loading...
بلاش
پلاتزو بازدید : 25 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

هزينه بازاريابی بازی‌های موبايل افزايش يافته‌ است


ماهنامه شبکه - ارديبهشت 1392 شماره 144



اشاره:
ماهنامه شبکه - هزينه بازاريابی برای بازی‌های موبايل برخلاف سال‌های گذشته به‌طور فزاينده‌ای در حال افزايش است. براساس گزارش تازه وال‌استریت ژورنال ظاهراً رويه بازار در حال تغيير است و بازی‌سازان اين سکو که قبلاً می‌توانستند به کمک اينترنت و شيوه‌های تبليغاتی کم‌هزينه بازی‌های خود را به فروش برسانند اکنون بايد راهکارهای پرهزينه‌تر و حرفه‌ای‌تری را به‌کار بگيرند.


هزينه بازاريابی برای بازی‌های موبايل برخلاف سال‌های گذشته به‌طور فزاينده‌ای در حال افزايش است. براساس گزارش تازه وال‌استریت ژورنال ظاهراً رويه بازار در حال تغيير است و بازی‌سازان اين سکو که قبلاً می‌توانستند به کمک اينترنت و شيوه‌های تبليغاتی کم‌هزينه بازی‌های خود را به فروش برسانند اکنون بايد راهکارهای پرهزينه‌تر و حرفه‌ای‌تری را به‌کار بگيرند. اين موضوع البته چندان بعيد نبود. با افزايش روزافزون تجهيزات موبايل، سربرآوردن فروشگاه‌های آنلاين و به دنبال آن سرازير شدن ميليون‌ها عنوان بازی و نرم‌افزار به آن‌ها رقابت در اين عرصه سخت‌تر شده‌ است. برای مثال، وقتی شرکت بريتانيایی ZeptoLab بازی «طناب را ببر» يا Cut the Rope خود را در سال 2010 منتشر کرد برای بازاريابی آن تقريباً متحمل هيچ هزينه‌ای نشد و اين بازی در سراسر جهان به موفقيت زيادی دست يافت. همين شرکت به‌تازگی قسمت ديگری از آن بازی موسوم به «طناب را ببر: سفر زمان» يا Cut the Rope: Time Travel را منتشر و اما اين‌بار حدود يک ميليون دلار برای تبليغات آن هزينه کرده ‌است. اين مبلغ برای مثال برای آگهی‌های وب، تی‌شرت‌های تبليغاتی و حتی تبليغ در رستوران‌های زنجيره‌ای برگر کينگ صرف شده‌ است. بازی فوق در روز 18 آوريل منتشر شد و طی همان روزهای نخست در صدر فهرست بازی‌های پولی آي‌فون در  App Store قرار گرفت. بازی‌سازان ديگری هستند که حتی هزينه‌های بيشتری را صرف بازاريابی کرده‌اند. برآوردهای شرکت Velti که کار آن تبليغ روی سکوهای موبايل است نشان می‌دهد شرکت‌های صاحب‌نام برای بازاريابی بازی‌های جديدشان به‌طور معمول حدود 5 ميليون دلار هزينه می‌کنند در حالی‌که در سال 2009 اين مبلغ 500 هزار دلار بود. وقتی شرکت ژاپنی GungHo Online Entertainment می‌خواست بازی جديد خود Puzzles & Dragons را در ژاپن منتشر کند از شيوه‌ای بسيار غيرمرسوم در تبليغ بازی‌های موبايل استفاده کرد يعنی: ساخت و پخش يک آگهی تلويزيونی! با اين‌حال هنوز برخی از بازی‌سازان با تکيه بر کيفيت خوب محصول‌شان اميدوارند بازی‌های‌شان در نمودار فروشگاه‌های آنلاين پله‌های فوقانی را از آن خود کنند. جک کنت، از تحليل‌گران مؤسسه پژوهشی IHS با بيان اين مطلب می‌افزايد، هرچند شروع و عرضه موفق برای يک بازی اهميت دارد و می‌تواند کاربران زيادی را در همان آغاز جذب خود کند اما برای تداوم موفقيت کافی نيست.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما تاچه حد ازخدمات فروشگاه های اینترنتی راضی هستید؟
    آیا دوست دارید در پروژه های وبلاگ شرکت کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 95
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 154
  • بازدید ماه : 376
  • بازدید سال : 1,300
  • بازدید کلی : 17,551