loading...
بلاش
پلاتزو بازدید : 24 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

دزدگيري با واي‌فاي و 3G

سيستم‌هاي جديد امنيتي منازل
ماهنامه شبکه - خرداد 1392 شماره 145

» منبع: ديجيتال ترند

اشاره:
ماهنامه شبکه - سيستم‌هاي امنيتي مبتني‌بر كامپيوتر و شبكه‌هاي بي‌سيم براي منازل مقوله جديدی نيست و چندين سال است كه شركت‌هاي مختلف انواع ابزارهاي نظارتي و سيستم‌هاي هشدار مبتني‌بر شبكه را ارائه مي‌دهند اما دستگاه Scout-Family-Walnut نسل جديدي از دستگاه‌هاي امنيتي است كه ويژگي‌هاي منحصربه‌فردي را ارائه مي‌كند و با استفاده از شبكه‌هاي واي‌فاي و 3G مي‌تواند به پليس و صاحب منزل هشدار بدهد.


سيستم‌هاي امنيتي مبتني‌بر كامپيوتر و شبكه‌هاي بي‌سيم براي منازل مقوله جديدی نيست و چندين سال است كه شركت‌هاي مختلف انواع ابزارهاي نظارتي و سيستم‌هاي هشدار مبتني‌بر شبكه را ارائه مي‌دهند اما دستگاه Scout-Family-Walnut نسل جديدي از دستگاه‌هاي امنيتي است كه ويژگي‌هاي منحصربه‌فردي را ارائه مي‌كند و با استفاده از شبكه‌هاي واي‌فاي و 3G مي‌تواند به پليس و صاحب منزل هشدار بدهد.

ايده ساخت اين دستگاه زماني مطرح شد كه در اواسط سال 2012 خبرهاي مربوط به هك شدن سيستم‌هاي امنيتي منازل در امريكا اوج گرفت و به‌نظر مي‌رسيد كه سيستم‌هاي ارائه شده موجود نمي‌توانند جواب‌گو باشند. از طرف ديگر تمامي مردم نمي‌توانند از ابزارهاي امنيتي و سيستم‌هاي گران‌قيمت محافظتي استفاده كنند بلكه بيشتر تمايل دارند يك ابزار گجت‌مانند را خريداري و نصب كنند. در واقع آسان بودن نصب و راحتي در استفاده، خواسته كاربران عادي است اما سيستم‌هاي امنيتي موجود بيش از حد پيچيده‌ هستند. Scout دستگاهي است كه به‌سادگي نصب مي‌شود، مي‌تواند به شبكه‌هاي واي‌فاي و روترهاي بي‌سيم متصل شده و همچنين با سيستم‌هاي امنيتي شركت‌هايي مانند ADT و Lifeshield يكپارچه شود. مبناي اصلي كار دستگاه Scout استفاده از حسگرهاي بي‌سيم و اتصال مستقيم به روتر خانگي و سپس برقراري ارتباط با كامپيوتر و گوشي‌هاي تلفن‌همراه هوشمند است. اين دستگاه داراي يك بخش اصلي و چندين حسگر است (شكل‌1). حسگرها در محل‌هاي مختلفي از خانه مانند پنجره‌ها، اتاق‌ها، درب ورودي و... نصب مي‌شوند و به‌طور بي‌سيم با دستگاه اصلي در تماس هستند. دستگاه اصلي نيز به‌صورت بي‌سيم با از طريق كابل مي‌تواند به روتر شبكه خانگي متصل شود و از راه دور مديريت شود. كاربران اين سيستم مي‌توانند دستگاه اصلي را به‌طور مستقيم به گوشي تلفن هوشمند خود متصل كنند. وقتي سيستم امنيتي خانه نقض مي‌شود، دستگاه Scout از طريق روتر بي‌سيم به گوشي هوشمند كاربر اطلاع مي‌دهد و نرم‌افزار نصب شده روي اين گوشي به‌طور خودكار با اداره پليس تماس خواهد گرفت.

شکل 1

يكی ديگر از ويژگي‌هاي اين دستگاه برخورداري از يك تراشه 3G يا باتري روي دستگاه اصلي است. وقتي برق كل خانه قطع مي‌شود يا ديگر راه‌هاي ارتباطي و هشدار قابل استفاده نيستند، دستگاه اصلي با استفاده از باتري مركزي خود كه مي‌تواند تا يك هفته شارژ داشته باشد از طريق شبكه‌هاي سلولي موبايل با كاربر ارتباط برقرار كند.
نرم‌افزار و برنامك Scoup به كاربران اجازه مي‌دهد طيف متنوعي از هشدارها و پيامك‌هاي اطلاع‌رساني را ساخته و براي ارتباط با اداره پليس يا روي تلفن‌همراه هوشمند استفاده كنند. مثلاً اگر درب جلويي خانه باز مي‌شود اين سيستم مي‌تواند به جاي تماس با اداره پليس يك پيامك براي كاربر روي گوشي تلفن‌همراه ارسال كند (شكل‌2). قضيه وقتي جالب‌تر مي‌شود كه اين دستگاه امنيتي Scoup با منبع‌تغذيه‌هاي Zigbee نيز تركيب شود. در اين وضعيت، دستگاه مي‌تواند چراغ يك اتاق يا سالن اصلي را روشن كند يا با ايجاد يك صداي انفجارگونه روي سيستم سينماي خانگي خانه باعث ترساندن مزاحمان يا سارقان شود. يكي از ابتكارهای اين دستگاه نصب و استفاده سريع حسگرها است به‌طوري كه بدون آسيب زدن به ديوار يا درب اتاق يا چارچوب پنجره‌ها مي‌توان حسگرها را نصب يا برداشت و از يك خانه به خانه ديگر منتقل كرد. براي نصب اين حسگرها نيازي به كابل يا پيچ نيست و كاربران مستأجر به راحتي و بدون دغدغه مي‌توانند از اين سيستم استفاده كنند. اين دستگاه در طرح‌ها و مدل‌هاي مختلفي عرضه مي‌شد تا امكان يكپارچه‌سازي آن با رنگ و طرح خانه يا چوب وجود دارد.

شکل 2

پلاتزو بازدید : 27 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

بررسي اختصاصي روتر قابل حمل D-Link DIR-506L

روتر جيبي با كلاود اضافه!
ماهنامه شبکه - خرداد 1392 شماره 145

ميثاق محمدي‌زاده

اشاره:
ماهنامه شبکه - روترهاي بي‌سيم قابل حمل يا به‌اصطلاح Pocket Router قدمت زيادي در‌حوزه تجهيزات شبكه خانگي ندارند و يكي دو سالي مي‌شود كه شركت‌هاي سازنده سخت‌افزار به فكر طراحي و عرضه روترهاي بي‌سيمي افتاده‌اند كه قابليت حمل آسان داشته باشند تا به کمک آن‌ها بتوان سریع و ساده يك شبكه بي‌سيم را راه‌اندازي كرد و اطلاعات را به اشتراك گذاشت.


