loading...
بلاش
پلاتزو بازدید : 66 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

بررسي 16 آنتي‌ويروس و اينترنت‌سكيوريتي سال 2013 - بخش ششم

روز رويارويي گلادياتورها
ماهنامه شبکه - فروردين 1392 شماره 143

منبع: نشريه پي‌سي‌پرو ترجمه: میثاق محمدی‌زاده

اشاره:
ماهنامه شبکه - نشريه پي‌سي پرو در شماره مارس 2013 خود شانزده مجموعه اينترنت سكیوريتي معروف دنيا را بررسی و تست و مزايا و معايب هريك را بيان كرده است تا كاربران بتوانند يكي از اين نرم‌افزارهاي امنيتي را انتخاب و روي سيستم خود نصب و استفاده كنند. اهميت اين بررسي در اينجا است كه غالب مجموعه‌های مورد بررسي در اين مقاله در ايران يافت مي‌شوند و نمايندگي فروش و پشتيباني دارند.


اين مطلب يکي از مقالات ويژه‌نامه شماره 143 ماهنامه شبکه با عنوان «روز رويارويي گلادياتورها» است. براي دريافت کل اين ويژه‌نامه مي‌توانيد به بخش پرونده ويژه‌ها مراجعه کنيد.

 


F-Secure Internet Security 2013

تمام ويژگي‌هاي اين برنامه در دو رابط تقسيم مي‌شود: Computer Security و Online Safety. اين تقسيم‌بندي به كاربر كمك زيادي نمي‌كند و نمي‌تواند تنظيمات دلخواهش را به سهولت بيابد. در حالي كه رابط كاربري اين محصول بسيار خوب و تعاملي طراحي شده است، اما موثر و مفيد نيست و كاربر دچار ابهام و سردرگمي خواهد بود كه كدام ابزار و گزينه در كدام بخش است!

 

ضعف آشكار طراحي رابط كاربري اين نرم‌افزار قدرت تشخيص و شناسايي بدافزار آن را تحت تاثير قرار مي‌دهد. درآزمون‌هاي موسسه AV-Test توانسته صد در صد بدافزارهاي Zero-day را شناسايي كرده و 85 درصد آن‌ها را به طور كامل از روي سيستم پاك‌سازي كند كه ارزش بسيار بالايي دارد. در هنگام دانلود يك فايل آلوده به سرعت اتصال شبكه قطع شد و در نتيجه اين فايل حتي فرصت نكرد براي لحظه‌اي روي هاردديسك نوت‌بوك بنشيند. از اين جالب‌تر اين‌كه اسكن سريع سيستم فقط در سه ثانيه صورت مي‌گيرد؛ يعني در يك چشم برهم زدن. نتايج آزمون‌هاي اين نرم‌افزار در استفاده از منابع سيستم متوسط است. مدت زمان بوت 15 ثانيه افزايش خواهد يافت و 179 مگابايت حافظه رم مصرف مي‌شود. اين نتايج وقتي نااميدكننده‌تر می‌شوند كه بدانيم اين نرم‌افزار فايروال ندارد. بنابراين با وجودي كه اين مجموعه اينترنت سكيوريتي در ميان بزرگان حرفي براي گفتن دارد، ولي توصيه نمي‌شود.

 

 

