست وجو هم خبر داده و خواستار اعمال تغييرات شويد. البته دسته سومي هم وجود دارد که به دسته ترکيبي مشهور شده است. در اين دسته از موتورها مانند موتور جست وجور MSN هستند که در حقيقت بيشتر نتايج حاصل از فهرست هاي تکميلي دستي را نشان مي دهند ولي در کنار آن نگاهي هم به نتايج به دست آمده از روش پيمايشي دارند. موتورهاي جست وجوي عمومي مانند گوگل، ياهو، Ask، بينگ يا الکسا اينترنت از روش پيمايشي استفاده مي کنند. در حال حاضر چيزي در حدود 70 موتور جست وجو عمومي، متن باز، محلي، تخصصي و فرا جست وجو داريم اما بيشتر کاربران وقتي صحبت از موتور جست وجو مي شود به ياد گوگل يا در نهايت ياهو و بينگ مي افتند. شايد دليل برتري اين موتورها اين باشد که بهتر عمل کرده يا اين که کاربران بيشتر به آن ها عادت کرده اند.

پلاتزو بازدید : 30 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)

خبرخوان خوب

دوست داريد براي خودتان يك خبرگزاري اختصاصي داشته باشيد؟ نرم افزار قدرتمند

يك خبرخوان NewsBarمخصوص سيستم عامل مك است كه دسكتاپ رايانه شما

را به يك خبرخوان قدرتمند شامل ب هروزترين و داغ ترين اخبار تبديل مي كند.

به كمك اين نرم افزار نيازي نيست چند سايت خبري را هر روز و هر لحظه بررسي

كنيد و بدون نياز به صرف وقت براي بازديد از ساي تهاي مختلف م يتوانيد در هر لحظه

و به صورت آنلاين جديدترين اخبار را با افكت هاي انيميشني جذاب روي دسكتاپ

رايانه مشاهده كنيد.

 خواندن اخبار، علام تگذاري، فيلتر كردن و جستجو ميان خبرهاي مختلف از جمله

 امكاناتي است كه توسط اين نرم افزار در اختيار شما قرارم يگيرد.

 Lite چنانچه به استفاده از اين نرم افزار علاقه داريد م يتوانيد نسخه آن را به صورت

رايگان با محدوديت در تعداد فيدهاي خبر مورد استفاده و غيرفعال بودن كليدهاي

ميانبر و عدم هماهنگي با گوگل از لينك زير دانلود كنيد:

http: / / www. newsbar-app. com / NewsBar_Lite2. 6. zip

 

پلاتزو بازدید : 34 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)

 

بازگشت به عصر عکس‌هاي سياه و سفيد
عكس‌هاي زيادي در سايت‌هاي اينترنتي مشاهده مي‌شود كه رنگ‌هاي شاد و جذابي را در خود جاي داده‌ است. اين تصاوير بسيار زيبا بوده و عكاساني حرفه‌اي آنها را خلق كرده‌اند. اما در كنار اين عكس‌هاي رنگارنگ، تصاوير فوق‌العاده هنرمندانه‌اي هم مشاهده مي‌شود كه تنها از دو رنگ سياه و سفيد تشكيل شده است. اين عكس‌هاي هنرمندانه در بسياري از موارد آن‌قدر جذاب و خيره‌كننده است كه به‌طور كاملا واضح، تفاوت عكاسي حرفه‌اي و اوج عكاسي حرفه‌اي را براي بيننده مشخص مي‌كند.

دوست داريد شما هم به جمع عكاسان فوق‌حرفه‌اي بپيونديد و تصاويري هنرمندانه و چشم‌نواز با ظرافت‌هايي خاص و خلاقانه را پديد آوريد؟

فرقي نمي‌كند عكاس مبتدي باشيد يا حرفه‌اي، چرا كه نرم‌افزار Perfect B&W از شما يك عكاس فوق‌حرفه‌اي مي‌سازد و به شما اين امكان را مي‌دهد تا با استفاده از مجموعه افكت‌هاي بسيار ماهرانه و ويژه، تكنيك‌هاي پردازش زمان، افزايش روشنايي و كنتراست، افزايش سايه‌ها و برجستگي‌هاي تصاوير و... شاهكارهاي هنرمندانه‌اي را به‌صورت سياه و سفيد خلق كنيد كه خودتان هم باورتان نشود اين شاهكار حاصل كار شماست!

الگوهاي حرفه‌اي

مجموعه الگوهاي حرفه‌اي و ويژه‌اي كه به‌صورت از پيش طراحي شده توسط Perfect B&W در اختيار شما قرار مي‌گيرد شما را قادر مي‌سازد براحتي بسياري از تكنيك‌هاي تاريكخانه‌اي را روي تصاوير خود اعمال كرده و آنها را به شاهكارهاي عكاسي تبديل كنيد. اگر نمي‌دانيد كدام الگو زيبايي خيره‌كننده‌اي را به تصوير شما مي‌بخشد و كداميك از الگوها مناسب تصاوير موردنظرتان است، مي‌توانيد از قابليت جستجو و پيش‌نمايش آني الگوها كمك بگيريد.

