loading...
بلاش
پلاتزو بازدید : 22 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

بررسي 16 آنتي‌ويروس و اينترنت‌سكيوريتي سال 2013 - بخش هفتم

روز رويارويي گلادياتورها
ماهنامه شبکه - فروردين 1392 شماره 143

منبع: نشريه پي‌سي‌پرو ترجمه: میثاق محمدی‌زاده

اشاره:
ماهنامه شبکه - نشريه پي‌سي پرو در شماره مارس 2013 خود شانزده مجموعه اينترنت سكیوريتي معروف دنيا را بررسی و تست و مزايا و معايب هريك را بيان كرده است تا كاربران بتوانند يكي از اين نرم‌افزارهاي امنيتي را انتخاب و روي سيستم خود نصب و استفاده كنند. اهميت اين بررسي در اينجا است كه غالب مجموعه‌های مورد بررسي در اين مقاله در ايران يافت مي‌شوند و نمايندگي فروش و پشتيباني دارند.


اين مطلب يکي از مقالات ويژه‌نامه شماره 143 ماهنامه شبکه با عنوان «روز رويارويي گلادياتورها» است. براي دريافت کل اين ويژه‌نامه مي‌توانيد به بخش پرونده ويژه‌ها مراجعه کنيد.

 


BullGuard Internet Security 2013

محصول اينترنت سكيوريتي شركت بول‌گارد یکی از اولين‌ها در افزودن قابليت پشتيبان‌گيري به نرم‌افزار امنيتي خود بوده است و هنوز هم بر اين تصميم خود پابرجا است و با عرضه 5 گيگابايت فضاي رايگان (دو برابر رقبا) مزيت رقابتي ايجاد كرده است. در پنجره اصلي اين نرم‌افزار گزينه‌هاي فايروال، ايميل اسكنر، اسپم فيلتر و گيم مود ( براي هشدار درباره اجراي تمام صفحه نرم‌افزارهاي كاربردي) ديده مي‌شوند كه قابل پيكربندي و اجرا هستند. قابليت اسكن نقاط آسيب‌پذير سيستم مي‌تواند به بررسي تمام بخش‌هاي ويندوز و نرم‌افزارهاي روي آن، نقاطي را كه بسته‌هاي به‌روزرساني نصب نشده‌اند را مشخص كند و علاوه بر آن دست به بهبودسازي سيستم زده و فايل‌هاي غيرضروري را از روي هاردديسك پاك كند، برنامه‌ها و سرويس‌هاي غيرضروري استارت‌آپ را غيرفعال کند و رجيستري را نيز سروسامان بدهد. فهرست پشتيباني از موتورهاي جست‌وجو و حفاظت از لينك‌ها و نتايج جست‌وجوي آلوده اين نرم‌افزار كامل است و در آن نام‌هايي مانند گوگل، ياهو و بينگ به چشم مي‌خورد. همچنين مي‌تواند در شبكه‌هاي اجتماعي برنامه‌ها و لينك‌هاي آلوده را تشخيص داده و به كاربر هشدار دهد. عيب اين نرم‌افزار عدم دسترسي و پيكربندي ساده اين امكانات و قابليت‌ها است.