روترهاي بي‌سيم قابل حمل يا به‌اصطلاح Pocket Router قدمت زيادي در‌حوزه تجهيزات شبكه خانگي ندارند و يكي دو سالي مي‌شود كه شركت‌هاي سازنده سخت‌افزار به فكر طراحي و عرضه روترهاي بي‌سيمي افتاده‌اند كه قابليت حمل آسان داشته باشند تا به کمک آن‌ها بتوان سریع و ساده يك شبكه بي‌سيم را راه‌اندازي كرد و اطلاعات را به اشتراك گذاشت. شركت دي‌لينك ايده روترهاي بي‌سيم قابل حمل را با ايده اشتراك‌گذاري اطلاعات با فناوري كلاود تركيب كرده و محصولي با نام Pocket Cloud Router در سال 2012 روانه بازار كرده است كه از ويژگي‌هاي منحصربه‌فردي مانند اشتراك‌گذاري سریع اطلاعات سريع در يك شبكه خانگي يا نياز نداشتن به آداپتور برق سود مي‌برد.

معرفي و طراحي
مدل اين روتر بي‌سيم جيبي DIR-506L است اما شركت دي‌ لينك در تمام تبليغات و بسته‌بندي محصول از عبارت‌هاي Pocket Cloud Router يا DIR-506L SharePort Go استفاده می‌کند. زیرا مي‌خواهد به دو ويژگي اصلي اين محصول تأكيد كند: قابليت حمل آسان و اشتراك‌گذاري اطلاعات با كلاود. درباره ويژگي اول (همان كلمه GO در عبارت دوم) حق با شركت دي‌‌لينك است. روتري با اندازه 79.8× 22.3×102.9 ميلي‌متر و وزن 125 گرم و برخوردار از يك طراحي كاملاً ساده و کمینه‌گرا با كمترين درگاه و كليد قابليت حمل آساني دارد. اين روتر از يك باتري ليتنيومي 1700mAh مدل NP-120 بهره مي‌برد كه مي‌توان نزديك به چهار ساعت شارژ آن را تأمين كند. همچنين امكان شارژ اين روتر با كابل USB وجود دارد و نيازي به آداپتور برق نيست.
 DIR-506L محصولي سفيد رنگ و مستطيل شكل است كه البته، در لبه‌های کناری از طراحي شيارمانند بهره مي‌برد. درگاه‌ها نيز تماماً در قطر محصول هستند. در پنل رويي كليد WPS، كليد Reset و درگاه USB 2.0 و در پنل كناري سمت چپ درگاه شبكه اترنت و درگاه Mini USB براي اتصال كابل USB شارژ دستگاه به همراه كليد On/Off ديده مي‌شوند (شكل‌1).

شکل 1: درگاه‌هاي روتر جيبي D-Link DIR-506L

اين درگاه‌ها به زيبايي و دقت در اين محصول تعبيه شده‌اند كه هم امكان استفاده از آن‌ها ساده است و هم به طراحي كلي محصول خللي وارد نمي‌كنند. در پنل بالایی و اصلي اين روتر نيز سه چراغ Wi-Fi، Ethernet و USB ديده مي‌شوند. همچنين در عبارت Pocket Cloud Router چراغ Power تعبيه شده است كه در نوع خودش جذاب و جالب است (شكل 2).

شکل 2: چراغ‌هاي LED اين روتر بسيار زيبا و خيره‌كننده هستند

وقتي دستگاه كاملاً شارژ شود اين چراغ خاموش خواهد شد. براي گذاشتن باتري اين روتر بايد درب پشتي را برداريد كه كمي به سختي صورت مي‌گيرد و زياد خوش‌دست نيست (شكل 3). اين روتر مي‌تواند به‌صورت خوابيده يا ايستاده روي ميز يا سطوح تخت قرار بگيرد. براي حالت ايستاده مي‌توان از يك پايه متحرك شاسي‌مانند در بخش زيرين دستگاه استفاده كرد. از مشخصات ظاهري روتر DIR-506L كه بگذريم، بايد به ويژگي‌هاي شبكه‌ بي‌سيم اشاره كنيم. فركانس كاري دستگاه  2.4 گيگاهرتز و حداكثر سرعت آن نيز 150 مگابيت بر ثانيه روي پروتكل‌هاي 802.11g/n است. شبكه اترنت مورد پشتيباني دستگاه نيز صد مگابيتي است و يادتان باشد كه از كابل شبكه اترنت Cat5 در جعبه روتر خبري نيست و بايد خودتان تهيه كنيد.

شکل 3: باز كردن درب پشتي دستگاه براي جا زدن باتري كمي سخت است

قابليت‌ها و امكانات
شايد نخستین پرسشی كه با ديدن اين روتر مطرح  می‌شود، مودهاي كاري دستگاه است. يعني اين روتر چطور كار مي‌كند؟ در جواب بايد گفت روتر DIR-506L در چهار مود روتر بي‌سيم، اكسس‌پوينت، تقويت‌كننده بي‌سيم (Repeater) و هات‌استاپ واي‌فاي (Hotspot Wi-Fi) توانايي نصب و پيكربندي شدن دارد. اما بزرگ‌ترين قابليت اين دستگاه اشتراك‌گذاري اطلاعات روي كلاود با درگاه USB يا به‌اصطلاح SharePort است. كافي است يك حافظه فلش يا يك هاردديسك اكسترنال را به اين درگاه متصل كرده و بعد اطلاعات روي اين دستگاه‌هاي ذخيره‌سازي را به‌طور خودكار در شبكه به اشتراك گذاشته و از جمله با گوشي‌هاي موبايل مبتني‌بر سيستم‌عامل iOS و آندروئيد و نصب برنامك‌هاي مختص اين روتر به اين اطلاعات دسترسي داشت. شركت دي‌‌لينك براي راحتي كاربران اين گوشي‌ها اقدام به ساخت كد QR برنامك‌هاي مورد نظر كرده است. كافي است كاربران روي گوشي‌هاي موبايل‌شان برنامك  DIR-506L QRS را نصب و اجرا كنند و بعد كدهاي QR مربوط به سيستم‌عامل آندروئيد (نسخه دو به بالا) يا iOS (نسخه 4.3 به بالا) را بخوانند تا اين برنامك‌ها خوانده شده و نصب شوند تا توسط گوشی‌های موبایل به روتر بي‌سيم متصل شوند و از اطلاعات مالتي‌مديا به اشتراك گذاشته شده استفاده كنند (شكل‌4).