موردعلاقه‌ها

اگر بسياري از عكس‌هايتان از يك سبك عكاسي پيروي مي‌كند و از ميان تعداد بسيار زياد الگوهاي از پيش‌طراحي شده، چند الگو را بيش از همه مورد استفاده قرار مي‌دهيد يا الگوهايي را خودتان ايجاد كرده‌ايد كه بيش از همه نيازمند آنها هستيد، مي‌توانيد با علامت‌گذاري اين الگوها به‌عنوان الگوهاي موردعلاقه، هميشه و در همه حال آنها را در اختيار داشته باشيد. شما مي‌توانيد از طريق پنجره دسترسي سريع به الگوهاي مورد علاقه، نهايت تمركز و وقت خود را به ويرايش تصاوير اختصاص دهيد و در كمتر از چند ثانيه الگوي موردنظرتان را نيز به آنها اضافه كنيد.

برس‌هاي ضروري اصلاحات

اصلاح اشكالات تصاوير، ترميم جاهاي خالي و سوختگي‌ها، اضافه كردن كنتراست و جزئيات و به‌كار بردن رنگ‌هاي دلخواه با استفاده از مجموعه برس‌هاي منحصر به‌فردي كه به‌صورت كاملا ويژه براي پردازش روي تصاوير سياه و سفيد طراحي شده است، از جمله امكانات ديگر اين نرم‌افزار به شمار مي‌رود كه در اختيار شما قرار خواهد گرفت.

تشخيص هوشمندانه لبه‌هاي موضوعات مختلف، ادغام لايه‌هاي رنگ روي يكديگر، به‌كارگيري فيلترهاي مختلف پس از عكاسي، افزودن افكت‌هاي فيلمي روي تصاوير، قاب كردن تصاوير و... از مهم‌ترين امكاناتي است كه در اين نرم‌افزار مشاهده مي‌شود. چنانچه شما هم به عكس‌هاي سياه و سفيد علاقه داريد يا مي‌خواهيد عكس‌هاي زيباي خود را به شاهكارهاي هنرمندانه‌اي تبديل كنيد، مي‌توانيد با مراجعه به لينك زير، نسخه رايگان اين نرم‌افزار را با محدوديت استفاده به مدت 30 روز دانلود كنيد:

Windows:

http:‌/‌‌/‌ononesoft.cachefly.net‌/‌perfect_bw‌/‌win‌/‌Perfect_BW_Premium_Edition.exe

Mac:

http:‌/‌‌/‌ononesoft.cachefly.net‌/‌perfect_bw‌/‌mac‌/‌Perfect_BW_Premium_Edition.dmg

نويسنده: امير عصاري

پلاتزو بازدید : 30 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)

 

مكينتاشي‌ها در ويندوز
سيستم‌هاي عامل‌ براي ذخيره‌سازي اطلاعات در هارد‌ديسك و ديگر حافظه‌هاي ذخيره‌ساز همچون حافظه‌هاي فلش، ديسك‌هاي نوري و ... از سيستم فايل مخصوص به خودشان استفاده مي‌كنند و تفاوت در سيستم‌فايل‌ها موجب مي‌شود نتوانيد اطلاعات ذخيره‌شده در يك رسانه ذخيره‌ساز توسط سيستم‌عاملي را در سيستم‌عامل ديگر نيز مشاهده كنيد.

 يكي از اين تفاوت‌ها در سيستم فايل مك و ويندوز است. اگر قصد داريد به اطلاعات ذخيره شده در هارد‌ديسك‌ها، حافظه‌هاي فلش، ديسك‌هاي نوري و ديسكت‌هاي داراي فرمت مكينتاش در ويندوز دسترسي داشته باشيد، مي‌توانيد از نرم‌افزار TransMac كمك بگيريد. به‌كمك اين نرم‌افزار مي‌توانيد علاوه بر دسترسي به اطلاعات ذخيره‌شده در اين رسانه‌هاي ذخيره‌ساز، فايل‌هاي داراي فرمت dmg را نيز باز كرده و محتواي آنها را استخراج كنيد.

خواندن و ايجاد فايل‌هاي ايميج پشتيباني شده در سيستم‌عامل مك، فشرده‌سازي، استخراج و تبديل فايل‌هاي dmg به فايل‌هاي iso، ساخت ديسك‌هاي نوري پشتيباني شده در سيستم‌عامل مك، فرمت كردن ديسك‌ها براي استفاده در سيستم‌عامل مك، خواندن اطلاعات از لوح‌هاي فشرده چندبخشي داراي استاندارد مك و بسياري از امكانات ديگر از جمله ويژگي‌هاي قابل ذكر در اين نرم‌افزار به‌شمار مي‌رود.

