loading...
بلاش
پلاتزو بازدید : 214 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

بررسي 16 آنتي‌ويروس و اينترنت‌سكيوريتي سال 2013 - بخش پنجم

روز رويارويي گلادياتورها
ماهنامه شبکه - فروردين 1392 شماره 143

منبع: نشريه پي‌سي‌پرو ترجمه: میثاق محمدی‌زاده

اشاره:
ماهنامه شبکه - نشريه پي‌سي پرو در شماره مارس 2013 خود شانزده مجموعه اينترنت سكیوريتي معروف دنيا را بررسی و تست و مزايا و معايب هريك را بيان كرده است تا كاربران بتوانند يكي از اين نرم‌افزارهاي امنيتي را انتخاب و روي سيستم خود نصب و استفاده كنند. اهميت اين بررسي در اينجا است كه غالب مجموعه‌های مورد بررسي در اين مقاله در ايران يافت مي‌شوند و نمايندگي فروش و پشتيباني دارند.


اين مطلب يکي از مقالات ويژه‌نامه شماره 143 ماهنامه شبکه با عنوان «روز رويارويي گلادياتورها» است. براي دريافت کل اين ويژه‌نامه مي‌توانيد به بخش پرونده ويژه‌ها مراجعه کنيد.

 


Trend Micro Titanium Internet Security 2013

سال گذشته مجموعه اينترنت سكيوريتي ترندمایکرو در آزمايشگاه‌هاي ما موفق ظاهر شد و توانست مقام اول را كسب كند. به نظر مي‌رسد اين محصول در سال جديد هنوز يك مدعي باقي مانده است. چون در مقابل بدافزارهاي قديمي و جديد با قدرت ظاهر شده است و در پاك‌سازي و تعمير سيستم 90 درصد موفق بوده كه قابل مقایسه با بيت‌دفندر است. از نظر ويژگي‌هاي جديد چيزي خاصي به اين محصول افزوده نشده است اما ويژگي محافظت از كاربر در شبكه‌هاي اجتماعي آن تقويت شده و فهرست طولاني از مهم‌ترين وب‌سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي را تحت پوشش قرار مي‌دهد. كاربر اين محصول مي‌تواند مطمئن باشد خطري از جانب شبكه‌هاي اجتماعي او را تهديد نمي‌كند و هر لينك، برنامه يا افزونه‌اي كه مشكوك باشد به سرعت حذف و بلوكه مي‌شود. كليد تازه Check My Privacy مي‌تواند تنظيمات شبكه‌هاي اجتماعي شما را نيز بررسي و به شما درباره اشتراك‌گذاري اطلاعات و عكس‌ها هشدار بدهد.

تمام ويژگي‌هاي نسخه‌هاي گذشته اين محصول هم‌چنان پابرجا هستند كه از جمله آن‌ها مي‌توان به ابزار ساخت ديسك قابل بوت براي تعمير و پاك‌سازي، سيستم كنترل والدين، ابزار ساده بهينه‌سازي سيستم، رابط گرافيكي گزارش‌گيري و چندين ابزار ديگر اشاره كرد. البته بايد بگوييم كه رابط كاربري گرافيكي محصول بهتر شده است. نوار زبانه‌ها كه در نسخه قبلي سفيد و سياه بود با دو رنگ قرمز براي زبانه فعال و رنگ خاكستري براي زبانه‌های ديگر جايگزين شده است. ما فكر مي‌كنيم اين اتفاق هم از نظر زيبايي پنجره اصلي و هم از نظر فني يك بهبود محسوب مي‌شود. متاسفانه همانند نسخه‌هاي قبلي، ترندمايكرو در محصول 2013 خود نيز از فايروال استفاده نكرده است و آشكارا بيان مي‌كند كه فايروال ويندوز براي كاربران كافي است. اين حركت ترندمايكرو كمك به سبكي محصول است ولي يك جور خساست هم از آن بر مي‌آيد. اين اينترنت سكيوريتي يكي از سريع‌ترين محصولات از نظر استارت‌آپ است چون فقط 9 ثانيه به زمان بوت سيستم اضافه مي‌كند. و البته يكي از سبك‌ترين مجموعه‌هاي امنيتي هم هست چون نياز به 84 مگابايت حافظه رم سيستم دارد. هنگامي كه اين نرم‌افزار را با ورود به يك سايت آلوده و دانلود يك فايل ارزيابي كرديم، قبل از اين‌كه دانلود تمام شود دسترسي به سايت و اتصال شبكه قطع و بلوكه شد كه نشان‌دهنده قدرت بلادرنگ اين محصول در شناسايي بدافزارها است. امسال بيت‌دفندر كانديدای مقام اولي ما است؛ زیرا در بخش ويژگي‌ها برتري‌هايي نسبت به ترندمايكرو دارد و از قيمت كمتري هم در بازار برخوردار است. اما ترندمايكرو تيتانيوم اينترنت سكيوريتي هنوز يك محصول بسيار قدرتمند و باارزش است كه مي‌تواند يكي از انتخاب‌هاي مطمئن و موفق شما باشد.

