loading...
بلاش
پلاتزو بازدید : 38 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)




 

37 برنامه رایگان iPad

 

 

اگر شما تمام زمان دنیا را در اختیار داشتید، مطمئناً ساعات متمادی از آن را در جستجوی بهترین نرم افزارهای iPad سپری می کردید. اما چون این زمان را ندارید، ما قصد داریم 37 برنامه مورد علاقه شما را به شما معرفی کنیم.

اولین برنامه، توسط شرکت اپل تولید و ارائه شده است.هزاران هزار نفر طرفدار این نرم افزار، خواهان iPad بودند. تا اوایل ماه جولای، بیش از 425000 نسخه ios apps در فروشگاه های iTunes App عرضه شده است که تعداد 100000 تای آن iPadهای بومی بوده است. نرم افزارهای بسیار زیادی هستند که در جستجوی یافتن راهی به خانه کاربران نرم افزارها از طریق iPad یا iPad2 با یکدیگر رقابت می کنند و شکی نیست که برخی از این appsها بسیار قدرتمند و برخی ابتدایی و مقدماتی هستند. پس سوال اساسی که مطرح می شود این است : چطور می توان بهترین نرم افزار را از میان این همه گزینه پیدا کرد؟ اولین پاسخی که به ذهن می رسد مطالعه فهرست های مربوط به رتبه دهی کاربران به App Store است اما این کار بسیار وقت گیر و زمان بر خواهد بود. علاوه بر این، باید توجه داشت که نظر جمع، همیشه و الزاماً نظر و ایده صحیح نیست. پاسخ بهتر به سوال فوق را در بررسی دقیق در معرفی 37 برنامه رایگان iPad می توان یافت.

 

iPad نرم افزار ارائه می کند

با توجه به تاثیر iPad روی فضای سیار محاسباتی، عدم حضور فعال iPad حدوداً به مدت دو سال، تعجب برانگیز است. با این وجود، iPad توانسته است طی حضور اندک خود، انقلابی در بازار tablet پدید آورد که نه تنها به دلیل عامل سادگی خود و استفاده آسان از آن است بلکه ناشی از طیف وسیع Appsهای متناسب با آن می باشد.

فروشگاه های iTunes Apps، نسخه ای است که کاربران با استفاده از آن می توانند توانمندی های iPad خود را با نرم افزار جدیدی گسترش دهند که همگی شبکه های ارتباطی اجتماعی و تجاری و مشابه آن را پوشش می دهد. متاسفانه، حجم انبوه این نرم افزارها، پیدا کردن و دانلود نمودن نرم افزاری خاص را بسیار دشوار می سازد. به طور حتم، انتخاب ناموفق Appsهایی که در صدر نمودارهای App Store قرار دارند، نقطه خوبی برای شروع نیست اما همچنان Appsهای بسیار زیاد با کیفیتی هستند که در این فهرست نمودار به چشم نمی خورد و ما تلاش می کنیم تعدادی از آن ها را در این قسمت معرفی کنیم.

37 برنامه موجود در فهرست iPad apps، عمدتاً برنامه های نرم افزاری بومی(البته به غیر از apps آیفون که در حالت 2x فعال می شوند) را در بر می گیرد که آموخته های منحصر بفرد و معینی درباره tabletها ارائه می نماید. اگر بخواهیم نرم افزارهای iPad را به شکل آسانتری پیدا کنیم، باید انتخاب های خود را به هفت دسته تقسیم نمائیم:

تجارت و تولید؛ ارتباطات؛ بازی ها؛ سرگرمی؛خلاقیت؛ اخبار، منابع و اطلاعات؛ و مطالعات.

به غیر از آنچه گفته شد، تمام نرم افزارها با iPad و iPad2 قابل تطبیق هستند.

 

1- ماشین حساب iPad

اگر قصد انجام محاسبات ریاضی را دارید، می توانید از ماشین حساب رایگان iPad استفاده کنید که کار با آن آسان و جذاب بوده و در حل مسائل به کمک شما خواهد آمد. دکمه حسگر ماشین امکان پاک کردن اعداد را به شما می دهد و البته می توانید با حدود یک دلار، ماشین حساب خود را ارتقاء دهید که در این صورت، شش رنگ صفحه زمینه اضافی دیگر را نیز در اختیار خواهید داشت:استاندارد،نقره ای،خاکستری،صورتی،صورتی روشن و رنگ چوب.

 

2- نرم افزار Citrix Go To My PC

این نرم افزار امکان کنترل کامپیوتر خانگی را از فواصل دور مثل محل کار برای کاربر فراهم می کند اما نبود خدمات پشتیبانی لازم و تاخیر در اجرای دستورات ممکن است باعث بروز مشکلات شود.