رابط كاربري گرافيكي آن ضعيف است و سازمان‌دهي خوبي ندارد و به جاي هدايت شما به گزينه مورد نظر با دو يا سه كليك بيشتر سردرگم خواهيد شد. با وجود  اين بول‌گارد همانند بيت‌دفندر يك حالت پيش‌فرض دارد كه با استفاده از آن نيازي به پيكربندي اوليه اينترنت سكيوريتي نداريد. براي آزمودن اين نرم‌افزار اقدام به دانلود چندين فايل آلوده كرديم و با كمال تعجب قبل از اين‌كه دانلود فايل‌ها تمام شود، مشاهده كرديم كه اين فايل‌ها پاك شدند بدون اين‌كه هيچ‌گونه پيغام يا هشداري از سوي نرم‌افزار صادر شود. در آزمون‌های تشخيص بدافزار موسسه AV-Test اين نرم‌افزار امتياز متوسط رو به بالا را كسب كرد ولي بهترين و اولين نشده است. بول‌گارد توانسته 95 درصد بدافزارهاي zero-day را تشخيص دهد. اين درصد در مقايسه با نرم‌افزار‌هاي ضد ‌ويروس رايگان بالاتر است ولي در مقابل مجموعه‌هاي اينترنت سكيوريتي كسپرسكي، جي‌ديتا و بيت‌دفندر درصد كمي محسوب مي‌شود. درصد شناسايي و پاك‌سازي اين نرم‌افزار در مقابل بدافزارهاي موجود در يك بازه زماني نيز متوسط است. آخرين نكته گفتني درباره اين نرم‌افزار استفاده از منابع سيستم است. نرم‌افزار بول‌گارد 17 ثانيه زمان بوت ويندوز و سيستم را افزايش مي‌دهد و به طور ميانگين 202 مگابايت حافظه رم نياز دارد. زمان اسكن سريع  (Quick Scan) اين اينترنت سكيوريتي 21 ثانيه است كه زمان بسيار سريعي محسوب مي‌شود؛ ولي به تنهايي نمي‌تواند برگه برنده اين مجموعه نرم‌افزاري باشد. روي كاغذ اين نرم‌افزار فهرست بلندبالايي از ويژگي‌ها و امكانات است؛ ولي به خاطر معايب زيادي هم كه دارد نمي‌تواند در فهرست اينترنت سكيوريتي‌هاي پيشنهادي ما به كاربران قرار گيرد و محصولي مانند بيت‌دفندر با همين امكانات و قيمت مشابه بيشتر توصيه مي‌شود. به علاوه، بيت‌دفندر توانايي تشخيص و پاك‌سازي بدافزاري بيشتري دارد.

 

 

Microsoft Security Essential

مطابق نام اين نرم‌افزار، فقط توانايي شناسايي و پاك‌سازي بدافزارها را دارد و سيستم را در مقابل آن‌ها محافظت مي‌كند. ممكن است فكر كنيد در عوض نداشتن هيچ ويژگي، موجب كاهش سرعت كامپيوتر نمي‌شود ولي بايد گزارش بدهيم كه اين نرم‌افزار 13 ثانيه به زمان بوت سيستم اضافه كرد و 125 مگابايت از حافظه را مصرف كرد. اين آمار از برخي مجموعه نرم‌افزارهاي اينترنت سكيوريتي نيز بدتر است و بيشتر سيستم را سنگين و كند مي‌كند. كار كردن با اين نرم‌افزار بسيار ساده است و نيازي به هيچ‌گونه پيكربندي ندارد: هنگامي كه يك بدافزار شناسايي شد يك پنجره پاپ‌آپ ظاهر شده و به طور خودكار اقدام به پاك‌سازي آن مي‌كند. شما مي‌توانيد توضيحات برنامه درباره بدافزار را بخوانيد يا اقدام به خارج كردن فايل از وضعيت بلوكه شده كنيد.

براي به‌روزرساني آن مي‌توانيد از ابزار Windows Update هم استفاده کنید. در آزمون‌هاي موسسه AV-Test فقط ده درصد بدافزارهاي قديمي توسط اين نرم‌افزار شناخته نشده‌اند اما درصد شناسايي بدافزارهاي جديد Zero-Day حدود 67 درصد بوده است كه يك نتيجه بسيار ضعيف براي اين نرم‌افزار و شركت مايكروسافت است. بنابراين بايد به سختي بهانه‌اي براي استفاده از آن يافت. اگر تصميم گرفتيد از يك نرم‌افزار رايگان براي محافظت از سيستم خود استفاده كنيد، بی‌تردید نرم‌افزارهاي بهتري در مقايسه با Security Essential خواهيد يافت. 

 

Norton Internet Security 2013

نورتون 2013 نيز از سبك مترو ويندزو8 پيروي كرده است و تلاش زيادي روي آن صورت گرفته تا يك رابط كاربري جذاب و بسيار شبيه به ويندوز ارائه شود. اين رابط كاربري نسبت به سال گذشته بهتر شده و امكانات و ويژگي‌هاي نرم‌افزار در دسترس‌تر هستند اما هنوز چند لينك مانند Mobile، Online Family و Backup در دسترس نيستند و به سرويس آنلاين شركت سيمانتك متصل مي‌شوند و در خود نرم‌افزار تعبيه نشده‌اند. در بخش سمت چپ رابط نرم‌افزار مشخص نيست براي يك يا چند نرم‌افزار لاگين كرده‌ايد. مهم‌ترين ويژگي‌هاي جديدي كه در اين نرم‌افزار خواهيد ديد اسكنر شبكه‌هاي اجتماعي و محافظت از كاربر در اين محيط‌ها و ابزار مديريت رمزهاي عبور Symantec Identity Safe است كه توسط نوار ابزارهاي نصب شده روي مرورگرهاي اينترنت اكسپلورر، فايرفاكس و كروم قابل دسترسي است. در اين اينترنت سكيوريتي ابزارهایي براي پيكربندي و تنظيمات بخش‌هاي مختلف قرار داده شده است كه با استفاده از آن‌ها مي‌توانيد رفتار نورتون را كاملاً سفارشي كنيد.