 

 

Avira Free Antivirus 2013

آخرين رابط كاربري ضد ‌ويروس آويرا ساده و سبك بود ولي در نسخه جديد 2013 اين رابط تغيير كرده است و بسياري از ويژگي‌ها و كليدها كار نمي‌كنند بلكه مي‌خواهند شما را به سوي نسخه تجاري هدايت کنند كه يك ضعف و امتياز منفي براي اين محصول است. اين برنامه از نوار ابزار Ask براي محافظت از كاربر در وب استفاده مي‌كند كه به طور پيش‌فرض روي مرورگرهاي وب فايرفاكس، كروم و اينترنت اكسپلورر نصب شده است در نتيجه هيچ برتري خاصی ايجاد نمي‌كند و كاربر بدون اين نرم‌افزار هم مي‌تواند از اين نوار ابزار استفاده كند. پاپ‌آپ‌هاي تبليغاتي كه مرتب و بدون اجازه كاربر ظاهر مي‌شوند مزاحمان واقعي هستند كه در نسخه قبلي كمتر ديده مي‌شدند.

در عوض همه اين معايب آويرا هنوز سبك و چالاك است. در عرض 9 ثانيه كل سيستم را اسكن سريع مي‌كند و فقط 9 ثانيه به زمان بوت نوت‌بوك اضافه مي‌كند كه براي يك سيستم كامپيوتر دسكتاپ تقريباً يك يا دو ثانيه مي‌شود. اين نرم‌افزار در هنگام دانلود يك فايل آلوده و مخرب بلافاصله واكنش نشان داد و با ظاهر كردن يك پيغام هشدار اقدام به حذف اين فايل كرد؛ ولي در پيغام آورده شده است كه براي كسب اطلاعات بيشتر درباره اين فايل بايد از نسخه تجاري استفاده كنيد. در نهايت، اين معايب و تبليغات مزاحم نيستند كه اين آنتي‌ويروس را در برابر رقبايي مانند آواست و AVG شكست‌خورده نشان مي‌دهند بلكه نتايج آزمون‌هاي او در موسسه AV-Test است. اين نرم‌افزار فقط مي‌تواند 84 درصد بدافزارهاي جديد را تشخيص بدهد و بدتر از آن فقط مي‌تواند 85 درصد از آن‌ها را پاك‌سازي كرده و سيستم را تعمير کند. آويرا در مقابل آواست و AVG هيچ شانسي ندارد.