شکل 4: كاربران اين روتر با برنامك DIR-506L QRS مي‌توانند برنامك‌هاي لازم را روي گوشي نصب كنند

برنامك‌ App SharePort Mobile قابليت خواندن و اجراي فايل‌هايي با فرمت‌هاي mp4 ،mov ،mp3 ،wav ،jpeg ،bmp ،gif ،png ،doc ،docx ،pps، ppt ،pptx ،xls ،xlsx و pdf را دارد. قابليت SharePort امكان ذخيره‌سازي اطلاعات روي سرويس‌هاي كلاودي مانند Google Drive و اجراي فايل‌هاي مالتي‌مديا از راه دور با استفاده از اتصال به اينترنت را مي‌دهد. با استفاده از قابليت DLNA اين روتر نيز مي‌توان اطلاعات اشتراك‌گذاري شده را روي دستگاه‌هاي مالتي‌مديايي مانند تلويزيون يا پخش‌كننده‌هاي ديجيتال پخش كرد. به اين ترتيب، مي‌توان گفت با داشتن اين روتر همه‌چيز براي راه‌اندازي يك شبكه خانگي مالتي‌مديا مهيا است. ويژگي برجسته بعدي اين روتر پشتيباني از 500 گيگابايت حافظه جانبي روي درگاه SharePort است. البته، با داشتن 20 مگابايت حافظه رم داخلي روي اين دستگاه پردازش اين حجم از اطلاعات ساده‌تر و سريع‌تر خواهد شد. فقط فراموش نكنيد فرمت‌هاي سيستم‌فايلي قابل پشتيباني اين دستگاه همه ويندوزي و FAT32 و NTFS هستند و سيستم‌فايل لينوكس و مك پشتيباني نمي‌شوند.
از نظر امنيتي نيز ابزارها و مكانيزم‌هاي لازم براي محافظت از اطلاعات در شبكه بي‌سيم روي اين روتر پيش‌بيني شده‌اند. استفاده از دو نوع فايروال SPI و NAT، استفاده از كليد WPS، بهره‌گيري از مكانيزم رمزنگاري WPA/WPA2 و سيستم‌هاي فيلترينگ همگي به كمك كاربر مي‌آيند تا امنيت تأمين شود.

 

نصب و رابط كاربري
نصب و راه‌اندازي اين روتر جيبي ساده است و پيچيدگي خاصي ندارد. ابتدا با استفاده از يك كابل شبكه اترنت روتر را به كامپيوتر دسكتاپ يا نوت‌بوك متصل مي‌كنيم و منتظر مي‌مانيم تا شبكه شناخته شود. براي ورود به پنل مديريتي تحت وب اين روتر بايد از آدرس 192.168.0.1 استفاده كرد. مطمئنم كاربران هم مانند ما با ديدن اين پنل خوشحال و شگفت‌زده خواهند شد زیرا ابزارها و تنظيمات زيادي روي آن تدارك ديده شده است و مي‌توان كارهاي جذاب و جالبي كرد. در بخش Setup مي‌توانيد اينترنت، شبكه LAN، شبكه بي‌سيم، مديا سرور و تنظيمات مربوط به دستگاه ذخيره‌سازي و ارتباط با SharePort را پيكربندي كنيد (شكل 5).

شکل 5: پنل تحت وب اين دستگاه امكانات زيادي براي راه‌اندازي و پيكربندي بخش‌هاي مختلف شبكه دارد

در بخش Advanced اين پنل نيز امكان مديريت سرورهاي مجازي، تعريف آدرس‌هاي URL كه بايد فيلتر شوند، تعريف آدرس MAC مجازي يا بلوكه شده، SNMP، فيلتر ترافيك ورودي، خروجي و تنظيمات پيشرفته شبكه بي‌سيم و... قرار دارند (شكل 6). اين بخش بسيار ارزشمند و مملو از گزينه‌ها و تنظيماتي است كه مي‌توانند قابليت‌هاي نرم‌افزاري را به روتر بي‌سيم مورد نظر بيفزايند و مديران شبكه يا كاربران خانگي را از ابزارهاي جانبي ديگر بي‌نياز نمايند.

شکل 6: بخش Advanced پنل تحت وب روتر جيبي DIR-506L ابزارهاي پيشرفته‌ مديريت شبكه دارد

يك امكان ديگر اين روتر دسترسي به اطلاعات اشتراك‌گذاري شده با استفاده از كامپيوترهاي روميزي يا نوت بوك يا هر دستگاه ديگر متصل به اينترنت است. كافي است به شبكه بي‌سيم متصل باشيد و آدرس http://dlinkrouter.local:8181 را وارد يك مرورگر وب كنيد و بعد با نام كاربري admin و رمز عبور خالي وارد پنل SharePort Web Access شويد (شكل 7).

شکل 7: پنل دسترسي به اطلاعات مشترك شده در شبكه

همان‌طور كه مشخص است در اين بخش مي‌توانيد به فايل‌هاي اشتراك‌گذاري شده روي شبكه براساس فرمت فايل‌ها دسترسي پيدا كرده و آن‌ها را اجرا كنيد. روي اين پنل قابليت اجراي فايل‌ها حتي با فرمت برنامه آفیس مایکروسافت يا PDF هم وجود دارد. حتي مي‌توانيد با استفاده از اين پنل فايل‌هاي جديدي را روي دستگاه ذخيره‌سازي متصل به روتر آپلود و فايل‌هايي را به يك پوشه جديد منتقل يا پاك کنید. كاربران موبايل با استفاده از برنامك‌هاي سيستم‌عامل‌هاي موبايل مختلف مي‌توانند وارد اين پنل شوند.