نرم‌افزار فوق با قابليت اجرا در تمامي نسخه‌هاي 32 و 64 بيت ويندوز اكس‌پي، ويستا، 7 و 8 از لينك زير قابل دانلود است:

http:‌/‌‌/‌www.acutesystems.com‌/‌tmac‌/ tmsetup.exe

 
پلاتزو بازدید : 34 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)

 

بازپس‌گيري سرزمين‌هاي اشغالي
حفظ حريم شخصي، افزايش فضاي خالي هارد‌ديسك، از بين بردن ردپاي فعاليت‌هاي كاربران ديگر، افزايش سرعت عملكرد برنامه‌ها و... از جمله دلايلي است كه موجب مي‌شود استفاده از نرم‌افزار MacCleanse را به شما پيشنهاد كنيم.

اين نرم‌افزار قادر است در عرض چند ثانيه بيش از 50 كار مختلف را براي پاكسازي سيستم‌عامل و افزايش فضاي خالي هارد‌ديسك به‌انجام برساند. به كمك اين نرم‌افزار مي‌توانيد اطلاعات موردنظر خود را مطابق با استانداردهاي وزارت دفاع آمريكا حذف كنيد تا هيچ كس قادر به بازيابي آنها نباشد، همچنين مي‌توانيد پس از استفاده هريك از كاربران ديگر بجز خودتان، تمام فعاليت‌هاي صورت گرفته توسط آنها را پاك كرده يا هنگام فروش و تعويض رايانه، اطلاعات محرمانه خود را از روي رايانه حذف كنيد. از مهم‌ترين امكاناتي كه اين نرم‌افزار در اختيار شما قرار مي‌دهد حذف تاريخچه‌ها، ردپاها، نرم‌افزارهاي اضافه، فايل‌هاي گزارش وفايل‌هاي موقتي است كه موجب مي‌شود علاوه بر كاهش فضاي خالي هارد‌ديسك، سرعت عملكرد برنامه‌ها در رايانه نيز كاهش يابد. نرم‌افزار MacCleanse با پشتيباني ويژه از نرم‌افزارهاي معروفي همچون:

Adium, AIM, aMSN, Azureus, Bit Torrent, Colloquy, FireFox, iCab, iChat, ICQ, Internet Explorer, Mozilla, MPlayer, MSN Messenger, Netscape

به شما اين امكان را مي‌دهد تا نسبت به حذف اطلاعات مرتبط با هر نرم‌افزار، به‌طور جداگانه و با كنترل بيشتر اقدام كنيد. چنانچه به استفاده از اين نرم‌افزار علاقه داريد، مي‌توانيد آخرين نسخه آن را با مراجعه به لينك زير دانلود كنيد:

http:‌/‌‌/‌koingosw.com‌/‌downloads‌/ ‌macintosh‌/‌mac_cleanse.dmg

كالبدشكافي داده‌ها

فايل‌ها در فرمت‌هاي مختلفي روي هارد‌ديسك ذخيره مي‌شود و هريك از اين فرمت‌ها، اطلاعات متفاوتي را در خود جاي داده است. گاهي اوقات يك فايل با فرمت عكس ذخيره شده و تنها حاوي يك عكس است و گاهي اوقات فايلي با فرمت بخصوصي همچون فايل‌هاي نرم‌افزار پاورپوينت، شامل تصاوير، ويدئو، متن و... است. گاهي نيز يك فايل با فرمت عكس، علاوه بر عكس، اطلاعات متني يا عكس ديگري را نيز به‌صورت پنهان در خود جاي داده است! آیا دوست داريد فايل‌ها را در هر فرمتي كه هست كالبدشكافي كنيد و تمام اطلاعات قابل استخراج از آنها را بيرون بكشيد؟ نرم‌افزار File Juicer همچون يك آبميوه‌گيري قدرتمند فايل‌هاي شما را در هر فرمتي كه باشد از شما دريافت كرده و همه اطلاعات قابل استخراج از آنها اعم از عكس‌، ويدئو، صدا، متن‌ و... را بيرون كشيده و در اختيار شما قرار مي‌دهد.

برخي از مهم‌ترين امكانات اين نرم‌افزار عبارت است از:

ـ استخراج عكس‌ها از اسلايدهاي پاورپوينت

ـ استخراج عكس‌ها و متن‌ها از فايل‌هاي PDF

ـ بازيابي عكس‌ها و ويدئوهاي حذف شده از كارت‌هاي حافظه

ـ بازيابي اطلاعات متني از فايل‌هاي صدمه‌ديده

ـ استخراج عكس‌ها و صفحات وب از حافظه نهان مرورگر سفري

ـ استخراج فايل‌هاي پيوست از آرشيو ايميل‌ها

ـ استخراج انيميشن‌هاي فلش (swf) ذخيره شده در فايل‌هاي اجرايي(exe)

ـ تبديل فايل‌هاي zip ذخيره شده به‌فورمت exe

براي دانلود اين نرم‌افزار با حجم تقريبي 7/1مگابايت مي‌توانيد به لينك زير مراجعه كنيد:

http:‌/‌‌/‌echoone.com‌/‌filejuicer‌/‌FileJuicer.dmg

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما تاچه حد ازخدمات فروشگاه های اینترنتی راضی هستید؟
    آیا دوست دارید در پروژه های وبلاگ شرکت کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 198
  • بازدید ماه : 185
  • بازدید سال : 1,109
  • بازدید کلی : 17,360