 

 

Kaspersky Internet Security 2013

مهم‌ترين ويژگي جديد مجموعه نرم‌افزاري كسپرسكي Safe Mony است كه صفحات وب مالي و بانكي مورد بازديد كاربر را دوبار بررسي و اعتبارسنجي مي‌كند و در صورت مشاهده علايم مشكوك به سرعت نشست كاربر را به يك مرورگر امن منتقل مي‌كند تا از انتقال و تبادل اطلاعات مالي و پولي در برابر حملات و بدافزارهاي مبتني بر تزريق و فريب محافظت كند و كاربر مطمئن باشد در وب‌سايت‌ها و صفحات امن و احرازهويت شده تراكنش‌هاي مالي خود را انجام مي‌دهد. كاربران اين نرم‌افزار براي امنيت بيشتر مي‌توانند از يك صفحه‌كليد موسوم به Secure Keyboard براي ورود اطلاعات به فرم‌هاي صفحات وب استفاده كنند تا در مقابل بدافزارهاي Keylogger نيز امن باشند. به نظر ما اين ابزار براي كاربراني كه از دستگاه‌ها و نمايشگرهاي لمسي استفاده مي‌كنند بسيار سودمند است؛ اگرچه تايپ با ماوس هم سختي‌هاي خاص خودش را دارد. نرم‌افزار كسپرسكي مجموعه‌اي از ويژگي‌هاي امنيتي را به صورت آفلاين يا مبتني بر كلاود براي فايل‌ها، ايميل، صفحات وب، مسنجرها، برنامه‌هاي كاربردي، اتصالات شبكه و غيره فراهم كرده است كه قابل تنظيم و پيكربندي هم هستند و يك محيط انعطاف‌پذير را براي كاربر پديد مي‌آورند و اين موضوع بر جذابيت كار با آن اضافه مي‌كند.

در عوض دسترسي به تنظيمات مختلف روي رابط كاربري گرافيكي اين نرم‌افزار كمي با سختي همراه خواهد بود و اگر براي اولين بار باشد كه داريد با اين نرم‌افزار كار مي‌كنيد، نسخه 2013 آن مجموعه‌اي از لينك‌ها، كليدها، زبانه‌ها‌ و منوها خواهد بود كه سردرگمتان مي‌كنند و يك رفتار آزمون و خطا در پيش خواهيد گرفت ولي خيلي زود عادت مي‌كنيد. به لحاظ تاريخي در تست‌هاي تشخيص بدافزار موسسه AV-Test شركت كسپرسكي هميشه در نيمه بالاي جدول بوده ولي جزء بهترين‌ها نبوده است. اما محصول سال 2013 اين شركت يك استثنا است و در آخرين آزمون‌ها با 99 درصد تشخيص و شناسايي بدافزارها و تروجان‌هاي جديد و 96 درصد موفقيت در پاك‌سازي آن‌ها یکی از بهترين‌ نرم‌افزارهاي اينترنت سكيوريتي است. همچنين ما نسخه جديد كسپرسكي را سريع‌تر از گذشته مي‌بينيم چون در كسري از ثانيه مي‌تواند دانلود يك فايل خطرناك را متوقف كرده و كل اسكن سريع سيستم را در 30 ثانيه انجام مي‌دهد. اين نرم‌افزار فقط 11 ثانيه به زمان بوت ويندوز روي نوت‌بوك تست مي‌افزايد اما در عوض نياز به 303 مگابايت حافظه رم دارد كه مقداري نسبت به رقبا زيادتر است و براي كامپيوترهاي قديمي مشكل‌زا است. از لحاظ قيمت نيز اين نرم‌افزار يكي از گران‌ترين محصولات اينترنت سكيوريتي بازار است.
اگر يك كاربر تازه‌كار هستيد و بيشتر علاقه‌ به كار با نرم‌افزارهاي ساده و بدون دردسر نشان مي‌دهيد و همچنين تمايل داريد كه يك محصول با كامل‌ترين فهرست امكانات و پيكربندي‌ها داشته باشيد، پيشنهاد ما بيت‌دفندر و بول‌گارد است ولي اگر يك كاربر حرفه‌اي هستيد كه از دست و پنجه نرم كردن با نرم‌افزار هراسي نداريد و قيمت هم برايتان مهم نيست مجموعه اينترنت سكيوريتي كسپرسكي را انتخاب اول خود قرار دهيد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما تاچه حد ازخدمات فروشگاه های اینترنتی راضی هستید؟
    آیا دوست دارید در پروژه های وبلاگ شرکت کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 49
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 163
  • بازدید ماه : 150
  • بازدید سال : 1,074
  • بازدید کلی : 17,325