ارزيابي و بررسي
نخستین آزمايش روي اين محصول را با قابليت SharePort شروع مي‌كنيم كه مهم‌ترين ويژگي اين روتر است. يك حافظه فلش 8 گيگابايت را به درگاه USB اين روتر وصل مي‌كنيم. روي اين حافظه فلش انواع فايل‌ها از فيلم و موسيقي گرفته تا فايل‌هاي ورد و PDF وجود دارد. 10 ثانيه طول مي‌كشد تا حافظه فلش شناسايي شده و تمامي اطلاعات در شبكه قابل دسترسي باشند. با استفاده از پنل تحت وب به‌راحتي مي‌توان به اين اطلاعات دسترسي داشت و آن‌ها را اجرا كرد. بنابراين، در اين بخش روتر DIR-506L بسيار خوب عمل مي‌كند. در آزمايش بعدي با استفاده از نرم‌افزار inSSIDer وضعيت سيگنال‌هاي روتر را بررسي كرديم. نتايج اين آزمايش در شكل 8 قابل مشاهده است. از آنجا که اين روتر روي فركانس 2.4 گيگاهرتز كار مي‌كند و داراي دو آنتن داخلي هم هست، انتظار مي‌رود كه در مسافت‌هاي نزديك بسيار خوب عمل كند و قدرت سيگنال‌هاي آن زياد باشد. نتايج به‌دست آمده نيز همين موضوع را تأييد مي‌كنند. قدرت سيگنال‌ها در فاصله‌اي ميان دو متر تا ده متر افت كمي دارد كه گاهي اوقات محسوس هم نيست. اصولاً اين روتر براي شبكه‌هاي بي‌سيم با مسافت نزديك طراحي شده و عملياتي است. كاربران اين روتر نبايد انتظار داشته باشند در مسافت‌هاي 30 و 40 متري با وجود ديوار و ديگر اشيای حایل محيطي به شبكه متصل باشند و سيگنال‌هاي كاملي دريافت كنند اما براي مسافت‌هاي ده تا 20 متري انتقال فایل‌های مالتي‌مديا با كيفيت خوبي انجام می‌شود. شكل 9 پايداري سيگنال‌هاي اين روتر را در سه فاصله مختلف نمايش مي‌دهد. همان‌طور كه از شكل‌ها مشخص است و پيش‌بيني ما هم اين بود افت و خيز در سيگنال‌ها مشاهده مي‌شود.

شکل 8: نتايج آزمايش سيگنال‌دهي روتر. در فواصل نزديك سيگنال‌ها پرقدرت‌ترند.

در آزمايش آخر، به سراغ سرعت انتقال اطلاعات روي اين روتر بي‌سيم رفتيم. براي اين منظور از نرم‌افزار Performance Test 7.0 كمك مي‌گيريم. فاصله يك نوت‌بوك با روتر نزديك به 7 متر است. شبكه در وضعيت كاملاً بدون استفاده و بار ترافيكي قرار دارد و سعي مي‌كنيم آزمايش سرعت بارها تكرار شود. نتيجه به اين صورت است كه ميانگين سرعت را بايد حدود 6 مگابايت بر ثانيه اعلام كنيم. در فاصله‌هاي نزديك اين سرعت به 7 متر هم نزديك مي‌شود اما اگر كمي دورتر از روتر آزمايش را تكرار كنيم افت سرعتي نزديك به دو مگابايتي خواهيم داشت. بنابراين، مي‌شود اين‌طور گفت كه روي اين روتر از سرعت متوسطي بهره مي‌بريم.

شکل 9: وضعيت پايداري سيگنال‌هاي روتر در سه فاصله مختلف.فواصل نزديك سيگنال‌ها پرقدرت‌ترند.


جمع‌بندی
تجهيزات تركيبي و چند منظوره  به‌آرامی به زندگي كاربران خانگي وارد مي‌شوند. براي نمونه، روترهاي جيبي كه هم مي‌توانند يك شبكه بي‌سيم راه‌اندازي كنند و هم مي‌توانند قابليت‌هاي مالتي‌مدياي ارائه دهند را مي‌توان اين روزها در سبد علاقه‌مندي‌هاي كاربران ديد. حالا به اين نوع روترها قابليت كلاود و اشتراك‌گذاري اطلاعات را هم اضافه كنيد. به‌خصوص اين‌كه بتوان با گوشي‌هاي موبايل به سرعت و راحتي هرچه تمام‌تر به انبوهي از اطلاعات مالتي‌مديا يا اداري دسترسي داشت. روتر جيبي DIR-506L از شركت دي‌لينك دقيقاً چنين محصولي است و به‌طور همزمان مي‌تواند چندين نقش را در يك خانه ايفا كند و از پس تمامي كارهاي محوله نيز برآيد.

 

پلاتزو بازدید : 22 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)

رونمایی از دو مادربورد «گيگابايت» مبتنی بر Haswell

براي کاربردهاي سروري
دوشنبه 13 خرداد 1392

علي حسيني منبع: آناندتک

اشاره:
اخبار سايت - پس از معرفی رسمی پردازنده‌های نسل چهارم اينتل موسوم به Haswell، شرکت تايوانی گيگابايت نيز از دو مادربورد جديد خود رونمایی کرد که هر دو تک‌سوکتی هستند و سازگار با پردازنده‌های سرور Haswell Xeon طراحی شده‌اند.


پس از معرفی رسمی پردازنده‌های نسل چهارم اينتل موسوم به Haswell، شرکت تايوانی گيگابايت نيز از دو مادربورد جديد خود رونمایی کرد که هر دو تک‌سوکتی هستند و سازگار با پردازنده‌های سرور Haswell Xeon طراحی شده‌اند.

گونه نخست، يک مادربورد ATX به‌نام GA-6LXSV با تراشه C224 اينتل است که ضمن سازگاری با استانداردهای IPC،  TSX و واسط Intel NIC می‌تواند تا 32 گيابايت حافظه ECC و غير ECC را پشتيبانی کند و هم درون تاورها يا برج‌های سرور و هم درون رک‌ نصب شود. اين مادربورد در کنار آداپتور ويدئویی ASpeed AST2300 2D از شکاف‌های گسترش PCIe 3.0 با ظرفيت‌های گوناگون PCIe x16/x8/x4 سود می‌برد. چهار درگاه SATA شش گيگابيت‌برثانيه و دو درگاه SATA سه گيگابايت‌برثانيه و برخورداری از درگاه USB از ديگر مشخصات اين بورد است.

محصول دوم يک مادربورد micro-ATX موسوم به GA-LASS برای سرورهای کوچک‌تر طراحی شده‌است و همچون مدل پيشين می‌تواند هم درون تاور و هم درون رک قرار بگيرد. اين بورد برخلاف برادر بزرگ‌تر خود دارای رابط‌های اتصالی محدودتری است: يک واسط Intel NIC، دو درگاه SATA شش گيگابايت‌برثانيه، چهار درگاه SATA سه‌ گيگابيت‌برثانيه، يک شکاف گسترس PCIe 3.0 x16، و يک شکاف PCIe 2.0 x4، يک جفت شکاف PCIe 2.0 x1، و يک درگاه USB 2.0. حداکثر ظرفيت پشتيبانی از حافظه نيز چه از نوع ECC و چه غير آن 32 گيگابايت است.

