loading...
بلاش
پلاتزو بازدید : 24 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)

 

Resident Evil به اصول کلاسيک خود باز مي‌گردد
ترس به سبک کلاسيک
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416

سري Resident Evil از قديمي‌ترين مجموعه‌هاي سبک تلاش براي بقا محسوب مي‌شود و خيلي از بازيکنان قديمي، فضاي وحشت در بازي‌ها را با همين سري شناخته‌اند. اگر چه Capcom بعد از انتشار نسخه پنجم از اين مجموعه هرگز نتوانست به شکوه گذشته بازگردد. دو نسخه اخير از اين مجموعه نتوانست خواسته‌هاي بازيکنان قديمي را از اين مجموعه برآورده کند. Operation Raccoon City يک شکست تمام عيار براي اين مجموعه بود و Resident Evil 6 نيز در حد يک عنوان خوب متوقف شد. در اين ميـان پروژه Resident Evil: Revelations تنها عنوان موفقي است که کمي پيش‌تر از Resident Evil 6 براي اجرا در 3DS منتشر شد و اينک براي اجرا در PS3 ،Xbox 360 و ويندوز منتشر شده است.

پروژه Resident Evil: Revelations از طولاني‌ترين پروژه‌هاي Capcom محسوب مي‌شود. ساخت اين بازي در سال 2009 آغاز شد اما بعدها ساخت دو عنوان Operation Raccoon City و Resident Evil 6 در اولويت قرار گرفت، در حالي که نسخه 3DS بازي Resident Evil: Revelations بيش از ديگر بازي‌ها از اين مجموعه مورد تحسين و استقبال قرار گرفت. اين جا بود که Capcom به ساخت نسخه بزرگ‌تر از اين مجموعه توجه بيشتري نشان داد و پروژه‌اي که قرار بود حتي تا 8 سال طول بکشد، 4 ساله آماده شد.

Resident Evil: Revelations از منظر داستاني به سري اصلي از مجموعه تعلق دارد؛ اگر چه Capcom مانند نسخه‌هاي اصلي از سري داستاني، يک اسم شماره دار براي آن انتخاب نکرده است. داستان بازي در زماني مابين دو نسخه Resident Evil 4 و نسخه 5 رخ مي‌دهد و دو قهرمان شناخته شده از اين مجموعه در آن نقش‌آفريني مي‌کنند. Chris Redfield و Jill Valentine با دو همراه خود قصد دارند مانع از انجام يک عمليات تروريستي در اقيانوس شوند. گروه تروريستي Veltro اين بار قصد دارد يک پنجم اقيانوس‌هاي زمين را آلوده کرده و موجودات دريايي کشنده خلق کند. داستان بازي ريزه‌کاري‌هاي زيادي دارد و با استفاده از سبک روايت موازي و به شکل کاملا سينمايي روايت مي‌شود. از اين منظر بازي مي‌تواند تمام مدت سرگرم‌کننده باشد و هيچ وقت يکنواختي را تجربه نکند.

گيم‌پلي بازي بر اساس ادعاي سازنده آن، بازگشت به اصول کلي نسخه‌هاي کلاسيک از اين مجموعه است و البته اين ادعا در عمل نيز رخ داده است؛ اگر چه به يقين بهبود‌ها و تغييراتي در اين گيم‌پلي قابل مشاهده است. بيشتر بازي در محيط يک کشتي اتفاق مي‌افتد. جا‌به‌جايي در طبقات کشتي، کشف راز اتاق‌ها، باز کردن درهاي بسته و تشخيص موقعيت از روي نقشه، همان اصولي است که نسخه‌هاي کلاسيک اين مجموعه را جذاب کرده بود. البته نقشه جديد سه بعدي است و درهاي جديد نيز بهانه‌اي براي بارگذاري محيط اتاق‌ها نيستند. اتاق‌ها کليد‌هاي منحصر به فرد خود را دارند و در ميان مراحل، پازل‌هايي نيز وجود دارد. سبک مبارزات بازي نيز بيشتر اکشن شده است. در نسخه‌هاي اول تلاش بر اين بود که تنها از دست زامبي‌ها فرار کنيم اما در اين نسخه رويکرد مبارزه‌طلبي بيشتري ديده مي‌شود. دشمنان تنوع خوبي دارند و با سبک‌هاي متنوعي مبارزه مي‌کنند. دشمنان خرچنگي، نامرئي‌ها و لزج‌هاي دو پا، عموما از موجودات دريايي الهام گرفته شده‌اند. اسلحه‌ها تنوع خوبي دارند و به سبب سيستم ارتقاي سلاح بازي، در تمام مدت کاربردي خواهند بود. Boss Fightها شبيه به نسخه‌هاي کلاسيک نيستند و عموما موجودات غول پيکري هستند که کم هوش و نه چندان خطرناک به نظر مي‌رسند. گيم‌پلي بازي در مجموع خوب از کار در آمده اما خيلي زود درخواهيد يافت که اين بازي پيش از اين براي يک کنسول دستي منتشر شده است! گرافيک بازي روان، داراي جزئيات فراوان و زيباست. البته گرافيک در فضاسازي بازي به عنوان يک بازي ترسناک فوق‌العاده عمل نکرده است. بازي پر از فضاهاي مبهمي است که بازيکن مي‌خواهد از آن‌ها سر در بياورد اما دست آخر، موجوداتي که سر از سياهي بيرون مي‌آورند، حس ترس را براي سياهي بعدي تقويت نمي‌کنند و دست آخر بازيکن مي‌داند که قرار نيست با موجود فوق‌العاده ترسناکي رو‌به‌رو شود. البته مبارزات رو‌ در رو با زامبي‌ها بيشتر از اين فضاي مبهم ترسناک هستند.

منتقدان بازي امتياز 77 را براي اين عنوان مناسب تشخيص داده‌اند. اين امتياز اگر چه ايده‌آل نيست اما بهتر از امتيازات نسخه‌هاي اخير از مجموعه Resident Evil است. اين عنوان براي رده سني بزرگسال مناسب است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما تاچه حد ازخدمات فروشگاه های اینترنتی راضی هستید؟
    آیا دوست دارید در پروژه های وبلاگ شرکت کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 150
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 209
  • بازدید ماه : 431
  • بازدید سال : 1,355
  • بازدید کلی : 17,606