 

3- نرم افزار دیکته نویس Dragon

این نرم افزار می توانید هر چیزی را که کاربر بگوید به صورت دقیق و صحیح تایپ کند و توانایی به اشتراک گذاشتن پیام ها را از طریق ایمیل، فیس بوک و توییتر دارد. نرم افزار دیکته نویس Naunce، بسیار سرگرم کننده و البته مفید است و تا زمانی که به شبکه اینترنت متصل باشید می توانید از آن استفاده کنید.

 

4- نرم افزار Dropbox

نرم افزاری بسیار ساده و سودمند. نرم افزار Dropbox، تمامی فایل ها را به صورت همزمان در یک مخزن اطلاعاتی در کامپیوتر نگهداری می کند اما نبود قسمت ویرایش اطلاعات درون این نرم افزار و نیز برخی محدودیت های دیگر ممکن است باعث بروز مشکلاتی در استفاده از آن شود.

 

5- نرم افزار WordPress

یکی از بزرگترین شبکه های blog در iPad وجود دارد که ویژگی های بارز و ارزشمندی که دارد باعث جلب توجه بسیاری از کاربران شده است.Blogger ها با استفاده از این نرم افزار WordPress و ایجاد صفحات و صندوق های پستی در آن برای کارهای ارتباطی خود برنامه ریزی کنند. حتی می توانند عکس و تصویر مورد علاقه خود را مستقیماً از iPad آپلود نمایند.

 

6- نرم افزار Livechat

آن دسته از بازرگانان و صاحبان مشاغل که می خواهند ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با بینندگان سایت های تجاری و تولیدی خود داشته باشند می توانند از نرم افزار مفید LiveChat استفاده کنند. این نرم افزار رایگان، تحت نسخه اصلی LiveChat بوده و به مشاغل مختلف، امکان برقراری ارتباط با مشتریان را می دهد در حل مشکلات و خدمت رسانی به آنان و نیز افزایش مشتری کمک شایانی می نماید.

 

7- نرم افزار TextNow

این نرم افزار رایگان SMS، کاربری آسانی داشته و توانایی ارسال متون نامحدود و رایگان و نیز عکس های مورد علاقه کاربر را دارد.

 

8- نرم افزار TextPlus

آن دسته از کسانی که به شدت طرفدار ارسال و دریافت SMS هستند می توانند از نرم افزار TextPlus استفاده کنند که موجب کاهش چشمگیری در هزینه های موبایل آن ها خواهد شد.

 

9- Apple iOS

نرم افزار Game Center

در نرم افزار رایگان Game Center، امکان انجام بازی های ویدئویی، مسابقات، کسب امتیازات بالا و دیگر امکانات در بازی ها و مسابقات در ابزارهای iOS وجود دارد.

 

نرم افزارهای بازی

10- Pro Zombie

Soccer: Apocalypse Edition Lite

مدت ها پس از انتشار تنها یک شبیه ساز ورزشی دیگر، نرم افزار بازی فوتبال Pro Zombie به بازار عرضه شد. در نرم افزار رایگان Apocalypse Edition Lite، فوتبال-این قدرت فناناپذیر-با انرژی در هم ترکیب شده و ارزش دانلود کردن را دارد.

 

11- نرم افزار Smurfs Village

نرم افزار رایگان Smurfs Village، ویژگی های بازی Farmville و Sim City را در هم آمیخته است تا بتواند یک بازی جذاب و سرگرم کننده در iPad ارائه نماید. اما ممکن است خرید نرم افزارهای داخلی که برای انجام این بازی لازم هستند، گران و هزینه بر باشد.

 

 

نرم افزارهای سرگرمی

12 نرم افزار Cracked.com

اگر شما هم جزو طرفداران پر و پا قرص Cracked.com هستید، این نرم افزار سرگرمی رایگان را از دست ندهید. محتوای این نرم افزار شبیه به همان محتوای وب سایت Cracked.com است اما کاربرد آن بسیار ساده و آسان است.

 

13- نرم افزار Crackle

نرم افزار Crackle که در واقع شبکه ویدئویی سونی است، به کاربران این امکان را می دهد تا نمایش های تلویزیونی، تبلیغاتی و فیلم های مختلف(و نیز نسخه اصلی آن ها را) از شرکت های کلمبیا پیکچرز(Columbia Pictures)، اسکرین جمز (Screen Gems)، سونی پیکجرز کلاسیک (Sony Pictures Classic) و تری استار پیکجرز(Tristar Pictures) به صورت رایگان مشاهده کنند. تنوع زیادی از آثار کلاسیک و معاصر در این فیلم ها وجود دارد و سلیقه انواع مخاطب خود را بدون کوچکترین هزینه ای تامین می نماید.