پلاتزو بازدید : 30 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)

رونمایی رسمی از Haswell و بيان جزييات بيشتر درباره آن


يکشنبه 12 خرداد 1392

علي حسيني

اشاره:
اخبار سايت - اينتل در آستانه برگزاری نمايشگاه سالانه کامپيوتکس تايوان (4 تا 8 ژوئن امسال) ضمن رونمایی رسمی از نسل چهارم پردازنده‌های خود به‌نام Haswell، به بيان جزييات و مشخصه‌های سخت‌افزاری آن پرداخت.


اينتل در آستانه برگزاری نمايشگاه سالانه کامپيوتکس تايوان (4 تا 8 ژوئن امسال) ضمن رونمایی رسمی از نسل چهارم پردازنده‌های خود به‌نام Haswell، به بيان جزييات و مشخصه‌های سخت‌افزاری آن پرداخت. از اين مجموعه جديد، 12 پردازنده دسکتاپ و 10 پردازنده برای لپ‌تاپ‌ها معرفی شده‌است که همگی جزو خانواده چهارهسته‌ای‌های Core i7 و Core i5 محسوب می‌شوند. تفاوت عمده اين تراشه‌ها در سرعت کلاک و سکویی است که برای استفاده روی آن ساخته شده‌اند. قيمت آن‌ها نيز کم‌وبيش حدود 300 دلار تعيين شده‌است. آنچه درباره اين تراشه‌ها وعده داده شده‌است، افزايش کارایی در عين صرفه‌جویی در انرژی موردنيازشان است که درنتيجه کارایی باتری تا 50 درصد افزايش می‌يابد و در مد بيکار يا idle بيست برابر بيشتر داوم می‌يابد. مورد ديگر اينکه عملکرد گرافيکی اين تراشه‌های مجتمع (باتوجه به اينکه پردازنده گرافيکی يا GPU نيز به‌طور يکپارچه روی تراشه پياده‌سازی شده‌) در مقايسه با پردازنده‌های پيشين Ivy Bridge تا دو برابر ارتقا يافته‌است ضمن اينکه در اين تراشه‌ها 5 هسته گرافيکی يا GPU به‌کار گرفته شده‌اند که در Ivy Bridge اين تعداد سه عدد بود.

پلاتزو بازدید : 19 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)

حل رموز جهان با 150 هزار ماشين مجازي


ماهنامه شبکه - خرداد 1392 شماره 145



اشاره:
ماهنامه شبکه - در آینده يك مركزداده جديد در مركز تحقيقاتي سرن (CERN) راه‌اندازي خواهد شد تا با استفاده از فناوري‌هاي كلاود و مجازي‌سازي زيرساختي شبكه‌اي عظيمي از اطلاعات را براي دانشمندان و محققان سراسر اروپا به خصوص محققان درگير پروژه‌هاي تعريف شده در اين مركز فراهم كند.


در آینده يك مركزداده جديد در مركز تحقيقاتي سرن (CERN) راه‌اندازي خواهد شد تا با استفاده از فناوري‌هاي كلاود و مجازي‌سازي زيرساختي شبكه‌اي عظيمي از اطلاعات را براي دانشمندان و محققان سراسر اروپا به خصوص محققان درگير پروژه‌هاي تعريف شده در اين مركز فراهم كند. سرن در حال حاضر، از يك مركز داده 3.5 مگاواتي در ژنو سوئيس بهره مي‌برد اما براي فعاليت‌هاي تحقيقاتي و اطلاعاتي دانشمندان محدود است در حالي كه با استفاده از شتاب‌دهنده ذرات سرن مي‌توان تا 120 مگاوات برق توليد كرد و از يك مركز داده جديد استفاده کرد. به همين دليل، مركز داده جديد با قدرت 2.7 مگاوات در بوداپست مجارستان با 700 سرور افتتاح شد اما در برنامه آتي اين مركز قرار است به 5 هزار سرور افزايش يابد. همچنين مركز داده ژنو به 11 هزار سرور توسعه داده خواهد شد. قرار است تا سال 2015 نزديك به 150 هزار ماشين مجازي با استفاده از فناوري‌هاي كلاود روي 16 هزار سرور فيزيكي مستقر در دو مركزداده نصب و پيكربندي شوند. مركزداده جديد سرن مبتني‌بر معماري اپن‌سورس OpenStack خواهد بود كه امكان راه‌اندازي يك شبكه كلاود IAAS را همانند شبكه  Elastic Compute Cloud آمازون فراهم مي‌كند. مديران سرن درباره توان محاسباتي و مصرف برق اين مراكز داده اعلام كرده‌اند با وجود شتاب‌دهنده ذرات سرن هيچ‌گونه مشكلي وجود نخواهد داشت و قادر به تأمين برق مصرفي برابر 120 مگاوات هستند و آمادگي دارند تا مراكز داده ديگري را هم راه‌اندازي كنند. شبكه كلاود آينده سرن مي‌تواند به‌طور همزمان به 44 هزار كاربر سرويس‌دهي كند و حجم زيادي از اطلاعات را ميان اين كاربران به اشتراك بگذارد.

پلاتزو بازدید : 20 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
معماي جواهرات
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416

بازي کوچک اين هفته Royal Gems نام دارد. اين بازي يک پازل در سبک Match 3 است. اصول کلي بازي در اين سبک کاملا مشخص است اما اين بازي به واسطه افزودن نوآوري‌هايي، به اين سبک جذابيت ويژه‌اي بخشيده است. هر مرحله از بازي، يک صفحه مربعي شکل است که با جواهرات رنگي پر شده است. براي پاک کردن جواهرات کافي است يک جواهر را انتخاب کرده و پس از آن حداقل دو جواهر هم رنگ با آن را پيمايش کنيد.

هر مرحله از بازي يک خواسته منحصر به فرد دارد. پاک کردن تعدادي جواهر از يک رنگ خاص يا ايجاد شکل‌هاي مختلف، اين خواسته‌ها را تشکيل مي‌دهند. نکته مهم اين است که تعداد دفعاتي که مي‌توان در هر مرحله اقدام به پاک کردن جواهرات کرد، محدود است و بايد پيش از به پايان رسيدن فرصت‌ها، خواسته‌ها را فراهم کرد. در صورتي که قبل از به پايان رسيدن فرصت‌ها، ماموريت انجام شود، بازي با پيروزي 3 ستاره به پايان مي‌رسد. براي باز شدن مراحل بيشتر، به ستاره‌هاي کسب شده از مراحل قبلي نيازمند خواهيد بود.

