loading...
بلاش
پلاتزو بازدید : 33 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
روزهاي جنجالي براي وزارت ارتباطات و رويدادهاي کم نظير
هفته جنجالي ارتباطات
بايت - مورخ چهارشنبه 1392/03/08 شماره انتشار 18416

هفته گذشته و در گير و دار برگزاري روز جهاني ارتباطات و هم زماني آن با آخرين روزهاي کاري دولت، اين انتظار مي‌رفت که اين همزماني به نحوي شايسته‌تر گرامي داشته شود و دولت از آن براي ارائه گزارش کار استفاده کند اما آن چه که در هفته گذشته رخ داد بيشتر شبيه به يک زلزله 8 ريشتري بود و باز هم دولت فرصت‌سوزي کرد.

انتخاب خبر در بين تحولات رخ داده کار سختي بود و از اين رو گلچيني از اتفاقات رخ داده را براي شما درج مي‌کنيم.

 

افزايش ضريب تلفن همراه

به گزارش مهر، وزارت ارتباطات و فناوري مانند دو سال گذشته جشنواره ملي فاوا را در روز 28 ارديبهشت‌ماه برگزار کرد که در اين جشنواره محمود احمدي‌نژاد - رئيس‌جمهور نيز حضور داشت. وي در اين همايش با اشاره به دستاوردهايي که دولت نهم و دهم براي بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات رقم زدند گفت: «در سال 84 خط موبايل در بازار آزاد يک و نيم ميليون تومان فروخته مي‌شد و دولت با ثبت‌نام سيم‌کارت 400 هزار توماني، 2 هزار ميليارد تومان نقدينگي جمع کرده بود اما الان شاهد وجود سيم‌کارت‌هاي مجاني در بازار هستيم. به نحوي که با 2500 تومان مي‌توان يک سيم‌کارت خريد آن هم با 2500 شارژ و 55 دقيقه مکالمه مجاني شب و نصفه شب! الان شاهد هستيم که بسياري از افراد 3 سيم‌کارت دارند و با توجه به ضريب نفوذ بيش از 110 درصدي تلفن همراه در کشور، روزانه بالغ بر 750 ميليون پيامک رد و بدل مي‌شود. خدا بدهد برکت...»

 

اظهارات جنجالي وزير

بعد از اظهار نظر جنجالي وزير، روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين باره توضيحاتي را داد. براساس اين توضيحات، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات معتقد است که لايه يونسفر به عنوان يکي از 7 لايه پيرامون زمين که لايه‌اي با بار الکتريسيته است، توجه بسياري از محققان را به خود جذب کرده چرا که اين لايه امکان انتقال ديتاي صوتي و تصويري و حتي انتقال انرژي الکتريسيته به ساير نقاط زمين و يا فضاي ماوراء جو و يا ايستگاه‌هاي فضايي را دارد. اين امر از زماني شروع شد که متخصصين متوجه اين شدند که مي‌توان با ميدان القائي نوع دوم فيبرنوري را تحت تاثير جنگ الکترونيک قرار داد. لذا لايه يونسفر مورد توجه قرار گرفت و براي انتقال ديتاي صوتي و تصويري متوجه استفاده از آن شدند و اين که گفته مي‌شود آقا امام زمان (عج) به هنگام ظهور در ميان در و حجر در مکه المکرمه قيام مي‌فرمايند و در آن زمان هم صدايشان و هم تصوير مبارکشان را همه جهانيان مشاهده مي‌کنند، شايد اين امکان از طريق انعکاس ترکيب لايه يونسفر و ترپوسفر به وجود آيد.

 

دعوا بر سر ساختمان

بولتن نيوز نوشت: «صبح روز يکشنبه 29 ارديبهشت 92، چند نفر که بر اساس گفته کارمندان مرکز ملي فضاي مجازي، از نيروهاي حراست وزارت ارتباطات بودند به همراه برخي از مسئولان پژوهشگاه سابق ارتباطات و فناوري اطلاعات، بدون هماهنگي و نابه‌هنگام وارد مرکز ملي فضاي مجازي شدند و خواستار پس‌گيري اين پژوهشگاه شدند.

به گزارش بولتن نيوز ورود اين افراد به مرکز ملي و پژوهشگاه فضاي مجازي منجر به درگيري‌هايي شده است؛ به نحوي که اين افراد آسانسورهاي اين مرکز را قفل و ورود و خروج را مسدود کرده و با تخليه اتاق معاون اداري مالي اين مرکز، تلاش کرده‌اند که جايگاه قبلي خود را پس گيرند. جريان از اين قرار بود که شوراي عالي اداري مصوبه قبلي خود را مبني بر خارج کردن پژوهشگاه ICT از وزارت ارتباطات و تغيير ساختار آن به پژوهشگاه فضاي مجازي وابسته به مرکز ملي فضاي مجازي تغيير داد که اين مصوبه در جلسه صد و پنجاه و نهم در تاريخ 25 ارديبهشت‌ماه جاري بنا به پيشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور به تصويب رسيد و بر اساس آن که به امضاي غلامحسين الهام معاون رئيس‌جمهور و دبير شوراي عالي اداري رسيد، از اين پس موسسه تحقيقات و فناوري اطلاعات وزارت ICT با تغيير نام به عنوان پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات بايد به صورت وابسته در وزارت ارتباطات اداره شود و بار ديگر از مرکز ملي فضاي مجازي جدا شود. اين مصوبه اما با مخالفت‌هايي از سوي رئيس مرکز ملي فضاي مجازي روبه‌رو شد و مهدي اخوان بهابادي رئيس اين مرکز، استدلالاتي به ديوان عدالت اداري ارائه داد و دستور توقف اين مصوبه را تا اطلاع ثانوي صادر کرد تا اوضاع اين پژوهشگاه که طي يک سال اخير بارها دستخوش تغيير و تحولات ساختاري و اسمي شده است، به حالت عادي برگردد.

 

برکناري يا عزل؟

در اين هفته مدير کل روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز از سمت خود استعفا داد و وزير ارتباطات طي حکمي علي افتخاري را جايگزين وي کرد. برخي نيز موضوع استعفا را رد کرده و موضوع عزل را مطرح کردند. سيد محمد حسين پور در دولت‌هاي نهم و دهم مديرکل روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و مشاور وزراي ارتباطات محمد سليماني، رضا تقي‌پور و محمدحسن نامي بود.

مهدي غيبي

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما تاچه حد ازخدمات فروشگاه های اینترنتی راضی هستید؟
    آیا دوست دارید در پروژه های وبلاگ شرکت کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 85
  • بازدید ماه : 307
  • بازدید سال : 1,231
  • بازدید کلی : 17,482