loading...
بلاش
پلاتزو بازدید : 24 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

دزدگيري با واي‌فاي و 3G

سيستم‌هاي جديد امنيتي منازل
ماهنامه شبکه - خرداد 1392 شماره 145

» منبع: ديجيتال ترند

اشاره:
ماهنامه شبکه - سيستم‌هاي امنيتي مبتني‌بر كامپيوتر و شبكه‌هاي بي‌سيم براي منازل مقوله جديدی نيست و چندين سال است كه شركت‌هاي مختلف انواع ابزارهاي نظارتي و سيستم‌هاي هشدار مبتني‌بر شبكه را ارائه مي‌دهند اما دستگاه Scout-Family-Walnut نسل جديدي از دستگاه‌هاي امنيتي است كه ويژگي‌هاي منحصربه‌فردي را ارائه مي‌كند و با استفاده از شبكه‌هاي واي‌فاي و 3G مي‌تواند به پليس و صاحب منزل هشدار بدهد.


سيستم‌هاي امنيتي مبتني‌بر كامپيوتر و شبكه‌هاي بي‌سيم براي منازل مقوله جديدی نيست و چندين سال است كه شركت‌هاي مختلف انواع ابزارهاي نظارتي و سيستم‌هاي هشدار مبتني‌بر شبكه را ارائه مي‌دهند اما دستگاه Scout-Family-Walnut نسل جديدي از دستگاه‌هاي امنيتي است كه ويژگي‌هاي منحصربه‌فردي را ارائه مي‌كند و با استفاده از شبكه‌هاي واي‌فاي و 3G مي‌تواند به پليس و صاحب منزل هشدار بدهد.

ايده ساخت اين دستگاه زماني مطرح شد كه در اواسط سال 2012 خبرهاي مربوط به هك شدن سيستم‌هاي امنيتي منازل در امريكا اوج گرفت و به‌نظر مي‌رسيد كه سيستم‌هاي ارائه شده موجود نمي‌توانند جواب‌گو باشند. از طرف ديگر تمامي مردم نمي‌توانند از ابزارهاي امنيتي و سيستم‌هاي گران‌قيمت محافظتي استفاده كنند بلكه بيشتر تمايل دارند يك ابزار گجت‌مانند را خريداري و نصب كنند. در واقع آسان بودن نصب و راحتي در استفاده، خواسته كاربران عادي است اما سيستم‌هاي امنيتي موجود بيش از حد پيچيده‌ هستند. Scout دستگاهي است كه به‌سادگي نصب مي‌شود، مي‌تواند به شبكه‌هاي واي‌فاي و روترهاي بي‌سيم متصل شده و همچنين با سيستم‌هاي امنيتي شركت‌هايي مانند ADT و Lifeshield يكپارچه شود. مبناي اصلي كار دستگاه Scout استفاده از حسگرهاي بي‌سيم و اتصال مستقيم به روتر خانگي و سپس برقراري ارتباط با كامپيوتر و گوشي‌هاي تلفن‌همراه هوشمند است. اين دستگاه داراي يك بخش اصلي و چندين حسگر است (شكل‌1). حسگرها در محل‌هاي مختلفي از خانه مانند پنجره‌ها، اتاق‌ها، درب ورودي و... نصب مي‌شوند و به‌طور بي‌سيم با دستگاه اصلي در تماس هستند. دستگاه اصلي نيز به‌صورت بي‌سيم با از طريق كابل مي‌تواند به روتر شبكه خانگي متصل شود و از راه دور مديريت شود. كاربران اين سيستم مي‌توانند دستگاه اصلي را به‌طور مستقيم به گوشي تلفن هوشمند خود متصل كنند. وقتي سيستم امنيتي خانه نقض مي‌شود، دستگاه Scout از طريق روتر بي‌سيم به گوشي هوشمند كاربر اطلاع مي‌دهد و نرم‌افزار نصب شده روي اين گوشي به‌طور خودكار با اداره پليس تماس خواهد گرفت.

شکل 1

يكی ديگر از ويژگي‌هاي اين دستگاه برخورداري از يك تراشه 3G يا باتري روي دستگاه اصلي است. وقتي برق كل خانه قطع مي‌شود يا ديگر راه‌هاي ارتباطي و هشدار قابل استفاده نيستند، دستگاه اصلي با استفاده از باتري مركزي خود كه مي‌تواند تا يك هفته شارژ داشته باشد از طريق شبكه‌هاي سلولي موبايل با كاربر ارتباط برقرار كند.
نرم‌افزار و برنامك Scoup به كاربران اجازه مي‌دهد طيف متنوعي از هشدارها و پيامك‌هاي اطلاع‌رساني را ساخته و براي ارتباط با اداره پليس يا روي تلفن‌همراه هوشمند استفاده كنند. مثلاً اگر درب جلويي خانه باز مي‌شود اين سيستم مي‌تواند به جاي تماس با اداره پليس يك پيامك براي كاربر روي گوشي تلفن‌همراه ارسال كند (شكل‌2). قضيه وقتي جالب‌تر مي‌شود كه اين دستگاه امنيتي Scoup با منبع‌تغذيه‌هاي Zigbee نيز تركيب شود. در اين وضعيت، دستگاه مي‌تواند چراغ يك اتاق يا سالن اصلي را روشن كند يا با ايجاد يك صداي انفجارگونه روي سيستم سينماي خانگي خانه باعث ترساندن مزاحمان يا سارقان شود. يكي از ابتكارهای اين دستگاه نصب و استفاده سريع حسگرها است به‌طوري كه بدون آسيب زدن به ديوار يا درب اتاق يا چارچوب پنجره‌ها مي‌توان حسگرها را نصب يا برداشت و از يك خانه به خانه ديگر منتقل كرد. براي نصب اين حسگرها نيازي به كابل يا پيچ نيست و كاربران مستأجر به راحتي و بدون دغدغه مي‌توانند از اين سيستم استفاده كنند. اين دستگاه در طرح‌ها و مدل‌هاي مختلفي عرضه مي‌شد تا امكان يكپارچه‌سازي آن با رنگ و طرح خانه يا چوب وجود دارد.

شکل 2

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما تاچه حد ازخدمات فروشگاه های اینترنتی راضی هستید؟
    آیا دوست دارید در پروژه های وبلاگ شرکت کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 79
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 138
  • بازدید ماه : 360
  • بازدید سال : 1,284
  • بازدید کلی : 17,535