با پاک کردن جواهرات با اشکال خاص، مي‌توان جوايزي به دست آورد. پاک کردن به صورت مربعي، يا فرم Z و L و چهار جواهر در يک خط، امتيازات ويژه‌اي دارند و در بعضي از مراحل نيز به عنوان ماموريت تعيين خواهند شد. امکانات و توانايي جايزه‌ها در فروشگاه بازي قابل ارتقاء هستند. در صورت تمايل اين بازي را با حجمي نزديک به 50 مگابايت از نشاني زير دريافت کنيد.

http://byte3.persiangig.com/RoyalGems.zip

پلاتزو بازدید : 23 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)

 

Resident Evil به اصول کلاسيک خود باز مي‌گردد
ترس به سبک کلاسيک
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416

سري Resident Evil از قديمي‌ترين مجموعه‌هاي سبک تلاش براي بقا محسوب مي‌شود و خيلي از بازيکنان قديمي، فضاي وحشت در بازي‌ها را با همين سري شناخته‌اند. اگر چه Capcom بعد از انتشار نسخه پنجم از اين مجموعه هرگز نتوانست به شکوه گذشته بازگردد. دو نسخه اخير از اين مجموعه نتوانست خواسته‌هاي بازيکنان قديمي را از اين مجموعه برآورده کند. Operation Raccoon City يک شکست تمام عيار براي اين مجموعه بود و Resident Evil 6 نيز در حد يک عنوان خوب متوقف شد. در اين ميـان پروژه Resident Evil: Revelations تنها عنوان موفقي است که کمي پيش‌تر از Resident Evil 6 براي اجرا در 3DS منتشر شد و اينک براي اجرا در PS3 ،Xbox 360 و ويندوز منتشر شده است.

پروژه Resident Evil: Revelations از طولاني‌ترين پروژه‌هاي Capcom محسوب مي‌شود. ساخت اين بازي در سال 2009 آغاز شد اما بعدها ساخت دو عنوان Operation Raccoon City و Resident Evil 6 در اولويت قرار گرفت، در حالي که نسخه 3DS بازي Resident Evil: Revelations بيش از ديگر بازي‌ها از اين مجموعه مورد تحسين و استقبال قرار گرفت. اين جا بود که Capcom به ساخت نسخه بزرگ‌تر از اين مجموعه توجه بيشتري نشان داد و پروژه‌اي که قرار بود حتي تا 8 سال طول بکشد، 4 ساله آماده شد.

Resident Evil: Revelations از منظر داستاني به سري اصلي از مجموعه تعلق دارد؛ اگر چه Capcom مانند نسخه‌هاي اصلي از سري داستاني، يک اسم شماره دار براي آن انتخاب نکرده است. داستان بازي در زماني مابين دو نسخه Resident Evil 4 و نسخه 5 رخ مي‌دهد و دو قهرمان شناخته شده از اين مجموعه در آن نقش‌آفريني مي‌کنند. Chris Redfield و Jill Valentine با دو همراه خود قصد دارند مانع از انجام يک عمليات تروريستي در اقيانوس شوند. گروه تروريستي Veltro اين بار قصد دارد يک پنجم اقيانوس‌هاي زمين را آلوده کرده و موجودات دريايي کشنده خلق کند. داستان بازي ريزه‌کاري‌هاي زيادي دارد و با استفاده از سبک روايت موازي و به شکل کاملا سينمايي روايت مي‌شود. از اين منظر بازي مي‌تواند تمام مدت سرگرم‌کننده باشد و هيچ وقت يکنواختي را تجربه نکند.

گيم‌پلي بازي بر اساس ادعاي سازنده آن، بازگشت به اصول کلي نسخه‌هاي کلاسيک از اين مجموعه است و البته اين ادعا در عمل نيز رخ داده است؛ اگر چه به يقين بهبود‌ها و تغييراتي در اين گيم‌پلي قابل مشاهده است. بيشتر بازي در محيط يک کشتي اتفاق مي‌افتد. جا‌به‌جايي در طبقات کشتي، کشف راز اتاق‌ها، باز کردن درهاي بسته و تشخيص موقعيت از روي نقشه، همان اصولي است که نسخه‌هاي کلاسيک اين مجموعه را جذاب کرده بود. البته نقشه جديد سه بعدي است و درهاي جديد نيز بهانه‌اي براي بارگذاري محيط اتاق‌ها نيستند. اتاق‌ها کليد‌هاي منحصر به فرد خود را دارند و در ميان مراحل، پازل‌هايي نيز وجود دارد. سبک مبارزات بازي نيز بيشتر اکشن شده است. در نسخه‌هاي اول تلاش بر اين بود که تنها از دست زامبي‌ها فرار کنيم اما در اين نسخه رويکرد مبارزه‌طلبي بيشتري ديده مي‌شود. دشمنان تنوع خوبي دارند و با سبک‌هاي متنوعي مبارزه مي‌کنند. دشمنان خرچنگي، نامرئي‌ها و لزج‌هاي دو پا، عموما از موجودات دريايي الهام گرفته شده‌اند. اسلحه‌ها تنوع خوبي دارند و به سبب سيستم ارتقاي سلاح بازي، در تمام مدت کاربردي خواهند بود. Boss Fightها شبيه به نسخه‌هاي کلاسيک نيستند و عموما موجودات غول پيکري هستند که کم هوش و نه چندان خطرناک به نظر مي‌رسند. گيم‌پلي بازي در مجموع خوب از کار در آمده اما خيلي زود درخواهيد يافت که اين بازي پيش از اين براي يک کنسول دستي منتشر شده است! گرافيک بازي روان، داراي جزئيات فراوان و زيباست. البته گرافيک در فضاسازي بازي به عنوان يک بازي ترسناک فوق‌العاده عمل نکرده است. بازي پر از فضاهاي مبهمي است که بازيکن مي‌خواهد از آن‌ها سر در بياورد اما دست آخر، موجوداتي که سر از سياهي بيرون مي‌آورند، حس ترس را براي سياهي بعدي تقويت نمي‌کنند و دست آخر بازيکن مي‌داند که قرار نيست با موجود فوق‌العاده ترسناکي رو‌به‌رو شود. البته مبارزات رو‌ در رو با زامبي‌ها بيشتر از اين فضاي مبهم ترسناک هستند.

منتقدان بازي امتياز 77 را براي اين عنوان مناسب تشخيص داده‌اند. اين امتياز اگر چه ايده‌آل نيست اما بهتر از امتيازات نسخه‌هاي اخير از مجموعه Resident Evil است. اين عنوان براي رده سني بزرگسال مناسب است.