البته استفاده از اين ابزارها براي مبتديان كمي سخت است. ابزارهاي مانيتورينگ نورتون هنوز جايگاه اول را براي خود دارند و هر گونه اتفاق و استفاده از منابع سيستم را به خوبي گزارش مي‌دهند. ابزار System Insight بخش‌هایي از سيستم و ويندوز مانند استارت‌آپ و پردازش‌ها را زيرنظر دارد. به علاوه رفتار پردازنده نيز ثبت و گزارش مي‌شود تا در صورت مواجه شدن با يك رفتار غيرمتعارف و استفاده زياد از پردازنده گزارش داده شود. به همين دلیل است كه وضعيت استفاده از منابع سيستم در نرم‌افزار نورتون خوب است و فقط 51 مگابايت از حافظه رم مصرف مي‌شود. اما در زمان بوت 13 ثانيه افزايش زمان داريم كه يك زمان متوسط ارزيابي مي‌شود. در آزمون‌هاي AV-Test مشخص شده است كه اين نرم‌افزار مي‌تواند 96 درصد بدافزارهاي جديد Zero-day را شناسايي و 84 درصد آن‌ها را پاك‌سازي كند. اين نتايج مي‌توانست نورتون را وارد فهرست بهترين‌ها و برندگان كند اما نورتون طي چند سال اخير هميشه يك محصول خوب با قيمت مناسب بوده است كه امنيتي نسبتاً خوبي را براي كاربران به ارمغان مي‌آورد.

 

PC Tools Internet Security 2013

نرم‌افزار PC Tools نسبت به سال گذشته تغيير زيادي نكرده است. هنوز رنگ‌هاي آبي و سبز در رابط كاربري ديده مي‌شوند كه به آن شكل دوستانه‌ و آشنايي مي‌دهد و سوئيچ‌هاي بزرگي در پنجره اصلي نرم‌افزار كه امكان روشن/خاموش كردن ويژگی‌‌هاي مختلف را به سادگي فراهم مي‌كند و به سرعت مي‌توان به سراغ اسكن كردن سيستم رفت. اما همين سادگي تنظيمات پشت سر آن را پيچيده و سخت كرده است. اگر امكان مجزا ساختن ويژگي‌هاي مختلف در اين نرم‌افزار نبود، تعامل با آن كابوسي وحشتناك مي‌شد.

ممكن است كاربران تازه‌كار نه تنها دوست داشته باشند پيغام‌هاي شناسايي بدافزار و فايروال را غيرفعال كنند، بلكه ممكن است تمايل داشته باشند حالت‌های مختلف ديگر محافظت را نيز فعال يا غيرفعال كنند. PC Tools داراي نسخه رايگان نيست و فقط يک نسخه آزمايشي ارائه داده است که پس از اتمام دوره زماني آن بايد به نسخه اصلي رجيستر شود. اين نرم‌افزار نياز به 333 مگابايت حافظه رم دارد و 14 ثانيه به زمان بوت اضافه مي‌کند. در آزمون‌هاي موسسه Av-Test اين محصول توانست 94 درصد بدافزارهاي Zero-day را شناسايي کند که جزء نيمه بالايي جدول بهترين اينترنت سکوريتي‌ها قرار مي‌گيرد ولي فقط 64 درصد اين بدافزارها را مي‌تواند از روي سيستم پاک‌سازي و تعمير کند که يک نتيجه نااميدکننده است. اين نرم‌افزار براي مواقع بحراني زياد مناسب نيست و ويژگي‌هاي کاملي ندارد؛ اما براي کاربران تازه‌کار مي‌تواند يک مجموعه نرم‌افزار امنيتي مناسب باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما تاچه حد ازخدمات فروشگاه های اینترنتی راضی هستید؟
    آیا دوست دارید در پروژه های وبلاگ شرکت کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 113
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 172
  • بازدید ماه : 394
  • بازدید سال : 1,318
  • بازدید کلی : 17,569