G Data Internet Security 2013

نرم‌افزار جي‌ديتا به طور همزمان از دو موتور امنيتي به صورت موازي بهره مي‌برد كه اين ويژگي كمك زيادي به شناسايي و تشخيص بدافزارها مي‌كند. در نتايج آزمون‌هاي AV-Test اين نرم‌افزار با كسب 99 درصد شناسايي بدافزارهاي zero-day رتبه خوبي را به خود اختصاص داده است. طبيعتاً استفاده از دو موتور امنيتي باعث سنگين شدن نرم‌افزار مي‌شود و در نتيجه نياز به 362 مگابايت حافظه رم دارد و مدت زمان اسكن آن بسيار زياد و يكي از كندترين نرم‌افزارهاي امنيتي است. سرعت اسكن سريع آن برابر چهار دقيقه است. بدتر اين‌كه 5 ثانيه از شروع دانلود يك فايل مخرب و آلوده گذشت تا پيغام هشدار را ببينيم. اين مدت زمان پاسخ‌گويي به برخي بدافزارها اجازه می‌دهد كه كل سيستم را آلوده كنند. در عوض رابط كاربري نرم‌افزار ساده است و پيكربندي آن به سهولت انجام مي‌گيرد و دامنه امن‌سازي و محافظت از سيستم نه تنها مرورگرهای وب بلكه برخي از نسخه‌هاي برنامه‌هاي مسنجر را نيز دربرمي‌گيرد. به صورت اختياري مي‌توانید سيستم كنترل والدين و ابزار پاك‌سازي امن فايل‌ها را نصب كنيد.

همچنين براي مواقع ضروري كه سيستم آلوده شده است مي‌توانيد يك سی‌دی قابل بوت جهت تعمير و پاك‌سازي سيستم از خارج ويندوز بسازيد. اين نرم‌افزار درآزمون‌های AV-Test فقط 73 درصد بدافزارها را پاك كرده و از ويژگي‌هايي مانند پشتيبان‌گيري، محافظت از اطلاعات حساس و مود بازي برخوردار نيست. اگرچه جي ديتا محافظت بسيار خوبي از سيستم شما انجام مي‌دهد، ولي مي‌توانيد مجموعه‌هاي اينترنت سكيوريتي بهتري پيدا كنيد.

 

 

McAfee Internet Security 2013

رابط كاربري نرم‌افزار اينترنت سكيوريتي مكافي جديد است. در پنجره اصلي به سبك مترو ويندوز8 كاشي‌مانند است؛ اما در عمل و در بخش‌هاي مختلف انگار داريد با ويندوز7 كار مي‌كنيد. بنابراين در اين رابط جديد دسترسي به تمام تنظيمات و ويژگي‌هاي نرم‌افزار به خصوص ابزار معروف SiteAdvisor، اسكنر نقاط آسيب‌پذير سيستم و ابزار پاك‌سازي امن فايل‌ها به سهولت امكان‌پذير است. ويژگي ديگر غيرمنتظره نسخه جديد پشتيبان‌گيري آنلاين و استفاده از يك گيگابايت فضاي رايگان است؛ فضايي كه معمولاً نرم‌افزارهاي ديگر در نسخه‌هاي تجاري خود ارائه مي‌كنند. متاسفانه اين ويژگي‌هاي خوب با قدرت شناسايي و تعمير بالاي نرم‌افزار همراه نشدند تا بتوانيم امسال مكافي را به بالاي جدول بهترين‌ها نزديك كنيم. در آزمون‌ها فقط 83 درصد بدافزارهاي Zero-day شناسايي مي‌شوند و در پاك‌سازي و تعمير سيستم فقط يك سوم از بين مي‌روند.

همچنين اين نرم‌افزار بسيار كند است: يك اسكن سريع سيستم در حدود هفت دقيقه طول مي‌كشد و هنگامي كه اقدام به دانلود يك فايل آلوده كرديم فقط شاهد يك پيغام هشدار اضطراري و خطاي مرورگر وب بوديم و ده ثانيه بعد توضيحات مرتبط با توقف اين دانلود نمايش داده شد. به علاوه، مكافي به مدت زمان بوت 15 ثانيه اضافه مي‌كند و 175 مگابايت از حافظه رم را براي خود در نظر مي‌گيرد كه از اين نظر نيز امتياز خوبي كسب نمي‌كند و متوسط است. بنابراين به‌رغم ميل باطني براي استفاده از آن و طراحي خوب رابط كاربري ما نرم‌افزارهاي ديگري را پيشنهاد مي‌كنيم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما تاچه حد ازخدمات فروشگاه های اینترنتی راضی هستید؟
    آیا دوست دارید در پروژه های وبلاگ شرکت کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 139
  • بازدید ماه : 361
  • بازدید سال : 1,285
  • بازدید کلی : 17,536