 

پلاتزو بازدید : 47 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
دومين بسته توسعه براي بازي Civilization V در راه است
سياست را در جهان بازي تجربه کنيد
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416
نويسنده: وحيد‌ صفــايي

کم‌تر کسي پيدا مي‌شود که به سبک استراتژي نوبتي علاقه‌مند باشد و شيفته مجموعه تمدن نباشد. به يقين اين مجموعه يکي از پرطرفدارترين مجموعه بازي‌هاي طول تاريخ محسوب مي‌شود و در ميان بازي‌هاي خوب تمدن، Civilization V يکي از بهترين‌ها محسوب مي‌شود. اين بازي در اواخر سال 2010 به عرضه عمومي گذاشته شد و از نظر بسياري از منتقدان بازي، به عنوان بهترين بازي استراتژيک سال شناخته شد. اولين بسته توسعه براي اين بازي 90 امتيازي، نزديک به دو سال بعد يعني در اواسط سال 2012 منتشر شد و همانند نسخه اصلي، بسيار مورد تحسين و استقبال قرار گرفت. اين بسته توسعه اگر چه کوچک بود اما به سبب تغييرات بنيادين، مفهوم تازه‌اي را براي استراتژي بازي به وجود آورد. ورود مفهوم دين در عالم سياست و توجه به مسائل فرهنگي، شکل جديدي از سياست را در بازي تعريف کرد. به زودي بسته توسعه دوم اين بازي نيز عرضه خواهد شد و البته تغييرات گسترده‌تري را در بازي اعمال خواهد کرد. اين بسته توسعه Civilization V: Brave New World نام گذاري شده است.

بسته توسعه Civilization V: Brave New World شامل دو بخش داستاني جديد است که به دو اتفاق مهم در اواخر قرن 19 ميلادي اشاره دارد. اتفاق اول، جنگ داخلي آمريکاست که به Civil War شهره است. اين جنگ يکي از جنگ‌هاي بزرگ طول تاريخ است. اتفاق دوم نيز واقعه تقسيم آفريقاست که به Scramble for Africa شهره است. در اين واقعه قدرت‌هاي بزرگ براي کسب سرزمين‌هاي بيشتر در آفريقا با يکديگر به رقابت پرداختند و دست آخر 7 استعمارگر اروپايي، پس از کشمکش‌هاي فراوان، اين قاره بزرگ را ميان خود تقسيم کردند. مانند نسخه اصلي و بسته توسعه اول اين بازي، در هر يک از اين بخش‌هاي داستاني بازيکن نقش يکي از رهبران تاثيرگذار در اين وقايع تاريخي را بر عهده خواهد گرفت و تاريخ را در دل يک بازي دوباره تجربه خواهد کرد.

علاوه بر افزوده‌هاي جديد داستاني، بازي 3 سبک متفاوت از حکومت را در دل خود گنجانده است. اين سه سبک که شامل حکومت آزاد، مشروطه و استبدادي است، امتيازها و معايب خاص خود را دارد و متناسب با اين که بازيکن از چه سبکي براي حکومت استفاده مي‌کند، انتخاب‌هاي متنوعي را پيش روي خود خواهد داشت.

يک مفهوم جديد و بسيار ظريف به بازي افزوده شده است که استراتژي‌هاي ممکن را بيش از گذشته تنوع مي‌بخشد. اين مفهوم، پيروزي فرهنگي يا هجوم نرم است. با استفاده از پيروزي فرهنگي، مي‌توان با استفاده از روش‌هاي تبليغي، اندک اندک مردم يک کشور را نسبت به تفکرشان سست نمود و در نهايت، بدون هزينه‌هاي هنگفت جنگ، يک سرزمين را تصاحب کرد.

در اين نسخه توجه بيشتري به مفهوم ديپلماسي نشان داده شده است. کنگره جهاني، سيستم جديدي است که به ديپلماسي بازي افزوده شده است. در اين سيستم جديد ديپلماتيک، بازيکن مي‌تواند براي اعمال فشار بر دشمنان خود از ديپلماسي عمومي و هم پيمانان خود بهره‌برداري کند. اگر يک بازيکن در به‌کارگيري کنگره جهاني موفق‌ عمل کند، مي‌تواند هزينه‌هاي پيروزي بر دشمنان خود را کاهش داده و يا بخشي از هزينه‌هاي يک پيروزي بزرگ را بر دوش متحدان خود بيندازد.

مفهوم تجارت در بازي نيز به واسطه سيستم جديد «خط تجارت جهاني» دستخوش تغييرات زيادي خواهد شد. اين سيستم جديد به بازيکنان اجازه مي‌دهد در سطح بسيار وسيعي از جهان به مبادلات اقتصادي کلان دست بزنند و هميشه راهي براي فروش محصولات و خريد نيازمندي‌هاي خود در اختيار داشته باشند.

9 تمدن جديد و 8 شگفتي جديد نيز در بسته توسعه Civilization V: Brave New World به بازي افزوده خواهد شد. اين بسته توسعه تا کم‌تر از دو هفته ديگر به عرضه عمومي گذاشته خواهد شد. مانند نسخه‌هاي پيشين اين بازي، سيستم‌عامل‌هاي ويندوز و مکينتاش تنها ميزبانان اين بازي هستند.

پلاتزو بازدید : 28 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
من کارت و گوشي من!
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416