 

14- ESPN ScoreCenter

نرم افزار XL

حفظ جایگاه نخست در صدر جدیدترین امتیازات بازی های ورزشی، امری حیاتی و بسیار مهم برای شرکت ESPN Score Center XL محسوب می شود. با استفاده از این نرم افزار علاوه بر پیگیری امتیازات به دست آمده، شما می توانید فیلم های کوتاه ویدئویی و فیلم های تدوین شده را مشاهده کرده و حتی از یک ورزش یا تیم خاص طرفداری کنید.

 

15- نرم افزار Marvel Comics

در اینجا نرم افزاری را به شما معرفی می کنیم که امکانات فوق العاده ای دارد. با نرم افزار رایگان Marvel Comics می توانید فیلم های کمدی را به صورت رنگی و با کیفیت بالا تماشا کنید.

با استفاده از این نرم افزار موجود در iPad می توانید فیلم ها را به صورت صفحه به صفحه و با قابلیت بزرگنمایی و با استفاده از کنترل اندازه تصویر ببینید و یا اینکه فیلم ها را به صورت پنل به پنل و به شکل متحرک تماشا کنید. همچنین قسمتی در این نرم افزار برای خرید فیلم های کمدی مورد علاقه وجود دارد.

 

16- نرم افزار MOMA AB EX NY

نرم افزار Abstract Expressionist جدید شرکت MOMA، در واقع نوعی همزیستی با نرم افزارهای iPad دارد. اگر شما هم علاقه ای به هنر دارید، دانلود این نرم افزار هنری را از دست ندهید.

 

17- نرم افزار NetFlix

ارزش این نرم افزار از آنجایی نشأت می گیرد که امکان تماشای مستقیم فیلم های تلویزیونی را با کیفیت بالا روی تلفن موبایل شما میسر می سازد. بخش های پیشرفته دیگری نیز در NetFlix وجود دارد مثل درج توصیه های ستارگان فیلم و یا حذف نوار نمایش اطلاعات جانبی نرم افزار(status bar) هنگام نمایش عناوین فیلم ها.

 

18- نرم افزار Planetary

این نرم افزار صوتی iPad، امکان جستجوی آهنگ و موسیقی و پخش آن ها را براساس نام ستارگان(خوانندگان)، سیارات(آلبوم ها) و ماه ها (آوازها) فراهم می کند.

شاید از نظر منطقی این اطلاعات غیر ضروری به نظر برسند اما همیشه نمی توان فقط به منطق تکیه کرد و احساسات هم در این میان نقش دارند.

 

19- نرم افزار showyou

اگر آرزوی تماشای انواع فیلم ها را از طریق نرم افزار iPad خود دارید، نرم افزار showyou، بهترین راه برای دسترسی شخصی به تمام سایت های نمایش فیلم است. البته مشکلات کوچکی هم وجود دارد اما showyou، نرم افزار بسیار ارزشمندی است که کلیپ های تصویری را از تمام شبکه دریافت کرده و در یک مکان مشخص در iPad شما ذخیره می کند.

 

20- نرم افزار Slacker

نرم افزار رادیویی Slacker مدت هاست که در بازار وجود دارد اما نسخه بسیار جالب و جدید آن، خصوصیاتی چشمگیر، ذاتی و متداول، فریبنده و جاذب و البته ساده و آسان دارد و کیفیت پخش موسیقی آن مورد توجه دوستداران موسیقی قرار خواهد گرفت.

 

21- نرم افزار TiVO

اگر در حال حاضر نرم افزارهای iPad و TiVo Premiere را روی کامپیوترتان استفاده می کنید باید نسخه جدید نرم افزار TiVo را برای iPad دانلود کنید. این نسخه رایگان بوده و اگر دارای شبکه LAN باشید به خوبی با آن سازگار خواهد بود.

 

نرم افزارهای خلاقیت

22- نرم افزار Photoshop Express

iPad امکانات کامل و لازم را برای مشاهده تصاویر دارد اما اگر بخواهید تغییراتی در این تصاویر ایجاد کنید چه باید کرد؟Adobe Photoshop Express امکان کاهش و افزایش وضوح، چرخش و تغییر جهت تصاویر و همچنین اضافه کردن انواع فیلترها و افکت ها را فراهم می کند. البته برای یک ویرایش مطلوب، هنوز هم باید با کامپیوتر شخصی روی تصاویر کار کرد اما برای اصلاحات ابتدایی و ساده، این نرم افزار بسیار سودمند است.

 

نرم افزارهای اخبار، منابع و اطلاعات

23- نرم افزار Biblion : فرهنگ لغت

واژه "biblion"

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما تاچه حد ازخدمات فروشگاه های اینترنتی راضی هستید؟
    آیا دوست دارید در پروژه های وبلاگ شرکت کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 110
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 169
  • بازدید ماه : 391
  • بازدید سال : 1,315
  • بازدید کلی : 17,566