طبق درخواست شما براي نوشتن مطلبي براي آشنايي بيشتر با فناوري NFC در گوشي‌هاي هوشمند، بايد گفت که در شماره‌هاي قبلي بايت و در قسمت ترفند به اين موضوع کاملا پرداخته شده است اما اين بار تصميم گرفتيم تا ترفندي را براي شما ارائه دهيم تا بتوانيد با کم‌ترين هزينه استفاده عملي از اين فناوري را تجربه کنيد. همان طور که قبلا اشاره شده علاوه بر امکان ارتباط دو دستگاه داراي NFC، دستگاه‌هاي داراي اين فناوري مي‌توانند با چيپ‌هاي NFC بدون منبع انرژي نيز ارتباط برقرار کنند. اين چيپ‌ها يا تگ‌هاي NFC در بسياري از کارت‌هاي اعتباري مانند کارت‌هاي اتوبوس، مترو و يا کارت‌هاي غذاخوري استفاده شده‌اند. تگ‌هاي NFC شامل 4 ويژگي اصلي هستند که خواندن، نوشتن، آدرس منحصر به فرد کارت و محتواي کارت يا داده است. در اکثر کارت‌هاي اعتباري مانند «من کارت» امکان نوشتن و تغيير محتوي قفل شده است و تنها توسط شرکت ارائه‌دهنده اين کارت‌ها قابل باز شدن و در نتيجه امکان شارژ کارت مي‌باشد اما توجه کنيد که آدرس کارت قابل خواندن است و اين آدرس مي‌تواند توسط NFC به کار برده شده در گوشي‌هاي موبايل، خوانده شود. از همين ايده مي‌توان براي کارهاي گوناگون استفاده کرد. معمولا تگ‌هاي NFC که همراه گوشي‌هاي موبايل ارائه مي‌شوند گران قيمت هستند اما شما با همين تکنيک ساده مي‌توانيد تجربه کار با NFC را داشته باشيد. تنها کافي است که برنامه NFC ReTag Pro يا برنامه‌هاي مشابه را روي گوشي آندرويد خود نصب کنيد تا به وسيله آن بتوانيد آدرس يک تگ NFC را ذخيره کنيد. با نزديک کردن «من کارت» يا هر کارت اعتباري NFC به گوشي داراي اين فناوري، آدرس تگ همراه با نام دلخواه آن ذخيره شده و به قسمت My Tags اضافه مي‌شود. حالا فقط بايد براي کارت مورد نظرتان يک سري وظايف مشخص کنيد تا با نزديک کردن دوباره آن کارت همان کارها به طور خودکار انجام شود. مثلا مي‌توانيد طوري کارها را تنظيم کنيد که با نزديک کردن کارت به گوشي، بلوتوث‌تان روشن شود، گوشي ساکت و نور صفحه نمايش و خيلي چيزهاي ديگر تنظيم شود. البته اگر کمي با کدهاي برنامه‌نويسي آشنايي داشته باشيد مي‌توانيد به کمک برنامه‌هاي Tasker کارهاي جالب‌تر و پيچيده‌تري را انجام دهيد.

NFC ReTag Pro: play-store.ir/apk_detail.php?id=14385

پلاتزو بازدید : 35 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
مدير سازمان خود باشيد
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416
نويسنده: گلسا ماهيان

در يک سازمان مواردي مانند کاهش زمان تحويل، داشتن يک رويکرد مشتري مدارانه و کاهش هزينه‌ها داراي اهميت زيادي است و طراحي منطقي و اصولي گردش اطلاعات در ميان اعضاي يک سازمان وقت زيادي را لازم دارد. با توجه به اين‌که شيوه‌هاي مدرن مديريتي در کشور ما بيشتر از گذشته به چشم مي‌خورد، استفاده از نرم‌افزارهاي مرتبط با اين رشته کار را براي مديران بخش‌هاي مختلف در تمام سازمان‌ها راحت‌تر مي‌کند.

به همين خاطر در اين هفته قصد داريم که نرم‌افـزار Tiger Enterprise را به شما معرفي کنيم. مدل‌سازي سازمان و روند تصميم‌گيري در يک سازماني که دانش محور و ياد گيرنده باشد بر اساس استانداردهايي که وجود دارد با کمک اين نرم‌افزار به سادگي هر چه تمام‌تر انجام مي‌گيرد. با استفاده از اين نرم‌افزار شما مي‌توانيد نماهاي سفارشي و شخصي‌سازي شده را براي هر کاربر داشته باشيد. همچنين اگر کاربر اين نرم‌افزار باشيد مي‌توانيد از امکان محلي‌سازي و استفاده از چندين ساعت و تاريخ به صورت همزمان هم بهره ببريد. اين نرم‌افزار حاصل بيش از 25 سال تجربه و تلاش شرکت LOGO است. نرم‌افزارها و کاربردهايي که با استفاده از زيرساخت‌هاي اين نرم‌افزار طراحي و پياده‌سازي مي‌شوند، فرآيندهايي چون ارتباط و اطلاع‌رساني به کاربران را به بهترين شکل ممکن ايجاد مي‌کنند. به طور مثال در سيستم اطلاع‌رساني به کاربران افزودن يک نامه جديد به کارتابل، تغيير يک جلسه‌اي که به صورت عمومي برگزار مي‌شود و ارجاع يک کار از طريق پست الکترونيک به آساني امکان‌پذير است. خوشبختانه شاهد اين موضوع هستيم که در سازمان‌هاي کشور ما هم اين اصول اجرا شده و کم‌کم استفاده از اين سيستم‌ها به صورت اجبار در مي‌آيد. البته شايد در ابتدا مشکلات امنيتي از نظر کاربران يکي از بزرگترين مشکلات سيستم‌هاي ديجيتال باشد. به طور مثال نداشتن امضاي رسمي براي يک نامه که در نرم‌افزار تايگر اينترپرايز تا حد امکان برطرف شده است. در اين نرم‌افزار براي کاربران و گروه‌هاي مختلف سطوح مختلف امنيتي با يک معماري بسيار پيشرفته تعريف شده است. همچنين به منظور کنترل صحت و سلامت فايل‌هاي مختلفي که آپلود يا دانلود مي‌شوند، اين برنامه به شما اجازه مي‌دهد که با آنتي‌ويروسي که در سازمان استفاده مي‌شود، ارتباط برقرار کنيد. علاوه بر اين شما مي‌توانيد از امکاناتي چون کارت هوشمند يا اثر انگشت براي اطمينان‌سازي نامه‌ها استفاده کنيد. از ديگر توانايي‌هاي مفيد اين نرم‌افزار مي‌توان به امکان پشتيبان‌گيري آن اشاره کرد. در سيستم‌هاي رايجي که توسط سازمان‌ها استفاده مي‌شود امکان ذخيره‌سازي و بازيافت محتويات در سمت پايگاه داده به چشم مي‌خورد اما در اين برنامه معماري بسيار مناسبي براي مديريت و زمان‌بندي پشتيبان‌گيري پيش‌بيني شده است و شما مي‌توانيد يک زير سايت يا حتي يک فهرست مشخص در يک سايت را ذخيره کرده يا به سرور و سايت ديگري منتقل کنيد.

نرم‌افزار Tiger Enterprise به شما راه‌حل‌هايي را پيشنهاد مي‌دهد که حداکثر استفاده از تمامي منابع خود را داشته و به راحتي سيستم را مديريت کنيد. شما مي‌توانيد اين نرم‌افزار را از نشاني

http://tiger-enterprise1.software.informer.com

دريافت کنيد.

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما تاچه حد ازخدمات فروشگاه های اینترنتی راضی هستید؟
    آیا دوست دارید در پروژه های وبلاگ شرکت کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 200
  • بازدید ماه : 187
  • بازدید سال : 1,111
  • بازدید کلی : 17,362